zondag 3 augustus 2014

Mijn zomer plannetjes; hoe het afliep

Nu ik dit schrijf lig ik nog op een plasticen bedje op een nog vochtige handdoek. Ik heb net een boek uitgelezen, maar het is te laat om aan een nieuwe te beginnen en te vroeg om al mijn spulletjes te pakken en onder de frisse douche te springen en me klaar te maken voor het Arubaanse festival waar we vanavond heen gaan. Wat een leven he? Ik krijg sowieso heimwee als ik dit teruglees om het nog eens te checken op bijna onvermijdbare spellings- en typfouten.

Vlak voordat ik mijn kleding in mijn gifgroene koffer propte en met klamme handjes het vliegtuig in stapte, schreef ik deze post. Daarin stonden dingen die ik in de vakantie wilde doen, of juist niet. En aangezien ik zo'n miep ben die alles met jullie deelt, kan ik net zo goed het verloop van deze gemaakte plannetjes en het 'resultaat' wel met jullie delen. -En dan hopen dat jullie daar op zitten te wachten-.


Foto's maken met mijn Nikon
Check! Ik heb heel wat mooie plaatjes geschoten. Althans, wat er op staat is mooi. Of ik de foto's optimaal mooi gemaakt heb, is ehhh, een ander verhaal. Ik ben in ieder geval echt nog blijer met mijn Nikon dan ik al was. Helaas is de 'auto' stand van mijn 18-55 lens op mirucleuze wijze kapot gegaan. Dat was even slikken. Maar gelukkig zette ik hem sowieso altijd al op manual. Dat wil zeggen; zelf scherpstellen door aan de lens te draaien. Ik heb geen idee hoe ik mijn 'hier op Aruba geschreven posts' ga ordenen. Misschien staat er al een foto raportage online? Zo niet, dan komt die nog! 

Ochtendrituelen
Mwah. Ik wilde elke ochtend dus vroeg op, een licht ontbijt naar binnen werken en dan een strandwandeling maken. Finaal mislukt. Oké, we ontbijten meestal om 8.30, wat redelijk vroeg is! En wandelen doen we ook, alleen morning walks schieten er hopeloos bij in. Ach, vakantie is vakantie. En we genieten, that is what counts

Lief zijn voor Jim 
Ik hoop dat dit gelukt is! We hebben tot nu toe -een week voor vertrek- geen ruzie gehad. Maar eigenlijk hebben we dat ook nooit echt. Misschien 1 keer per jaar. Hevige discussies zijn ook redelijk uitgebleven. Oké, Jim is soms heerlijk irritant en kinderachtig, en ik kan soms ontzettend zeuren en daardoor dingen voor Jim verprutsen, maar we houden van elkaar, maken altijd alles goed en doen ons best voor elkaar. Slijm. 

Healthy bruin worden
Gelukt! Ja echt! Ik ga heel weinig in de zon, en als ik ga, smeer ik me in met minstens 30. Ik ben alleen een beetje op m'n knieen en op m'n voorhoofd verbrand, maar niet zo erg dat ik ga vervellen en dat het pijn deed onder de douche. Mijn zonne-allergie is helaas lekker terug van weggeweest. Mijn rode vlekken, bestaande uit tientallen kleine jeukende bultjes staan weer sierlijk op mijn armen en benen te pronken. Maar, ik heb er een spulletje voor gehaald en het helpt aardig. Ik ben al aardig bruin, en gelukkig redelijk healthy

Internet, wat is dat? 
Ook bij deze weet ik niet of mijn social media detox post al online is gekomen of niet. Zo niet, dan begrijp je aan het woord  'detox' al dat dit punt aardig goed gelukt is. Zeg maar, 100%. 

Dingen loslaten 
Half gelukt! Het is eigenlijk een beetje vooruit schuiven geworden. Ik heb al m'n hele leven een beetje bikinivrees. Niet omdat ik bang ben dat niemand me een bikini proof lijf vindt hebben, maar voor mijn eigen negatieve gedachten erover. In 't begin wilde het allemaal niet zo, en keek ik voortdurend in de spiegel of ik al aangekomen was van de frietjes en de pure hagelslag. Nu kan ik inmiddels wel zeggen dat ik het los gelaten heb. Het is vakantie. Ik zit hier tussen de Amerikanen, en dan weet 80% van jullie -minstens- wel wat ik bedoel. Niet stom bedoeld!!!! Ik heb het gezond doen en sporten en de buikspieroefeningen and so on dus maar voor me uit geschoven. Dat komt thuis wel weer. Eens zien of dat werkelijk zo is, hihi. 

Dit is het dus zo'n beetje. Ik hoop dat jullie stiekem een beetje trots op mij zijn. Ja hè? Jaaaa, want jullie zijn lief. - Dit volgende zinnetje typ ik niet op Aruba, maar hier- Ik heb overigens wat veranderd aan mijn lay-out. Dat was jullie natuurlijk allang opgevallen, want er zit ineens KLEUR in. Ja. Echt. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik ben er zelf nog niet zo zeker van allemaal.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

11 opmerkingen:

  1. Leuk toch, de kleurtjes op je blog! Het ziet er zomers uit. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Inderdaad lekker zomers! En natúúrlijk ben ik heel trotrots op jou :-) xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa leuk met die kleurtjes! Supermooi! Wat fijn dat je zo hebt kunnen genieten! Natuurlijk zijn we trots hihi! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je veranderingen aan je layout en goed bezig met je zomerplannetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zomerplannen waren goed zeg, want kijk hoeveel je er van hebt gehaald! Daar mag je best trots op zijn hoor. En het hoort erbij dat je een paar dingen niet kunt afspreken, het is pas raar als je alles kunt afspreken ;) Je zet altijd iets teveel op een lijstje toch?! En ik snap qua bikini ding wat je bedoelt, precies hetzelfde hier :) Maar op de een of andere manier heb ik de hele vakantie in een korte broek rondgelopen, iets wat ik in Nederland dus nevernooit zou doen. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn goed bezig Kar! Jij moet ook trots op jezelf zijn hoor! <3

      Verwijderen
  6. Leuk dat je ook veel van je lijst kon afstrepen! Een social media detox zou ook wel wat voor mij zijn. Ik plaats niet zo veel maar zit er wel constant op te kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.