zondag 12 oktober 2014

Dick de Harige van Oranje-Spinnau

Het is weer even geleden dat ik er echt even voor ging zitten. Dat ik echt even 'zomaar wat ging rammelen'. Dat heb je als je het even kwijt ben. Writers block? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik nu lekker op de bank zit en er straks een lieve vriendin van mij komt. Dat heb ik even nodig. Wat ik ook even nodig heb, is een positief duwtje in de rug met bloggen. Ik heb echt weer even zin om te schrijven, en bij gebrek aan beter doe je het maar met de informatie uit ya own life, yo. Dus vandaar.
Lees dit niet als je bang bent voor alles met meer dan vier poten. Just sayin'.

Dikke spinnen. Obesitas spinnen. Ja, gatver zeg, ik krijg er ook al kippenvel van. Eerlijk, heb ik echt nu, ziet er zo gek uit altijd! Wat een rare wezens zijn wij eigenlijk. Kippenvel, tss. Anyways, ik liep afgelopen vrijdag vrolijk mijn huisje uit. Naja, vrolijk. Meer in 'ik moet naar college en stiekem huil ik vanbinnen vanwege het vroege verlaten van mijn bedskie' stemming. Ik draai me om om ons huisje op slot te draaien en meneer Dick de Harige van Oranje-Spinnau staart me aan. Nog even, dacht ik, en hij springt op me en eet mijn ogen op. Ofzo. Hij was echt de koning der kruisspinnen. Nee, wat zeg ik, keizer! Hij was eng. En had harige poten. Die hij aan het showen was, ofzo. Van die kronkelende, bruine.. Gatver, weer kippenvel. Gelukkig geen spinnenvel -stomme grap!-. Ik liep dus maar snel weg -lees; sprintte- want meneer en ik hadden niet echt een goede start gemaakt.


Na een uurtje of twee kreeg ik een berichtje van Eva. "Meiden, hebben jullie die dikke kruisspin ook gezien op de deur?". Arme schat, ze is doodsbang voor spinnen. Als ik al bijna een hartverzakking kreeg, hoe zal zij zich dan wel niet gevoeld hebben? Tamina had hem niet gezien, dus stuurde ik dus die foto. Nou, ik denk niet dat onze dag dus nog beter kon.

KON HET DUS WEL. Jongens en meisjes, je voelt 'm aankomen. Ga even zitten, dit kan als schokkend worden ervaren. Toen ik terug kwam en écht naar binnen moest -want ja; inpakken en de trein halen naar huis- zat Dick dus echt. gewoon. naast. de. deurknop. JA DOEI. Ik gelijk in paniek. Een dril puddinkje eerste klas. Aardbeien smaak. Met stukjes chocola. Er liep ergens een tuinman in onze straat, maar schijterd Stella durfde dus niet te vragen of hij Dick even vriendelijk wilde verzoeken ergens anders mooi te gaan zitten wezen.


Na een half uur moed verzamelen is het me gelukt om gewoon de sleutel in het slot te steken, de deur open te gooien, naar binnen te redden en de deur dicht te smijten. Om dus even een beter beeld te scheppen, Dick zal ongeveer zo groot zijn geweest als een mix tussen een 1 en 2 euro munt. Ofzo. Ja echt. Later kwam Eva thuis, helemaal in paniek en ogen zo groot als schoteltjes. Had ze hem dus van de deur af weten te meppen met een stokje. Oké, ik mocht Dick niet zo, maar dat lot had ik hem nou ook niet gegund. Even een momentje stilte voor Dick. En dankjewel dat ik nu weer een verhaal heb om over te schrijven, Dickie. Thanks.

Sorry voor het verprutsen van jullie zondag ochtend! Ik vind jullie wel lief. Vertel me eens over jullie avonturen!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

7 opmerkingen:

  1. Oh brrr, hij is verschrikkelijk! Volgens mij zit zijn tweelingbroer al twee weken voor mijn raam, op ooghoogte, kunnen jullie die ook niet even zo heldhaftig komen wegjagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Karel? Dus toch.. We komen je binnenkort redden. Beloofd. Stella en Eva to the rescue! Het komt goed!

      Verwijderen
  2. Serieus he?! Gadverdamme! Maar dat had ik al wel duidelijk gemaakt op instagram :)
    In Thailand renden er een mega vies beest op mijn zusje en mij af, wij keihard gillen, en gelukkig kon mijn vader ons redden. Echt, ik krijg er nog nachtmerries van. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahah ahh sorry Kar! Ja dat heb je verteld geloof ik, toen in Amsterdam -wat al veel te lang geleden is!-. Gatver, ik zou er ook nog steeds nachtmerries van hebben. Hoe kan een mens ZO bang zijn voor iets dat zo veel kleiner is dan hij/zij zelf! Brrr. X

      Verwijderen
  3. oh als ik ergens bang voor ben is het voor spinnen ging pas geleden achter het gordijn schoonmaken bij mijn raam, sla ik hem terug zie ik een mega spin (langpoot) erop zitten kriebels every wheereeeee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah iel! Vet vies zo'n spin op je deur.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.