vrijdag 22 augustus 2014

Wat ik nog moet leren over op mezelf wonen

Niet elk tikje betekent dat er een binnenkort iets ontploft, in de brand vliegt of je aanvalt.

Je moet geen armbandjes -een simpel touwtje met wat kraaltjes- van vijf euro kopen voor het goede doel. Dat is 1. Veel te duur en 2. Je weet stiekem heus wel dat daarvan maar 1,- op de juiste plek komt. 

Je hoeft niet triljoen keer te checken of het gas wel uitstaat. Wel slim, maar drie keer checken is ook ruim voldoende.

Blijf bewegen, want anders word je een propje met al dat lekkere eten veel te dichtbij. 

Koop dus gewoon wat minder chips en koekjes, dat is ook een goed plan.

Probeer geen heimwee te hebben. Heimwee is stom.

Probeer op je brandmelder te vertrouwen. Die gaat heus wel af als er wat aan de hand is.

Doe meerdere keren per week boodschappen ipv alles in een keer, want anders bederft de boel misschien.

Plak tochtstrips bij je raam. Kieren laten kou door. Vrij logisch. 

Zorg dat je weet hoe de wasmachine werkt. Mama is niet erg blij met stapels was in het weekend.

Alleen zijn is niet erg. Eenzaam zijn dan weer wel. Zorg daarom dat de wifi verbinding Skype toelaat.

Blijf bloggen, want dat is leuk.

Hecht niet teveel waarde aan perfectie. Je afwas hoeft niet blinkend te zijn, als het maar schoon is. Hetzelfde geldt voor praktisch alles in een studentenwoning. -Gelukkig zijn mijn twee huisgenootjes en ik heel schoon en is ons huisje wel oud, maar niet vies!-.

Word niet jaloers op een ander zijn/haar kamer. Jouw kamer is jouw plekje, en geen interieur magazine artikel dinges.

Gooi je afval in dikke, speciale zakken. Anders pikken de meeuwen het open en ligt al je afval op straat. 

Koop een grote prullenbak voor op je kamer. Zeker als je op zolder woont en niet voor elk mandje vol naar beneden wil lopen. Of naja, klimmen, want onze trapjes zijn heel steil. 

Heb plezier. Het schijnt de leukste tijd van je leven te zijn.

12 opmerkingen:

  1. Ah wat een heerlijk lijstje! Geniet van je studententijd, voor je het weet is het al weer voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lijstje! :D Heb wel een semi-tip! Dat wat jij zegt over meerdere keren per week boodschappen doen klopt opzich wel, want dan weet je zeker dat niks bederft en alles vers is, maaaaar dan heb je wel elke keer de verleiding om allemaal lekkers mee te nemen! Nu ik zelf 1 a 2 keer per week boodschappen doe hebben we veel minder lekkers in huis en snoepen we veel minder! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat leuk geschreven! Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt op jezelf! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal mee eens! En over brandmelders...onze vorige brandmelder ging vaak af uit het niets. Dan schrok ik me 's nachts echt een ongeluk. Veel plezier met je eigen plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha dan heb ik het nog lekker makkelijk. Ik woon nog thuis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar van toen ik net op kamers ging :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi herkenbaar. En vergeet de deur niet op slot te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh véél herkenning haha! Leuk gedaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha, ik hoop dat ik geen meeuwen heb in Ede :) Ja, ik ga zeker dingen herkennen op dit lijstje vanaf volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahah, leuk artikel en wat schrijf je toch leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha dat gas, zo herkenbaar! En ik maar denken dat ik zo idioot was om voordat ik ging slapen het nog even te checken. Oh, en ik weet niet hoe het bij jou is, maar de tv of muziek staat altijd, altijd, altijd aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.