donderdag 28 augustus 2014

Student verhalen #2 | Mijn werkplekje en wat dat over mij zegt

Wat is het lastig om onderwerpen te bedenken voor deze categorie als ik eigenlijk nog helemaal niet echt begonnen ben met het studentenleven! Ik begin -lucky girl- pas 8 september. Ook al kan ik stiekem niet wachten. Ja, zo'n nerd ben ik. Ik heb echt veel zin om al mijn nieuw gekochte notitieblokken vol te krabbelen en naar college te gaan en gewoon; dingen te leren! Ook het nieuwe mensen leren kennen etc. Het is allemaal zo leuk. Ik ben te enthousiast. Ik weet het. Ik bedacht me dat ik misschien een soort van room tour kon doen. Aangezien ik denk dat iedereen dat heel leuk vindt. En dat vind ik zelf ook. Problem is; het is nog lang niet 'af'. En ik wil het pas laten zien als het 1. Af is en 2. Het me lukt er mooie foto's van te maken. En de foto's die ik tot dusver heb gemaakt; nah.

Ik heb wel mijn bureautje vastgelegd. Ik weet nog niet of het allemaal blijft staan zoals het er nu bij staat, maar ik vond het wel leuk zo. En mijn laptop staat ook niet op m'n bureau op deze foto, maar ja, bedenk die er maar even bij. De foto is alweer genomen met mijn iPhone in plaats van mijn Nikon. Don't ask me why, ik ben gewoon een ei.




De foto is lekker korrelig. Want we houden allemaal zo van korrelige dingen. Goed. We gaan elk dingetje even bespreken, want daar houden we ook van. Bla-en over niks. Oké, dat is vooral mijn hobby.

Plant
Dit is mijn plant. Hij, zij of het heeft nog geen naam. Hij, zij of het staat op de bon beschreven als een 'Clusia Plant'. Ik ga heel goed opzoeken hoe ik hem, haar, het moet verzorgen. Hopen dat hij, zij of het het een beetje met mij uithoudt, want ik vind hem, haar, of het heel mooi staan zo. 

Stapeltje boekjes
Dit zijn de notitieboekjes die ik bij de Ikea kocht. Nieuwsgierig? Check de post die gisteren online gekomen is. Daar staat alles op, in, naast of tussen. Of onder, kan ook nog. Zo veel keuzes. Ik ben heel erg blij met mijn boekjes, want boekjes en ik. Ja. Dat is gewoon je van het, zeg maar.

Kleine kastje
Dit kleine kastje met ontzettend lieve laatjes en een vintage look heb ik gekregen van Jim's mam en stiefpap. Ik vond het zo zo zo lief en ik ben er nog steeds ontzettend blij mee. In het bovenste linker laatjes zit groene thee, daarnaast niks, daaronder ook nog niks. Ik moet nog even uitvogelen wat er allemaal in komt. Maar, al doe ik er nooit wat in; het ding is gewoon adorable

Nummerplaat
Dit is een Arubaanse nummerplaat. Ik houd van Aruba. Ik houd van vintage uitziende dingen. Het getal vier staat er tussen. Hij is mooi. En nu heb ik mijn punt wel gemaakt denk ik.

Gek klein huisje 
Dat gekke kleine huisje is een puntenslijper. Je hebt die toch nodig, dus waarom dan geen leuke kopen, right?

Klein autootje die niet geel is
Je kunt hem op deze foto niet zo goed zien, maar er staat een klein, handgemaakt autootje uit Aruba op het kastje. Met veel vrolijke kleurtjes en fruit op het dak. 

Kleine met rosé goud bewerkte doosje
Dit doosje moest en zou ik hebben. Geen idee wat ik er mee zou doen, maar ik vond hem ZO leuk. Ik verzamel rare dingetjes en frutsels waar ik stiekem niks aan heb. Ik kan er niks aan doen. Zucht. Het autootje wat erin staat is een kleine, oude auto. Ik geloof dat het òf een Lelijke Eend is, òf een oude Volkswagen Kever. Maakt niet uit, hij is gewoon heel erg leuk. En de kleur ook. 

Handige post-its en lijstjes dinges
Ik maak overal en altijd lijstjes, dus die roze spreekbubbel komt ontzettend goed van pas. Ik zag hem en ik dacht; "Come to mama, I'll treat you right". Ik ben vandaag in een Engelse bui. En dat andere ding is gewoon heel erg handig, van de Hema. Anders raak ik denk ik echt de kluts kwijt in al die dikke, Engelse boeken. 

Lantaarntje
Dit kan ik gewoon echt niet meer verantwoorden. 

Vintage beker met pennen erin
Ik kocht deze puur omdat hij zoveel karakter uitstraalt. In mijn ogen heel wat leuker dan een simpel pennenbakje. Daarnaast staat overigens een roze kaarsendingetje-geval. Daar zitten mijn markers en schaar in. Ik had al zo veel dingetjes om kaarsjes in te doen, dat ik dit een nuttigere besteding vond van dit leuke ding. 

Fotolijstje
Explains itself. Een fair trade fotolijstjes trouwens! 

Bureaulamp
Ja. Dit is de bureaulamp. Die ging roken. Ja. Die. Er zit inmiddels een nieuw lampje in, die gelukkig veel minder Watt gebruikt dan die andere. Maar, ik heb hem nog niet aan durven zetten. Wat(t)je. Ha, leuke woordgrap, zag je 'm? 

Hangende hartjes die je amper kunt zien
Dit zijn ijzeren hartjes -of naja, het zal wel geen ijzer zijn, maar een ander metaal waarvan ik de naam niet weet- met allerlei gekleurde belletjes eraan. Ik vind ze gewoon echt iets toevoegen. Ja, ik begin nu inderdaad onzin te kletsen, want ik kan gewoon geen verantwoordingen en excuses meer bedenken voor mijn 'ik-koop-allemaal-onzin-omdat-ik-van-verzamelen-houd-fenomeen'. 

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien en om te lezen! Ik denk dat het er heel anders uit gaat zien als ik uiteindelijk aan het studeren ben. Minder onnodige frutsels en meer boeken, pennen, blaadjes and so on. We zullen het mee gaan maken. Of vooral ik, want rommelige bureaus gaan we natuurlijk niet op de blog zetten. Tenzij jullie dat heel graag willen zien. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

7 opmerkingen:

  1. Haha wat een handige spulletjes, ideaal voor het studentenleven die bíjna gaat beginnen. En whut.. 8 september pas beginnen? Jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kleine kastje is heel erg schattig! Geniet nog eventjes van je vakantie! :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk die voorpret van het studeren. Heel veel succes!! Ik was in Nijmegen gisteren en al die mensen die intro hadden. Wat een gezelligheid zeg! Ik mis dan dat ik dat niet meer heb eerlijk gezegd nu ik al wat verder in mijn studie ben.
    Wat ga je studeren? Ik heb op mijn blog een pagina over 'jij als student' ik zou het leuk vinden als je daar wat over jezelf en jouw studie wil vertellen :D!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahw, haha, snap ik wel! Was jouw intro toentertijd ook leuk? (: Hoop het! Ik ga Taalwetenschap studeren. Ik ga even kijken naar die pagina, lijkt het leuk! Liefs

      Verwijderen
  4. Wat super leuk schrijf jij! Geniet nog die laatste paar dagen! Liefs, ♡ Laura - Lulufashion.nl ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bureau ziet er in ieder geval leuk uit, dus de rest van je kamer vast ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.