zaterdag 6 september 2014

Vier keer | Wat ik heel graag zou willen kunnen

Ik ben wel eens jaloers. Nogal. En dat is stom, want jaloezie brengt je echt nergens. Behalve als je er motivatie van krijgt om iets goeds te gaan doen, omdat iemand anders dit ook doet. Zoals vrijwilligerswerk of je afval goed scheiden, dat soort dingen. Anyways, er is gewoon een aantal dingen waarvan ik zou willen dat ik dat kon. En nu kan je het natuurlijk zo bekijken dat 'alles kan' en met 'oefening' niks 'onmogelijk' is. True, daar geloof ik ook echt in. To an extent. Maar, soms ben ik gewoon een luie drol en wil ik iets kunnen zonder er veel moeite in te hoeven stoppen. Tsja, die momentjes heb ik dan. En dan schrijf ik er maar over, want dat is zo'n beetje het enige wat ik zou willen kunnen en waar ik dan ook elke dag een hele flub energie in stop. Flub?

1. De concentratie opbrengen om een boek te schrijven
Ik zou echt heel graag een boek willen schrijven. Zo eentje waarvan heel veel meiden, vrouwen en misschien zelfs jongens of mannen denken; "Die moet je echt lezen!". Nou is dat natuurlijk überhaupt al een droom apart van mij. Maar, ik zou het ook gewoon willen kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ongeveer minimaal 200 bladzijden vol kan pennen in een 'normaal' tijdsbestek. Hoe lang doet men eigenlijk over het schrijven van een boek? Tien jaar? Zou bij mij denk ik wel het geval zijn. Writers block vindt mij altijd een aantrekkelijke prooi. Behalve bij dit soort blog verhaaltjes, dan kan ik kletsen tot ik een bos uien zie. 

2. HTML'en
Kijk naar mijn blog. Kijk even goed. Dan snap je wel waarom ik dat zou willen kunnen. Het ziet er allemaal net even niet uit zoals het er uit zou 'moeten' zien. Ik kan zo ellendig jaloers worden op al die prachtig vormgegeven blogs out there. Uiteindelijk gaat het voor mij om de schrijfsels, hier op Mondetmoi. Toch zou ik het geweldig vinden als mijn blog een iets andere en meer persoonlijke uitstraling zou krijgen. Maar ach. 

3. Altijd tevreden zijn 
Oke, misschien niet non stop, maar in ieder geval wat vaker. Onze maatschappij -komt ze hoor met d'r praatje- is ZO ingesteld op perfectie en het alsmaar 'overal het beste uit halen' en constant overtreffen. Er is tegenwoordig zo veel nodig om ergens succesvol in te zijn. Je mag pas mee doen aan The Voice Of Holland als je door een zware selectie heen komt. Je komt pas aan de bak na een studie journalistiek -gewoon een voorbeeld van een populaire studie- als je allerlei ervaring en 'dingen ernaast' kunt. Je moet tegenwoordig niet alleen slank zijn, maar ook super foods eten en alles groen doen. Oké, met het laatste ben ik het erg eens. Maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Het zou zo fijn zijn om niet altijd overal de beste in te willen zijn. Of niet altijd de mooiste te willen zijn. Niet dat ik dat altijd wil, maar toch, het zit ergens toch diep stiekem te borrelen af en toe. Ik ga er altijd al vanuit dat anderen alles drieduizend keer beter kunnen dan ik. En dat wil ik denken; "Dat geeft niet. Ik ben tevreden met mezelf/mijn kunnen". Ha.

4. Gitaar spelen op die speciale manier
Sommigen krijgen melodieën uit die gitaar, echt. Ik zou zo graag nummers willen schrijven en mezelf begeleiden. -Stella, jij speelt toch ukelele? Ja, klopt, maar mevrouw hier is niet goed genoeg om daarmee zelf liedjes te bedenken-. -Stella, jij speelt toch een beetje piano? Ja, klopt, maar ik kan eigenlijk alleen maar ballads bedenken, en ik zou zo graag wat meer up tempo achtige nummers spelen-. (Zie je, ik ben nooit tevreden). Echt, binnenkort koop ik een gitaar -geldboom, iemand?- en ga ik aan de slag. En dat is geen grapje.

Wat zouden jullie onwijs graag willen kunnen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.



11 opmerkingen:

  1. HTML is helemaal niet moeilijk! Vooral de basis niet. Als vijftienjarige heb ik voor ik Wordpress uitvond zelf een heleboel sites in elkaar geflanst, dus zo moeilijk kan het niet zijn haha.Ik zou ook graag een boek willen schrijven en Italiaans kunnen spreken als een native speaker. Dat laatste blijft voor de rest van mijn leven droom...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ik snap je helemaal wat betreft het HTML gebeuren. Ik zou dat zo graag willen kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar! Vooral de eerste 2..

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja die HTML snap ik geheel. Ik wil het ook zo graag kunnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg wat is er mis met jouw blog? Niet zo gek doen Stel, hij is hartstikke leuk en je ziet er niets amateuristisch aan af. Echt niet. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het helemaal eens met 2! En 4 zou ik ook helemaal te gek vinden!

    Liefs, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een boek schrijven zou ik zou graag willen! Toen ik klein was ben ik tientallen keren aan een 'boek' begonnen, maar nooit iets afgemaakt. Zal altijd een wens blijven (:

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk artikel!
    HTML skills zou ik ook wel willen hebben ja, zou ik mijn blog ook eens goed kunnen pimpen ;)
    En altijd tevreden zijn is niet goed hoor, je moet wel scherp blijven en kritisch naar jezelf kunnen kijken.
    Altijd ontevreden is daarentegen ook niet goed denk ik haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.