woensdag 8 oktober 2014

Een pamper momentje met Stella

Pamper momentje? Excusez-moi? Ja, echt. Pamper momentje. Beter bekend als; Me time. Misschien nog beter bekend als een momentje voor jezelf waarin je jezelf lekker verzorgt met fijne producten. Zoiets. En als ik het woord producten typ, voel ik me net een beauty blogger. Ik heb totaal geen verstand van beauty, dus laten we dat maar snel weer vergeten. Bliep. Nu zijn we het vergeten.

Gisterenmiddag bedacht ik mij ineens dat ik de hele week eigenlijk als een soort van holbewoner had geleefd. Naja, eigenlijk leek het daar helemaal niet zo erg op, maar ik moet toch een beetje interessant blijven. Ik had heel erg behoefte aan een lekker uitgebreid bad, een nieuw lakje op mijn teennagels en een lekkere dikke body lotion. En zo geschiedde. -Wat een mooi taalgebruik, ik sta er zelf van te kijken-. Omdat ik een blogger ben  -of althans, omdat ik een blog heb en daarom dus graag van alles met jullie deel- bedacht ik mij dat het leuk was om jullie wat meer te vertellen over zo'n pamper momentje à la Stella. There we go.

De voorbereidingen -Stap 1-
Ja, ik maak er een heel project van! Eerst zorg ik dat ik de badkamer lekker even voor me alleen heb. Dat is niet zo lastig thuis -bij paps en mams thuis, tegenwoordig heb ik twee 'thuizen'- want ik ben de enige die in bad gaat. En ik ben eigenlijk überhaupt de enige, want ik heb geen broertjes of zusjes of de grote versie daarvan, en daarom is de badkamer voor mijzelf hebben hier niet echt een problème. Goed.

Daarna zet ik alles neer wat ik denk te gaan gebruiken. Ik leg mijn borstel klaar, nagellak remover, watjes, ik kies de nieuwe kleurtjes uit die op mijn nagels wil frutselen, ik leg mijn body lotion klaar, elastiekjes en speldjes, mijn dagcrème, mijn scheermesje en scheerschuim -a girl has to do what a girl has to do- en een fijne, zachte handdoek.

Stap 2
Het liefst scrub ik altijd mijn lichaam voordat ik in bad ga. Als je het namelijk doet terwijl je in bad zit, krijgen je billen het zwaar te verduren met al die vervelende korreltjes. Vaak vlieg ik dus heel even snel onder de douche om te scrubben, mijn haren eventueel te wassen en te scheren. Daarna sla ik even een handdoek om en laat ik mijn bad een beetje vol lopen. Ondertussen ga ik nog eventjes naar de wc -als je moet terwijl je net in bad zit wordt het ook zo'n natte boel onderweg naar de wc-.

Stap 3
Ik draai mijn haar na het borstelen lekker in een knotje op mijn hoofd. Dat is fijner dan zo'n natte plak in je nek. Mijn bad is nog niet helemaal vol, dus ik kan nog spelen met warm en koud zodat het niet te snel koud of te heet is. Eenmaal in bad lees ik het liefst een tijdschrift of wat blogjes via mijn Bloglovin' app. Ik kan me ook uren vermaken met Instagram. Het kan ook zijn dat ik aan een opzetje van een post werk of wat ideetjes opschrijf in de notities app.

Stap 4
Als ik lekker een uurtje heb liggen 'weken' en de oude-oma-rimpeltjes verschijnen al op mijn tenen -niet op mijn handen, want ik houd altijd iets vast boven water als ik in bad zit- stap ik lekker uit bad en sla een handdoek om. Ik probeer mezelf altijd droog te 'deppen' in plaats van wrijven. Schijnt beter te zijn, ofzoiets. -Ik heb hier zo veel verstand van, dat merk je natuurlijk wel-. Na het drogen smeer ik me lekker in met mijn klaargezette body lotion.

