dinsdag 23 september 2014

Een muurbloempje?

Ik zit de laatste dagen een beetje te piekeren. Iets nieuws? Nah, niet echt. Het onderwerp dan weer wel. Is het jullie wel eens opgevallen wat voor een bruisend leven sommige bloggers hebben? Het ene event na het andere. Allerlei leuke lunchtentjes die bezocht worden om over te bloggen. Met de trein van hot naar her om allerlei blogvriendinnetjes te meeten. Dansjes hier, drankjes daar. Tijd om heerlijke gerechten op tafel te zetten of huisdieren om een leuk verhaaltje over te schrijven. En eh, Stella, jij dan?

Ik zit nu gewoon op mijn bankje. Gewoon in mijn pyjamabroek. Ik heb net gewoon macaroni van thuis opgewarmd en heb gewoon wat druifjes toe genomen. Ik ga straks gewoon op tijd naar bed en morgen heb ik gewoon een volle collegedag. Niks geen meetings, events, lekkere gerechten, verhaaltjes over mijn huisdiertje(s).

Grapje. Ik kan wèl iets vertellen over mijn huisdiertje. Spin nummer 45244958503, die zich op dit moment in mijn wasbak bevindt. Daar heeft hij of zijn een huisje van spinnenweb gebouwd. Elke keer als ik de kraan aan zet, verzuipt hij/zij/het nog net niet, want ik ben extra voorzichtig. Spinnen moeten niet op me gaan zitten, maar als ze zo in mijn kamertje ergens zitten en ze zijn niet al te groot, vind ik het allemaal prima. Het enige dier wat ik vermoord is een mug. En dat nog met een slecht geweten. Dierenvriend much?

Wat ik ook nog even wil zeggen; ik wilde laatste ploggen, dat is een foto dagboekje van je dag bijhouden, maar eh, nee. Gewoon niet. Dat ziet er echt niet interessant uit. Een foto van mijn schaaltje kwark met muesli, een foto van een collegebank, een foto van een andere collegebank, etc.

Ik ben gek op mijn leventje, even een disclaimer, maar of mijn leven nou echt blogwaardig is? Je ne sais pas. Ik hoop dat ik binnenkort een wat uitdagender leven krijg. Of iets in die richting. Dan kunnen de foto's en verhalen weer vloeien! Enzo.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

24 opmerkingen:

  1. Lieve Stella,

    je kent toch het hele cliché verhaal wel over dat iedereen zijn leven beter voor doet laten komen op Social Media? Ik denk dat het in de blogwereld hetzelfde is hoor! Natuurlijk wordt er op de blogs meer 'vervelend nieuws' of 'verdrietige gedachtes' gedeeld, maar iemand kan niet álles wat er gedacht, gevoelt en meegemaakt wordt op het internet zetten. Één, omdat iemand daar geen tijd voor heeft, anders zou je constant alles wat je denkt moeten opschrijven, en twee, omdat mensen dat ook niet willen. Of je het wilt of niet, je bent selectief in wat je op het internet zet, ook als je iets negatiefs of verdrietigs erop zet, dan kies je zorgvuldig een moment uit. Bij gedachtes en gevoelens werkt dit helaas ietsje anders, en komen deze gewoon BAM, ook als het jou niet uitkomt. Op het internet wordt er nagedacht over hoe deze negatieve gevoelens en gedachtes het beste opgeschreven kunnen worden, waardoor er een soort logica en overzicht in komt. En als jouw hoofd ook maar een beetje hetzelfde als die van mij werkt, dan komen gedachtes geheel zonder overzicht, en vrij van enige vorm van logica. Dit moet je met gedachtes allemaal lekker zelf uitzoeken, waardoor je meer tijd kwijt bent aan je eigen negatieve gedachtes en gevoelens, terwijl je over die van anders zo 'makkelijk' leest, want die hebben andere mensen al uitgezocht.
    Ok, echt een enorme reactie, maar ik meen het wel. Iedereen heeft van die momenten waarop ze jaloers zijn op andere mensen. Ik weet zeker dat er ook mensen, al is het maar een beetje, jaloers zijn op jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend lief dat je zoveel tijd neemt om hierop te reageren, dankjewel! Ik ken het ja, het "Social Media ding". Ik denk ook eigenlijk dat het leven van iedere blogger over rozen gaat, maar meer dat zij altijd dingen beleven of naar dingen toegaan waar ze dan over kunnen bloggen, terwijl ik eigenlijk elke dag zo'n beetje hetzelfde doe en daardoor vrij weinig inspiratie krijg, hihi. Die gevoelens en gedachten komen inderdaad altijd BAM aanzetten. Hoera. -Not-. Ik hoop in ieder geval niet dat er mensen zijn die jaloers zijn op mij, want jaloezie is stom, hihi. Dankjewel, again, voor je lieve, lange en vooral nuttige en leerzame reactie. Dat waardeer ik echt heel erg!

