dinsdag 30 september 2014

Deze maand | 09

Het is alweer de laatste dag van september. Doei zomer, hoi herfst. Nou, het is te merken, gisteren ging het alweer fijn regenen. En laat ik nou zo van regen houden, oh jaaaa. Niet dus. Goed. Ik heb mijn favorieten van deze maand weer precies zo op een rijtje gezet als de vorige keer (klik). Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen. Enzo. Das altijd fijn, als ik jullie ook een plezier doe. 

Mijn favoriete blog 
Dit is echt een lastige deze maand, want ik heb eigenlijk meer favoriete artikelen. Die ga ik dus lekker deze keer als favoriete blog gebruiken. Puh. Mijn blog, mijn regels. Toch?

Gezond bananenbrood met cranberry's
Hurray, it's Caturday!
50 leuke dingen om te doen op een date
30 dingen die je kunt doen tijdens een saai lesuur
Blij zijn met jezelf
Hamlet

Mijn favoriete 'bezigheid'
Geloof het of niet; het samenvatten van powerpoint presentaties. Ik haal er zo veel rust uit om dat allemaal op een rijtje te hebben en straks tegen de tentamens uit te kunnen printen om te leren. Ik voel me dan ook echt trots en heb echt door dat ik het na het samenvatten een stuk beter begrijp allemaal. De vakken die ik heb zijn echt pittig en ik heb het 'extra lezen en nog een keer opschrijven' dus echt nodig. 

Mijn favoriete voedsel & drankje
Oh oh, dit wordt echt een confession. Ik vind koken echt heel leuk, doe het graag, maar ik kan echt nog het meest genieten van een lekkere wokmaaltijd afhalen van de Eazie. Of het verantwoord is? Geen idee. Of ik er slank van word? Nee. Of het goedkoop is? Niet echt. Of het lekker is? Yes sir. Qua drankje probeer ik vrij weinig anders dan groene thee en water. Dus dan maar een groene thee brand: Hornimans -zo fout- "Té Verde a la Menta" -goh, origineel-. Maar wel heel lekker. En organic. Balanceert de wok maaltijd weer uit. Hopen we dan. 

Mijn favoriete liedje
Latch (acoustic) - Sam Smith. 

Mijn favoriete product(en)
Mijn wenkbrauw poeder spul? Telt dat? Ik vind het gewoon zo fijn om mijn wenkbrauwen een beetje meer aan te zetten. Op de een of andere manier zie ik er dan veel 'wakkerder' en 'verzorgder' uit. Does that makes sense to anyone

Mijn favoriete random ding
Mijn horloge. Ik vind hem niet alleen mega super mooi, ik kan ook ineens niet meer zonder dat ding! Vroeger -ongeveer eh, drie maanden geleden nog- droeg ik nooit een horloge en wist ik dus praktisch nooit hoe laat het was. Ja, door op mij iPhone te kijken. Maar, dit is zo veel handiger! Ik check heel vaak mijn horloge en als ik hem eventjes af heb gedaan, heb ik vaak niet eens door dat ik hem niet om heb. Zit je dan naar een lege arm te staren. Ja, daar kom je qua knowledge of time niet veel verder mee. Goed. Horloge. Blij mee. Fijn ding. Mooi ding ook. 

Mijn favoriete ding om over te zeuren
Ehm. Ehm. Ik zeur niet zo veel. Ja, over mijn lichaam en dat ik aankom omdat ik niet tot bijna niet beweeg. Maar dat is echt totaal mijn eigen schuld. Maar, ik denk dan toch een bepaald college dat ik heb. Dat haalt het zeurgehalte weer flink op hier. Het is een mengeling van alle dingen die in andere vakken apart worden gegeven. Heel verwarrend, want het wordt dan net iets anders uitgelegd, waardoor je helemaal in de war raakt. Ook wordt het door iemand gegeven die 1. Niet Nederlands is, maar het wel probeert te zijn -een Ierse die constant Engels en Nederlands door elkaar spreekt, erg verwarrend- en 2. Nog nooit een eerstejaars klas les heeft gegeven en daarom ontzettend veel termen gebruikt die wij nog niet kennen en 3. Zelf geloof ik ook niet helemaal snapt waarom ze nou voor de klas staat en wat dus het doel van het hele vak is. Tsja. 

Mijn favoriete persoon 
Ik vind dat ik deze keer meerdere personen mag noemen. Dit zijn namelijk mijn studiegenootjes. Ik heb in deze twee/drie weken echt een leuk groepje 'om me heen verzameld' en we doen ook leuke dingen met elkaar. Ik kan het onwijs goed met ze vinden. Iedereen heeft zulke leuke humor en ze maken me altijd aan het lachen. Ik voel me ontzettend thuis in dit groepje en ik hoop echt dat ze mij er net zo graag bij hebben als ik hen. Als iemand daarvan dit leest -ik weet dat er eentje is die van mijn blog af weet en dit dan ook vast wel leest- ik vind jullie heel lief en ben ontzettend blij met zulke mensen om me heen. 

Mijn favoriete foto


Blote benen, een jurkje, de zon, leuke studie genootjes en ijs. Zegt genoeg.

6 opmerkingen:

  1. Jaaaa wat een leuke dingen allemaal! Wenkbrauwpoeder is echt geweldig spul, mijn absolute all time favorite make upje. :)

    (OH MY en mijn kleine hamster baby Hamlet staat er ook nog eens tussen!)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk zit ie er tussen! Ik smolt echt toen ik het las -en zag!-. En eigenlijk had jouw knoop doorgehakt post er ook tussen moeten staan, want dat is zo iets goeds. Zouden meer mensen moeten doen! Anyways, ik had dit al een hele tijd 'klaar staan', vandaar, hihi. Ik hoop dat je laatste werkdag een beetje oké was. Liefs!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Hihi, ik verlang er echt naar terug! Helemaal als ik nu naar buiten kijk, blehhhh.

      Verwijderen
  3. Ik zit dit te lezen met een dikke glimlach op mijn gezicht. Gewoon omdat ik het zo fijn vind dat jij het zo fijn hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.