Stap 5
Als mijn lotion helemaal is ingetrokken, trek ik een schoon, groot T-shirt van mijn paps aan en een lekker los sportbroekje. Dan is het tijd voor mijn nagellak. Altijd een hele klus. Vooral als je een Stella bent en je je nagellak altijd na vijf minuten alweer verprutst door ergens tegen aan te stoten of per ongeluk je hand door je haar te halen. Meestal haal ik het er dan allemaal weer af en laat ik het maar bij een glanzend laagje. Liever lui dan moe in dit geval, hihi.

Stap 6
Na zo'n pamper momentje drink ik het liefst lekker een kop groene thee en pak ik mijn laptop erbij om wat te bloggen. Eigenlijk doe ik dat al-tijd als ik niks anders te doen heb. Ik ben echt een blog addict geworden. Soms denk ik wel eens; "Wat zou ik allemaal doen met mijn vrije tijd als ik geen blog had?". Ik zou het serieus niet weten. Nee, maar echt niet?! Misschien zou ik wat meer muziek maken? Of sporten? Of lezen? Bloggen is leuker. Punt.

Wat is jullie stappenplan voor zo'n me time momentje? Mis ik iets heel belangrijks? 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

11 opmerkingen:

  1. Ah wat een heerlijk artikel. Fijn dat je even een momentje voor jezelf had!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd als ik in bad denk te gaan ben ik het na tien minuutjes alweer zat, omdat het dan toch te warm en te benauwd is. Ik denk ook dat ik er het geduld niet voor heb haha. Ik bedenk me nu en dat is volgens mij best erg, dat ik nog nooit mijn teennagels heb gelakt.. Volgens mij ben ik echt een slecht meisje :') Het klinkt wel heerlijk hoe jij zo'n pampermomentje omschrijft! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik meestal ook, behalve als ik dus echt plan om er zo'n ritueel-momentje van te maken. Misschien moet je dan net als ik er in gaan terwijl het water nog stroomt, dan kun je het af en toe wat bijstellen zodat je het niet te benauwd krijgt! Nog nooit?! Wauw. Je bent geen slecht meisje hoor Laurie, juist goed, veel gezonder en zo veel minder 'mn nagellak mislukt weer' stress. Ik vind het ook echt oprecht heerlijk. Helaas is dit artikel al een tijdje geleden geschreven en zou ik nu echt een moord -100% figuurlijk natuurlijk- doen voor zo'n momentje!

      Verwijderen
  3. Woah - douchen om in bad te gaan XD Wat een overdaad!

    Relaxen zoals jij dat kan kan ik echt niet - haha
    Een uur in bad, oh my god

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een uur is overdreven, misschien, hihi. Ik houd het ook nooit super lang vol. Maar dit keer was het dus een uitzondering, want ik had al een hele tijd niet meer gebadderd. Best een overdaad he? Ik doe het ook niet vaak hoor, misschien eens per ehhhh half jaar? Dit ritueel dan, niet scheren of scrubben, dat doe ik vaker, hahaha. Liefs!

      Verwijderen
  4. Het is al zó lang geleden dat ik in bad ben geweest! Mijn ouders hebben een bad, dus daar moet ik maar eens gebruik van gaan maken :) Ik doe mee aan het Day Zero Project en op die lijst staat ook 'een tijdschrift lezen in bad' haha, dus... Zo klinkt het echt superfijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik doen, is zooo fijn! Zeker nu het zo regenachtig en kil is buiten. Ik kan er zo van genieten! Een kaarsje aan in de badkamer ipv licht is al helemaal de ideale sfeer, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  5. Oh heerlijk! Ik plan af en toe ook zo'n momentje al zijn die met de kleine momenteel wat schaarser ;-)
    Vaak ga ik ook lekker badderen of gewoon lekker met een kop thee op de bank kruipen en lekker wat lezen. Ook heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, dat snap ik! Lekker met een kop thee op de bank kruipen is ook echt heerlijk. Vergeet de koekjes niet, hihi! Liefs!

      Verwijderen
  6. Ah klinkt echt heel erg fijn! Nu wel behoefte aan haha (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw heb ik wel erg behoefte aan zeg heerlijk liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.