      Verwijderen
  2. Precies wat Tisha zegt! :) Misschien lijkt het op mijn blog ook wel alsof alles mega leuk en gezellig is en dat ik een mega boeiend leven heb. (Is dat zo? Heb je dat gevoel ook bij mijn blog? :o) Maar als ik smiddags thuis kom, trek ik mijn pyjama broek aan en doe ik niet zoveel. Ik kook, maar het is zelden receptwaardig :P Ik kijk tv, ook niet echt spannend. Ik ga zelden tot nooit 'stappen' of met vrienden ergens wat drinken. Ik ben gewoon een beetje een oma/huismus, terwijl je dat misschien niet aan mijn blog ziet :) Don't worry Stella! Ik volg je nog steeds met superveel plezier! :D Leef gewoon je leven zoals jij het wil leven, niet omdat het 'interessanter' moet voor je blog! ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Laurie, dat valt allemaal heel erg mee! Ik vind jouw blog juist heel erg down to earth en goed uitgebalanceerd. Daarnaast blog jij niet heel erg veel heel persoonlijke dingen over je leven, toch? Of ben ik nou een ei? Ik weet zeker dat als je dat wel zou doen, dat ook heel leuk zou zijn om te lezen, ook al zit je 's middags voor de tv in je pyjamabroek en maak je niet-receptwaardige dingetjes klaar om op te peuzelen. En nu ik dit typ denk ik; "Zo denken anderen dan vast ook over mij". Ik weet ook wel dat er altijd die mensen zijn (zoals Tisha, jij en Nina hieronder, maar vast nog wel meer! <3) die mijn blog gewoon lezen, ondanks het misschien niet hoge belevenis-gehalte. Ik ben ook echt heel tevreden en blij met hoe alles gaat, maar ik had gewoon even een moment met gedachten, en dat verschijnt dan meestal hier, hihi. Ik vind het echt heel lief wat je allemaal zegt, dankjewel! Ik krijg er echt weer even een zelfvertrouwen boost van! X

      Verwijderen
  3. O o o, niet zo piekeren hoor! Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande comments, want bij internet/social media is het nu eenmaal zo dat je vooral de spannende momenten deelt en de saaie dingen achterwege laat. En inderdaad, als je alle spannende belevenissen van andere bloggers bij elkaar optelt en het dan vergelijkt met je eigen leven, lijkt je leven heel saai. Maar da's niet zo gek, want vijftig bloggers beleven samen meer dan één blogger ;-) En het is toch ook gewoon zo dat je de ene week/maand meer beleeft dan de andere? Toen jij net naar Leiden ging en introweek en duizend dingen had, was je leven misschien ook iets avontuurlijker, maar dan is het ook prima om nu weer een poosje huismussendingen te doen. Tenminste, dat is hoe ik het zie. En voel je niet de enige, ik heb gisteren twee uur Spangas zitten kijken op uitzending gemist, omdat ik me een beetje verveelde. Superspannend (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, sorry! Ik ben echt heel goed in piekeren, zou er een piekerwedstrijd bestaan? Dan win ik! Nee, grapje, het valt wel mee allemaal. Dankjewel, ten eerste, voor je lieve reactie. Ik heb er echt veel aan! Het is ook zo ja, dat 50 bloggers meer beleven dan eentje. Maar vaak zie je van die 'wat heb ik deze week gedaan foto artikel' en dan zijn er van die mensen die dit en dat tentje hebben bezocht, met die en die hebben geluncht, de trein pakten naar Amsterdam of een andere coole stad om daar bij de opening van dit of een meeting met die te zijn. Nu heb ik eigenlijk helemaal niet de ambitie om zo'n blogger te zijn of worden, maar toch denk ik dan wel eens; Ik heb niks spannends om over te schrijven! Maar uiteindelijk gaat het mij niet om het spannende, realiseer ik me nu, maar om de dingen die inhoud hebben, en waar dan zo lief en begripvol op gereageerd wordt. Daar heb ik veel meer aan! (: Liefs, en nogmaals bedankt! X

      Verwijderen
  4. Ik herken me hier wel in hoor! Maar ik dacht gewoon: 'ik blog lekker voor mezelf'. Ik heb ook niet eens tijd voor die events of meetings. Vaak probeer ik veel leuke dingen te doen met vriendinnen uit de buurt en daar haal ik dan veel voldoening uit. Ik snap dat je piekert over dat je weer complete plogs ziet met 3 keer een overheerlijke lunch, maar het is nog belangrijker dat je dicht bij jezelf blijft! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal waar. Ik heb vanavond bijvoorbeeld een gezellig 'etentje' met mijn twee huisgenootjes en ik denk echt dat ik daar ook best leuke foto's en een leuk verhaaltje bij kan verzinnen. Dat is heel anders dan een event of een hipster achtig tentje, maar wel veel dichter bij mezelf. Zo fijn zo'n post, ik word er echt happy van door al die fijne reacties. Ik sta veel meer stil bij wat ik nou echt eigenlijk wil, en die events en meetings? Die hoeven helemaal niet zo nodig, hihi. Dankjewel! <3

