zaterdag 20 september 2014

Een dagje zeilen met la dame blanche

Ontspannen in mijn spijkerbroekie, mijn chillvest en niet matchende sokkies. M'n billen op de plasticen banken in de kajuit geplant en mijn haar wat pluizerig bij elkaar gehouden met mijn strikjes. Het zonnetje is inmiddels doorgebroken en gelukkig zeilen we niet meer zo schuin, want dat vind ik echt eng. Zeg maar, nog enger dan spinnen en oorwurmen. Maar niet zo eng als vliegen. Goed. Ik dwaal weer eens af.


'S ochtends vroeg vertrokken, met een mist op de snelweg, dat wil je niet weten. Maar paps bleef stug 120 km/h rijden en ik had Jim al een afscheidsberichtje gestuurd. No kidding. Maar, we leven nog! Als je dan uiteindelijk aan komt rijden en je ziet je opa al staan; dat is zo LIEF. Mijn opa en oma hebben dus een zeilboot. Al hun bijna hele leven -die zin klopt grammaticaal natuurlijk voor geen drol-. Ze zijn beide ouder dan 80 alweer, en samen 'echt' zeilen is dus niet echt meer zo'n goed idee. Daarom is het voor opa heel leuk als wij komen, want ook mijn paps en mams hadden vroeger een boot en mijn vader is ook een echte zeiler. Papa en opa achter het roer, hatsiekidee.



Ondertussen had ik mijn aantekeningenschriftgeval bij me en legde ik aan iedereen uit wat ik nou eigenlijk allemaal leer op die universiteit van mij. Opa, oma, pap en mam vonden het echt interessant en leuk dat ik er zo gepassioneerd over vertelde. Punten voor mijn studie, hoera! Naast over mijn studie kletsen kwam er vrij weinig uit mijn mond, want na al die weken 'nieuw' is vertrouwd en in de buitenlucht ineens DE combi om doodmoe te worden. Alle spanning kwam er uit en ik ben helemaal bijgekomen. Minder leuke bijkomstigheid is dan natuurlijk de hoofdpijn, maar die laten we lekker even links liggen. PUH. Stomme hoofdpijn. 


Ik at lekkere bruine bollen met wat rozijntjes erin. En allerlei verschilende soorten nootjes en zaadjes erop. Met een plakje kaas. Mmm. Oh, en ik proefde Spa's nieuwe flavour; Spa rood met munt. Echt een succes, proberen waard dus. 'S avonds gingen we lekker uit eten in een straatje ergens achter de haven. Ik at een vis filetje met wat groenten en frietjes en ik vond het heel lekker, mjam. Daarna gingen we lekker -het woord lekker komt echt te vaak voor in mijn vocabulaire- terug naar de boot en deden we alle lichtjes gezellig aan om vervolgens nog een lekker -zie je?!- kopje koffie te drinken. En dat dan uit zo'n klein, lief koffiemachientje waarvan de hele kajuit naar koffie gaat ruiken. Ik houd niet zo van koffie, maar de geur is heerlijk. Echt. Kan je me voor wakker maken. Maar niet te vroeg oké? Deal.


Kortom; ik had een fijne dag. Ik heb ook nog wat foto's gemaakt met mijn geliefde Nikonnie, maar die komen later deze week wel weer voorbij. 

Lieve rommelige kusjes en een heel fijn weekend gewenst voor jullie allemaal. Ik vind jullie lief.

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn (of lekker ;)) geschreven dit!
    Lijkt me heerlijk zo'n zeilboot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dankjewel! Lief! Ja het was heel fijn. (: Dankjewel voor je reactie! Fijne zondag X

      Verwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk dagje! Lijkt me super fijn om zo'n dagje uit te gaan met familie én een zeilboot!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes it was (: Jaaaa, ik ben echt een bofkont met zo'n zeilboot in de familie. En met zulke lieve familie, wieee. Liefs, en fijne zondag X

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.