zaterdag 23 augustus 2014

Vier keer | Stella en Google, one love!

Hoera! "Vier keer" is weer herrezen uit, oké nee let's not go there, ik houd helemaal niet van zombies.  Goed. Ik ben in ieder geval blij dat deze categorie weer 'actief' is. Of naja, ik ben actief met de categorie. Ik kan echt niet uit mijn woorden komen vanochtend. Laten we maar gewoon even beginnen met de oorspronkelijke bedoeling van deze post.

Ik gebruik Google graag. En iets te graag. Zeker nu ik op kamers ga, raadpleeg ik Google's search machine wel ietsje te veel. Zoals jullie weten ben ik een enorme paniekmiep, en check ik alles wat ook maar te checken valt.

Ik gebruik Google voor..

1. Het opzoeken van mogelijke medische kwaaltjes of ernstige ziekten
Ik ben een beetje hypochonder. Helaas wordt dit alleen maar erger naarmate ik ouder word. Hypochonder betekent dat ik bij elk wissewasje al bang ben dat er iets verschrikkelijks met mijn gezondheid aan de hand is. Past wel een beetje in het straatje, als je mij een beetje kent. Om die angsten weg te nemen en mezelf wijs te maken dat er echt niks aan de hand is, gebruik ik Google om symptomen of dat soort dingen op te zoeken. Nou werkt dit natuurlijk hartstikke averechts, want er komt altijd wel uit dat ik zwanger ben. Of ernstig ziek. Of iets anders heel naars -niet dat zwanger zijn iets naars is, maar wel als je nog veel te jong en zeker not ready bent-. Ik dacht bijvoorbeeld een keer dat er iets engs was met mijn aderen -ja, echt, ik dacht echt dat het mijn aderen waren-. Ik heb soms last van een drukkende pijn in mijn pols en bovenarm, en toen kwam er dus uit dat ik een hartaanval zou krijgen. Nou heb ik al best vaak een 'hart fladder' dus alles was heel logisch dat Google gelijk had. Paniek natuurlijk. Of laatst, toen ik dacht dat ik zwanger was. Ik was dat helemaal niet, maar zo'n symptomen lijst is zo lang dat er altijd wel iets tussen zit waar je last van hebt of laatst nog hebt gehad. Tsja. Gewoon niet handig dus. Foei Stella.

2. Hulp in mijn zojuist gecreëerde 'eigen' studentikoze huishouden
Net op jezelf wonen is eng. Vooral als er allerlei nare dingen gebeuren. Lees dat hier. Ik had dus een probleem met de ketel. Er brandde allemaal onduidelijke lampjes in allerlei kleurtjes en ik dacht echt dat ik het hele ding gesloopt had. De meiden wonen daar al weet ik veel hoe lang en uiteraard woon ik er net een dag en sloop ik de boel. Heel logisch, toch? Wel als je mij bent. Dus, om zeker te weten dat het ding niet plotseling zou ontploffen -rampscenario's met Stella- heb ik de naam van onze ketel en het type gewoon even in Google gegooid en voilà, de gehele gebruiksaanwijzing in PDF. Daardoor weet ik nu dat het ding gewoon op de eco stand stond en het oranje, knipperende lampje verder niks engs betekende. Ja, WEET IK VEEL. Hoera Google.

3. Kleurtjes zoeken?
Vroeger, toen ik nogal perfectionistisch was over alles, wilde ik dat mijn iPhone scherm er heel clean uit zag. Hetzelfde gold voor mijn computerscherm en eigenlijk vrijwel alles. Mijn agenda was zwart, mijn kaftpapier -goeie, ouwe tijd- was zwart of in ieder geval effe (?) en alles was vooral niet te bijzonder. Geen bloemetjes, streepjes of andere frutsels. Wat is er strakker dan een gewone, effe (?, again) kleur op je achtergronden? Dus dan Google-de ik een bepaalde kleur, klikte of afbeeldingen, maakte een screenshot van de naar mijn mening mooiste kleur en stelde dat in als mijn achtergrond. Wauw. Best vindingrijk, toch?

4. Mijn typfouten-verdoezelaar
Oké, ik geef het toe. Mijn internet-ik-typ-de-naam-van-een-website-in-balk is tevens een zoekbalk voor Google. Alles wat ik dus ook maar wil weten, kan ik gewoon lekker HOP 'neertypen'. Helaas gaat dat ook zo met blognamen. Soms heb ik even geen zin in Bloglovin' en zoek ik mijn favoriete blogs gewoon op in mijn balk-met-de-lange-naam-van-net. Maar, ik typ nogal snel en maak daarom veel foutjes (klik). Dus, Google is dan zo lief om mijn typfouten gelijk te veranderen in precies dat wat ik eigenlijk bedoelde. Thank you Google, you always understand.

Dit was dan weer mijn "Vier keer" post. Vinden jullie dit een leuk idee? Zo ja, help me dan alsjeblieft met jullie mooie, creatieve breinen want ik vind het echt lastig om onderwerpen voor deze categorie te verzinnen. Forgive me please. Hele dikke knuffels, in ieder geval. Dat is altijd fijn. En misschien heb jij dat op dit moment wel nodig, who knows.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

8 opmerkingen:

  1. Ah weer een heerlijk artikeltje, Stella! Ik gebruik Google echt dagelijks, wanneer ik hoest zoek ik op wat ik allemaal kan hebben en ook vertelt deze beste vriend me of ik een d of een t moet gebruiken. Handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikeltje! Wat betreft punt 1 en 4 zijn wij echt helemaal gelijk! Ik ben ook een gevalletje hypochonder en heb in mijn hoofd al zo'n beetje alle ziektes gehad :') Laatst maakte de huisarts duidelijk dat ik me niet zo'n zorgen moest maken over alles en nu durf ik niet meer naar de dokter :P Maar inderdaad door te googlen wordt het alleen maar erger. Als ik bijvoorbeeld hoofdpijn en nekpijn heb ben ik altijd gelijk bang dat het hersenvliesontsteking is oid :( & Punt 4, lang leve google voor de spellingscheck! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, oeps! Stom he? Als je weet dat je 't gewoon niet op moet zoeken, maar het dan toch doet en helemaal in paniek raakt! Laten we samen afspreken dat we dat gewoon niet meer gaan doen! En die spelling check, hoe stom het ook is, het is wel heel fijn als je zeker weet dat je geen ontzettend beschamende fout maakt in een berichtje naar iemand 'belangrijks'. Of eigenlijk überhaupt, hihi. Liefs en knuf!

      Verwijderen
  3. Het is "effen" toch? Wel heel grappig dat je naar kleurtjes zocht, daarvoor zou ik google nou nooit gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha die typfoutjes, wat is Google daarvoor toch handig! Superleuk geschreven <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier nog een paar ideetjes voor andere 'vier keer', posts: iets over je studentenstad, iets over taalwetenschap, iets over je favoriete muziek, misschien. Ik hoop dat je er wat mee kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar kan ik zeker wat mee, dankjewel! Lief van je!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.