zondag 28 september 2014

Hardlopen? Jij? HUH?

Afgelopen donderdag was het zo ver. Ik was vroeg opgestaan -7.00, echt waar- en ik dacht; "Ik ga sporten!". Maar, er zijn geen leuke groepslesjes op de donderdagochtend. Dus, toen heb ik geïnformeerd naar het fitnessen. Maar, daar moet een instructeur je eerst uitleg over geven. Of zo. En omdat ik zo'n drol ben, was ik te lui om helemaal daar heen te gaan en er dan achter te komen dat die instructeur er helemaal niet is op donderdag, zoiets. Ik zag het al weer helemaal gebeuren; helemaal voor niets gegaan. Wat ga je dan doen? Ik wilde wel sporten. Of in ieder geval iets in die richting. Dus ik downloadde -ja toch?- de app "Hardlopen met Evy". Guilty.



Wat voorafging -in Goede Tijden, Slechte Tijden, HA-
Op dit moment zit ik gewoon nog in mijn pyjama te chillen op mijn bedbankje, maar zometeen ga ik dus echt naar buiten om de eerste les met Evy te doen. Ik heb mijn hardloopbroek -die ik serieus heb, waarom weet ik ook even niet meer- al klaargelegd. Wat voor onderbroek doe je aan met zo'n broek? Ik ga dus mooi niet in een string rennen, dat zit toch niet lekker? Ach, dan maar onderbroeklijntjes. Alle studenten zijn toch nog te brak om normaal uit hun ogen te kijken. Voordeel. Het is wel hilarisch eigenlijk; Ik ga sporten, maar ik stel het wel lekker uit. Tsja, de blog hè? Die moet ook geupdate worden, kan ik niks aan doen?! Goed. Ik ga zo echt. Geloven jullie me? Ik heb trouwens geen idee hoe zo'n les eruit gaat zien. En ik heb ook geen idee waar ik heen moet rennen? Met dat verkeer en alles hier. Er is geen rustig leuk fietspaadje door de weilanden, zoals er thuis is. Waar ik vandaan kom. Hier is het vooral, eh, kleine straatjes met overal fietsen en studenten die verdwaald rondlopen omdat ze net pas van de borrel komen. Naaaa, oké, misschien niet net van de borrel komen, maar je snapt mijn punt. Oké, ik ga me klaarmaken. Het gaat officieel gebeuren. Wish me luck.


The moment of truth
Ik stapte de deur uit met mijn hardloopbroek, Nikes, een simpel zwart shirtje en een vest. Ik had niks om mijn telefoon in te doen, dus die hield ik gewoon vast. Evy telde af en ik moest maar gewoon gaan lopen geloof ik? Ik deed de 'vrije training' en na elke twee minuten gaf ze even een update hoe lang ik al bezig was, wat ik had afgelegd, hoeveel calorieën ik ongeveer verbrand had en mijn gemiddelde snelheid. Na 15 min rennen -in totaal 17, maar ik heb twee keer een minuutjes gelopen- had ik ongeveer 2 km afgelegd. Geen idee of dat snel of ontzettend-slakkie-sloom is, maar ik voelde me er wel oké bij. En ik wilde ook geen blessures. Daarna heb ik ongeveer 10 minuutjes gelopen en daarna nog 5 minuutjes gerend naar huis. Uiteindelijk heb ik 20 minuten gerend, ongeveer 2,5 km. En mijn gemiddelde snelheid van 8,3 km/h. Ik heb geen idee wat dit zegt, maar ik was al blij dat ik überhaupt ging!

Voor herhaling vatbaar?
Zeker weten! Ik ga mezelf niet dwingen een bepaald hardloop doel te halen, want dat wordt sowieso een teleurstelling. En dat wil ik niet, ik wil het leuk houden! Nu het hardlopen nog gaat zonder in een ijsklontje te veranderen het moment dat ik de deur uit stap, wil ik het ook best graag vaker doen. Wie weet ga ik volgende week weer! I'll keep you updated.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

9 opmerkingen:

  1. Woo - wat een persoonlijke overwinning!

    Goed bezig ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geweldig geschreven Stella :) En super goed van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk Stella! Dat is echt heel goed hoor voor een eerste keer! Ik ben zo'n muts die wel een hardloopdoel heeft gesteld en omdat het de laatste tijd zo dramatisch ging ga ik ook maar aan de slag met Evy! Ben benieuwd :) Vanmiddag eens proberen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh ik ben heel benieuwd wat je er van vindt! (: Veel plezier en succes X

      Verwijderen
  4. Leuk! Ik heb eind augustus het programma Start to Run van Evy afgerond. Vind het nu toch wel iets moeilijker om de motivatie te vinden om te gaan.. Aangezien ik mijn doel behaald heb, maar ik wil het wel graag bijhouden anders gaat mijn conditie zo gauw weer naar terug bij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke post met een heerlijk vleugje humor. Goed gedaan! Da's alweer een motivatie voor mijn sportdoorzettingsvermogen! Soms heb ik er écht geen zin in. Ik ren meestal 5km en daarna vind ik het meestal saai, ook mét muziek. Oeps! X Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Nou, 5km is hartstikke lang hoor. Ik snap wel dat je het dan zat bent, hihi. Ik ga proberen 5km te halen. Ooit. Dit jaar. Ergens. Misschien! X

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.