dinsdag 5 augustus 2014

Hersenspinsels | Spanning

Als ik mezelf in een aantal woorden moest beschrijven, zou het woord 'spanning' daar dik gedrukt, en hoogstwaarschijnlijk ook in caps lock tussen staan. Ik ben een onwijze stresskip. Eersteklas piekeraar. Nog zenuwachtiger dan een puber voor zijn of haar eerste zoen. Oké, daar was ik inderdaad ook heel erg zenuwachtig voor. Anyways, ik ben een zenuwachtige zak patat. En de komende tijd wordt zo nieuw en spannend allemaal, dat ik het even niet meer zie zitten. Ik zie 't verder wel staan, maar dat is een flauw grapje dat mijn vader zo had kunnen maken. Toch houd ik van 'm.

"Hoi, ik ben Stella en ik heb een probleem". "Hoi Stella, wil jij jouw probleem met ons delen?". JA GRAAG. Ik doe niks liever, dus. Want daar ben je dan een personal/life blogger voor. Zo als dat mooi heet. Mijn probleem? Ik vind alles altijd eng. Dat is mijn probleem. Men noemt dat een 'gegeneraliseerde angststoornis'. Nou ben ik door ooit voor gediagnostiseerd, een hele tijd geleden, maar het is wel beter geworden. Ik heb bijvoorbeeld geen paniekaanvallen overal. Soms wel. Dat uit zich dan in duizelig worden en flauwvallen. Dat heb ik alleen in de gevallen dat het om bloed en fysieke pijn gaat. Andere enge dingen, zoals vliegen -brrrr- of zelfs in de trein zitten, ja daar kan ik me ontzettend druk om maken. Goed. Dat even terzijde, want het ging hier om een ander soort spanning.

Dit is meer gezonde spanning, denk ik. Ik ben gewoon als de dood voor een aantal dingen dat komen gaat. En ja, dat is grammaticaal juist, want 'een aantal' is enkelvoud. Ik moest die zin ook even drie keer lezen. -Merk je dat ik zenuwachtig ben?-.

1. Ik ga binnenkort verhuizen, terwijl mijn hoofd keihard schreeuwt dat ik dat eigenlijk helemaal niet wil/durf.

2. Van 11 t/m 15 augustus is de ELCID week in Leiden, en ik ben zeg maar nogal bang dat niemand mij aardig vindt. En dat we heel veel uit gaan, wat ik ook altijd eng vind. -Gezellig joh, met Stella op stap-.

3. Ik moet vrijdagochtend om 09.00 afrijden. 

Goed. Ding 1 gaan we overleven. Dat komt goed. Ik zie het gewoon als een logeeradres voor door de weeks. En ik vind het ook wel weer heel erg leuk hoor, aan de andere kant. Ik zie er alleen tegenop om alles zelf te doen, en alleen-ig te zijn. Om niet meer omringd te zijn met 'vertrouwd'. En ik ga Puck missen. En paps en mams, natuurlijk. Duh.

Ding 2 is dan weer een ander verhaal. Waarschijnlijk wordt het hartstikke leuk en piep ik heel anders als het hele feest voorbij is. -"Ahhhhh, shit het is alweer afgelopen"-. Ik ben gewoon niet zo'n feestnummer. En laat zo'n week nou één en al alcohol en feesten zijn. Goed. Daar slaan mijn krullen en ik ons ook wel weer doorheen. Ik zoek gewoon lotgenootjes op. En probeer het gewoon echt leuk te vinden. Wie weet bloei ik helemaal op en sta ik hele avonden wild te dansen op de bar, weet jij veel?! Toch?! -Nah-.

Ding 3 is denk ik het grootste probleem op dit moment. Ik ben als de dood dat ik er niks van bak. Nou mag ik wel geslaagd zijn voor mijn TTT, maar, die dagen daarvoor heb ik gereden met de andere instructeur. En als hij er niet was geweest, had ik veel belangrijke dingen te weinig geoefend of niet eens geweten! En nu is hij dus foetsie weg doei doei, en rijd ik met degene die ik normaal ook 'heb'. Nou kan het aan mij liggen, maar ik geloof dat hij niet zo weg van mij is. Althans, zo voelt het. En ik ben dus bang, dat dat mij heel erg gaat beïnvloeden en ik er daarom helemaal niks van ga bakken. Sta me bij. Ik wil het zo graag halen, anders moet ik elke week heen en weer van Leiden naar hier om rijles te hebben; ook niet zo'n succesformule. Ach. Laten we het beste ervan maken, toch?