      Verwijderen
  5. Ha, ik kan hier een heel verhaal gaan typen en dat wil ik ook best wel doen. Maar alles wat ik wil zeggen is hierboven genoemd. Wow, wat heeft Tisha (en de rest ook) dat mooi verwoord. De buitenwereld ziet er altijd maar op en top uit, maar het is vaak zo anders. Maar goed, dan typ ik hetzelfde verhaal als de rest :) Dus lieve Stel, blijf dicht bij jezelf, je bent leuk genoeg! XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he? Vind ik ook! Echt heel fijn, ik heb er zo veel aan. Thanks Kar, jij bent ook echt leuk genoeg. Nee, leuker dan leuk genoeg. Ja! X

      Verwijderen
  6. Ik kan me aansluiten bij de voorgaande dames. Ook ik leid geen enerverend, bijzonder leven. Niks geen avonturen, maar gewone doorsnee dagen van werk en huishouden. Maar zelf daarin kun je mooie verrassende details vinden, die ik dan weer verwerk in een stukje.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is eigenlijk nog veel beter hè? Als je geluk en bijzonderheden vindt in de kleine dingen in plaats van de 'grote' dingen! (:

      Verwijderen
  7. Ik vind de verhalen over jouw leven juist een stuk leuker om te lezen dan alle bla bla event bla bla geweldig bla bla lekker promoten voor gratiesch spullen en geld posts. Dussss, keep on blogging haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! Ik heb dat juist bij jouw blog heel erg. Hoe je altijd op originele dingen komt en er dan ook nog zo leuk over schrijft. Ik vind het echt leuk om te horen dat je het leuk vindt om te lezen (: Liefs!

      Verwijderen
  8. Ik zie wat je bedoelt! Ik blog ook lekker voor mezelf, en als mensen dan toevallig meelezen, is dat leuk!

    Ik vind dat je leuk schrijft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo. Die mentaliteit moet ik maar even vasthouden (: Dankjewel! Liefs

      Verwijderen
  9. Haha ah joh, mijn leven is ook totaal niet blogwaardig hoor. De uitnodigingen voor events sla ik altijd af (geen zin in allemaal mensen om mij heen) en over het algemeen breng ik het grootste gedeelte van mijn dag luierend in bed door terwijl ik iPhone spelletjes speel ;) Ja oké ik heb wel een héél leuk huisdier! Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het er maar net aan ligt hoe je het brengt. Ik vind dit verhaaltje van jou namelijk heel interessant en leuk om te lezen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, heerlijk toch? Je hebt inderdaad een héél leuk huisdier. Ik denk dat ik in jouw geval echt alleen maar over mijn konijntje zou bloggen, hihi. Dankjewel, dat vind ik echt heel lief en fijn om te horen! (: Liefs!

      Verwijderen
  10. Oooh, dit is zo herkenbaar. Als ik soms zie wat al die andere bloggers doen, denk ik echt: dafuq... Maar aan de andere kant: ik leg zelf ook niet alle leuke dingen vast die ik doe. Sommige dingen wil ik gewoon wel 'prive' houden.Gewoon een momentje alleen voor mezelf zonder dat ik dit aan de rest van de wereld hoef te verkondigen. En ja: daar zit soms ook een opgewarmde bord pasta waarvan ik aan het smikkelen ben in pyjamabroek. Net als Iris zegt: ik vind dit 'doodgewone' verhaaltje juist een keer heel verfrissend om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jou blog is leuk zoals die is, ik lees vaak weinig blogs geheel maar als ik bij jou ben begonnen met een artikel lezen blijft het de gehele tijd interessant en dat vind ik zo knap. Ookal gaat het over een spin ik blijf lezen. ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, dat is echt een groot compliment! Wat lief, dankjewel! :D Wieeee happy me!

      Verwijderen
  12. Haha heel herkenbaar.. ik heb dat gevoel ook wel eens als ik andere blogs lees. Ik heb ook niet zo'n spannend leven, maar om heel eerlijk te zijn kan ik daar niet echt van wakker liggen.

    Stella.. ik hou trouwens zo van jouw schrijfstijl :) Ik wil vaker reageren bij je, maar het komt er helaas niet zo vaak van. Maar ik spiek wel mee hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar, jouw blog is juist zo leuk omdat je echt een thema hebt! Bij jou verwacht ik juist ook helemaal geen events etc, maar prachtige foto's met leuke verhaaltjes en alles mooi vormgegeven en ga nog maar even door met positieve feitjes. Ik kan er inmiddels ook niet meer wakker van liggen gelukkig (: Door al die lieve reacties! En nu deze weer, dankjewel. Ik vind het echt leuk om te weten dat je af & toe eens komt kijken op mijn blog, dat is echt meer dan genoeg hoor! Liefs.

      Verwijderen
  13. De verhalen over meetings, events, huisdieren, lunchtentjes en show off recepten sla ik altijd over. Saaie levens ftw.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.