vrijdag 26 september 2014

Mijn morning routine -Leiden versie!-

De ochtenden in mijn eigen hutje in Leiden zijn heel fijn. Waarom? Omdat ik niet mega vroeg op moet als ik op tijd in mijn college zaal moet zitten. Vroeger -vorig jaar zelfs nog- moest ik eerst altijd een half uurtje fietsen en dan nog met de trein and so on. Nu ben ik binnen drie minuten lopen waar ik moet zijn. Dat betekent dat ik meer tijd heb in de ochtend. Ik geniet hier echt van het langzame wakker worden. Ik dacht; het regent nu -correctie: stort regent- en ik zit gezellig op mijn bankje in mijn pyjama. Waarom laat ik niet eens even zien hoe zo'n ochtendje er dan uit ziet?


Even wakker worden
Als mijn wekker gaat, word ik meestal gewoon gelijk wakker en zet ik mijn wekker uit. Als ik echt nog heel slaperig ben, snooze ik. Maar niet vaak, want ik heb geleerd dat je daar alleen nog maar moeier -dat is geen woord, maar ik vind het zo leuk klinker- van wordt. Zodra ik wakker ben, heb ik dus toch mijn telefoon al in mijn hand. Dan zeg ik goeiemorgen tegen Jim, vraag ik hoe hij geslapen heeft, check ik Instagram, Facebook en vooral Bloglovin'. Ik lees de nieuwe artikelen van mijn favoriete blogs en kijk of ik misschien nog wat reacties heb op mijn laatst geplaatste post. Als ik dat allemaal heb gedaan, klim ik uit bed. -Dat heb je met een vide, daar moet je letterlijk uit klimmen-.

Rek, strek, plens, pil, trui
Meestel strek ik me eventjes uit, plens ik wat koud water in mijn gezicht en slik mijn pil. Dan heb ik dat maar gedaan, voordat ik dat vergeet. Niet vergeten, gewoon niet doen. -Geen ervaring, maar alsnog!-. Omdat in dit oude huisje de verwarming niet echt werkt, is het hier de laatste dagen best heel koud. Ik trek dus gouw een trui -of twee- aan en vul mijn waterkoker met water. Dan ga ik even naar beneden. 

In de keuken
Eenmaal beneden ga ik eventjes naar het toilet -too much information?- was mijn handen en bedenk me wat ik als ontbijtje neem. Ik ben de laatste tijd gek op muesli, magere kwark en een banaantje. Maar ik kan ook heel erg smullen van havermout pannenkoekjes of twee volkoren beschuitjes. Soms kook ik daar ook een eitje bij, want ik ben echt ei-verslaafd. Als ik mijn ontbijtje heb geproduceerd, ga ik weer naar boven.

Ontbijt tijd
Als ik op de bank gesetteld ben, eet ik lekker mijn ontbijtje op. Inmiddels is de thee gezet en daar drink ik ook zo'n twee/drie grote mokken van. Ik kijk soms tv, maar de ochtendprogramma's zijn niet zo leuk helaas. Daarom kijk ik ook vaak naar mijn favoriete YouTubers of ik lees nog wat blogjes. 

Douchen
Als mijn ontbijtje op is en ik heb nog veel tijd, wil ik wel eens wat voor college voorbereiden of een beetje bloggen -zoals nu-, maar als ik een beetje 'op moet schieten' ga ik na mijn ontbijtje gelijk douchen. Ik neem mijn kleding mee naar beneden -ik moet nog een badjas kopen- en spring onder de douche. Ik was mijn haar, mijn lichaam -oeee sexy- en dat is het meestal. Ik douche echt totaal niet lang. Ik ben er binnen 10, soms zelfs 5 minuten weer onder vandaan. Ik smeer me meestal nog even in met een lekkere body butter en ik sprint weer naar boven om snel mijn haar te doen als het nog nat is.

Make-up enzo
Daarna maak ik me op, kleed ik me aan -of precies andersom, eigenlijk- en pak ik mijn tas in voor college. Of ik stort me op wat leer- of maakwerk. Of ik ga boodschappen doen. Het is maar net wat er op de planning staat.

En dan ben ik klaar. Tada! Niet echt heel bijzonder, denk ik, mijn morning routine. Ik denk dat veel meiden zo opstaan. Maar toch vond ik het leuk om zo eventjes met jullie te delen. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om je ochtendroutine te lezen, je schrijft zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik wilde precies zeggen wat Daphne zegt! Je schrijft zo leuk dat dit ook heel erg leuk is om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne routine! Lekker he?! Ik vind het zo fijn om mijn eigen routine te hebben in mijn eigen kamer in mijn eigen stad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk ontspannen routine heb je Stel! Het klinkt zo fijn! Ik kom helaas niet zo makkelijk mijn bed uit dus ben ook niet de gezelligste in de ochtend :( Meestal word ik na een paar uurtjes pas echt wakker :')

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om in de ochtend veel tijd te hebben om wakker te worden en je klaar te maken to face the day! Ik moet nu ook om 6 uur op om rond half 9 in de collegezaal te zitten. Echt niet chill..!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.