Zo. Dat is eruit. Jullie nog spannende dingen te beleven of beleefd?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

5 opmerkingen:

  1. Punt 1 gaat inderdaad helemaal goed komen, je zal je momentjes hebben dat je denkt omg waar ben ik aan begonnen helpppp, maar die zijn zo weer voorbij! Je bent vast binnen no time aan je eigen plekje gewend. Wat betreft punt 2, als je het niet leuk vindt moet je het gewoon niet doen! :o Niemand dwingt je om elke nacht tot vroeg in de ochtend door te gaan en te drinken. Als je het gewoon spannend vindt maar wel leuk moet je het wel gewoon doen maar als je het niet tof vindt niet hoor! En punt 3 komt ook gewoon helemaal goed. Ik heb mijn rijbewijs ook gekregen dus dan krijg jij hem zeker! ;) Don't worry! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel <3 Ik heb er stiekem ook wel zin in, in de intro week! Ik vind t zo fijn dat ik gewoon m'n eigen plekje heb! Ik kan t feesten gewoon proberen, en is 't niks? Dan trek ik me lekker terug in m'n eigen kamertje, toch? (: Ik vind 't lief dat je mijn gekke spanning zo serieus neemt, hihi. Voel me altijd echt een watje. Ik had vanochtend rijles en het ging al best oke! Mijn instructeur denkt dat als ik gewoon netjes rijd, het me wel moet lukken! X

      Verwijderen
  2. Stel, dit is niet gek of stom of dom of wat dan ook. Dat moet je echt onthouden hoor! Neem het serieus, want dat is het echt. Ik weet trouwens zeker dat het je allemaal gaat lukken. Verhuizen heb je eigenlijk al gedaan toch? Je bent er al zo vaak en hebt de beslissing genomen om in Leiden te gaan wonen. Dus het laatste stapje er echt gaan wonen is eigenlijk veel minder groot.
    Die introweek gaat vast leuk vinden, volgens mij vind iedereen dat spannend en je kunt dat ook gewoon zeggen. 'Vind jij het ook zo spannend', ik zou me super opgelucht voelen als iemand dat aan me vraagt en diegene om zijn hals vliegen. Pff eindelijk nog iemand die zenuwachtig is :)
    En dat laatste punt, lieve lieve Stel al zou je zakken (wat niet gaat gebeuren) dan doe je het over een maandje nog een keer. Ik was zo zenuwachtig maar op het moment dat ik de auto instapte met de examinator en erachter kwam dat mijn rij docent niet mee ging (opluchting) werd ik helemaal rustig. Lekker kletsen met die man, en ook hier weer zeggen dat je zenuwachtig bent! XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet zeker dat er veel mensen zijn die jou superleuk vinden! In de introweek zijn er inderdaad veel feestjes, maar daarna moet je echt de mensen opzoeken waar jij een klik mee hebt. Dit kan je doen door bij een sportvereniging te gaan, of zelfs een studentenvereniging! Je vind je plekje wel!

    En over het rijexamen. Ik heb er 3 keer over gedaan, en mocht het nu niet lukken door de zenuwen, dan kan ik een faalangst-examen zeker aanraden. Die examinator is heel relaxed en houdt veel meer rekening met de spanning die je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja alles moet nog komen. We zitten een beetje in het zelfde schuitje Stells. In september (start van het Belgische schooljaar) start ik met met nieuwe richtig. Farmaceutisch technisch assistent. Hele boterham ik weet het. Voor mij ook. Ik ga naar een nieuwe school en ken daar niemand. Ik ben bang dat ik te sociaal ga zijn en dat niemand mij zal moeten. Pff het gaat zo spannend worden. En in jou geval, ik vind jou richting echt giga interessant en zou er meteen voor tekenen. Zeker als ik weet dat ik met zo een leuk persoon als jij mag optrekken. Je doet het vast super.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.