woensdag 1 oktober 2014

Doelen stellen | Oktober

Ha. Zo'n leuk momentje altijd, als je dan terugkijkt naar de doelen die je had gesteld voor die maand. Lees hier de doelen van de maand september. Ik heb me eigenlijk best goed aan alles gehouden. Alleen de eye liner wilde niet, dus naja, ik heb geaccepteerd dat ik gewoon niet zo'n eye liner meisje ben. Als dat als een algemeen begrip is überhaupt. Vast niet. Ik houd van nieuwe dingen bedenken. Dingen bedenken in het algemeen, mijn brein maakt overuren. Goed. Ik heb dus ook voor deze maand weer op dezelfde soort manier een lijstje gemaakt met doelen. En deze keer denkt ik echt dat alles gaat lukken. Althans, laten we het hopen. Hopen jullie mee? Altijd fijn. Lief.


Naar de kapper
Want foei, dat heb ik in september dus niet gedaan. Ik wil heel graag, want het is echt weer eventjes nodig. Gewoon de puntjes en de laagjes er weer even in. Anders krijg ik een soort van hooibalenfeest op mijn hoofd. Vinden de koeien leuk, dat wel.

Meer kokkerellen
Oh. Ik merk nu dat ik dat dus verkeerd geschreven heb. Ik zal al te twijfelen! Soms denk ik wel eens dat ik dyslexie heb. Een klein beetje. Want ik maak best vaak schrijffoutjes. Ik denk dat ik eigenlijk gewoon lui ben, stiekem. Of ik heb echt een letter-probleem. Ik schrijf best vaak dingen fout. Goed. Dit ging over koken. Ik wil wat vaker lekkere dingetjes koken. Weer eens wat anders dan wraps of pasta. Deze week ga ik de couscous van Linda maken. Ik heb alles al in huis. Mjam!

Wat vaker naar fijne muziekjes luisteren
As we speak luister ik naar een fijne akoestische afspeellijst van de app 8tracks. Is heel fijn. Gewoon downloaden, je merkt vanzelf wat het doet. En het is GRATIESCH.

Wat vaker de auto pakken
Ik heb alweer een hele tijd niet meer achter het stuur gezeten. Ik heb dan ook geen auto in Leiden natuurlijk, maar ik zou het af en toe gewoon even moeten doen. Zo heb ik al meer dan een maand mijn rijbewijs en ben ik nog nooit helemaal in m'n up de deur uit geweest met la car. Dus. Let's do this.

Elke week twee keer iets sportiefs doen
Mijn broek past niet meer. Grom. Daar gaan we wat aan doen. En ik wil ook gewoon gezond blijven, natuurlijk. Ook al heb ik dat helaas niet voor het zeggen, ik wil wel graag alles eraan doen. Dus naar de sportschool met mijn dikke billies. 

Mijn eerste vier tentamens halen -met goede cijfers, ssst-
Tsja. Ik ben nou eenmaal iemand die graag haar best doet en graag goede cijfers haalt. Correct me if I'm wrong, maar ik vind dat een goed iets. Dus ik heb al braaf dingen samengevat en doe mijn uiterste best om alles goed te snappen voor de tentamens. Die beginnen op 20 oktober, dus op dit moment heb ik gelukkig nog even. 

Wat vaker gezellige avondjes met vrienden en vriendinnen
Ik zie mijn vriendjes en vriendinnetjes van 'vroeger' eigenlijk helemaal niet veel. Logisch ook wel, iedereen heeft verschillende & drukke schema's. En nieuwe vriendjes en vriendinnetjes om mee af te spreken. Gelukkig zie ik deze vrijdag mijn vriendinnen van de middelbare weer. En zaterdag ga ik met blogvriendinnetje Femke wat gezelligs doen. En ergens dat weekend wil ik ook weer een lange wandeling maken of lunchen met mijn beste vriend Jasper. En ik heb vandaag een van mijn beste vrienden weer eens een appje gestuurd. En vanavond en morgen -op dit moment dan- eet ik samen met mijn huisgenootjes. Dat is ook altijd heel gezellig. Dit gaat denk ik wel lukken dus. 

Genoeg vitamientjes binnen krijgen
Gaat goed! Ik eet elke dag een banaan, twee mandarijntjes -minstens- en hier en daar wat druiven. En ik probeer genoeg groenten te eten. Ik probeer hier dus echt op te letten. Ook eet ik minder vlees nu ik op mezelf woon. Ik probeer mijn vlees ergens anders vandaag te halen dan uit mijn avondeten. Bijvoorbeeld; Gelderse Kookworst op brood. Als ik echt weinig vlees eet, probeer ik genoeg noten en eieren binnen te krijgen. Goed hè?

Zo. Dit was het dan. Wish me luck. O, en ik ben heer erg nieuwsgierig of jullie ook doelen stellen. En zo ja, wat zijn jouw doelen voor komende maand?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

11 opmerkingen:

  1. Ik wil niet al te bijdehand zijn maar 'wat vaker' en 'meer' zijn niet echt de beste woorden om doelen mee te beginnen. Je kapper, sport en tentamens zijn tenminste aan het eind van de maand echt te checken, maar van die andere is het toch niet duidelijk wanneer je ze gehaald hebt?
    Desondanks: succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk. Ik weet alleen dat ik nogal door kan slaan met doelen als ik ze heel precies stel. Als ik ze dan niet behaal kan ik daar echt boos om zijn, snap je? Ik wil geen doelen stellen om ze te moeten halen, ik wil doelen stellen om mezelf ergens aan te herinneren en meer tijd te steken in dingen waar ik blij van word, bijv. wat vaker met vrienden en vriendinnen afspreken. Als ik daar een vast doel van ga maken wordt het voor mij een verplichting, en dat is niet de bedoeling. Dankjewel iniedergeval (:

      Verwijderen
  2. Wat heb je een mooi handschrift! En ja, naar de kapper gaan is ook een doel voor mij in oktober. Ik stel dat serieus altijd een half jaar uit ofzo, heel slecht. Enne, succes met je tentamens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt vast allemaal wel goed Stella. Je tentamens worden voor jou een makkie geloof mij maar :) liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn lijstje. Volgens mij zijn het allemaal wel haalbare doelen :)
    Ik ben bezig met het Day Zero Project en stel dus eigenlijk nooit doelen voor één maand, maar dat zou ik eens moeten doen! Dan kan ik me er volgens mij veel beter aan houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Die reactie bevatte zo veel foutjes, haha. Ik wilde zeggen; dat is een andere, leuke en heel effectieve manier van doelen stellen, toch? (: Liefs.

      Verwijderen
  5. Mooi lijstje! & Wat een mooi handschrift heb je zeg! 8 tracks is inderdaad super fijn! Zo ontdek ik regelmatig weer nieuwe muziekjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Laurie (: Ja he? Zo fijnnnn, ik ben er helemaal blij mee.

      Verwijderen
  6. Mooie doelen! En zeker haalbaar toch :). Succes!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten! Ik kan dit, woehoe! (: Dankjewel! Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.