vrijdag 31 oktober 2014

Heb ik mijn doelen gehaald? | Oktober

Aan het begin van de maand maakte ik een gezellig lijstje met daarop 8 'doelen'. Ik werd er toen op gewezen dat de formuleringen te 'vaag' waren (en dat mijn doelen dus geen geen echte doelen waren). Klopt. Helemaal mee eens. Ik vertelde diegene toen dat echte, smart goals stellen voor mij echt geen optie is. Dan lukt het niet, zit ik een jaar later nog in de put en wordt het allemaal een ongezellige boel. Daarom doe ik het zo. En blijf ik het gezellig zo doen. Dus, ik dacht, even reflecteren. Zijn de 'doelen' behaald?


Naar de kapper
Done. Niet zo veel over te zeggen. Ben blij dat het eraf is.

Meer kokerellen
Niet echt gelukt. Wel vaker samen gegeten met mensen, en dan samen gekookt. Maar ik krijg ook nog vaak wat lekkers van mama mee na het weekend, en dat is natuurlijk een beetje valsspelen. Ik heb ook nog niet veel 'nieuwe' recepten uitgeprobeerd. Luie Stella.

Wat vaker naar fijne muziekjes luisteren
Gelukt. Kijk maar naar dit.

Wat vaker de auto pakken
Finaal mislukt. Ik vind het nu officieel eng. Oke, ik kan het wel, en ik heb wel gereden, en het ging allemaal wel, maar toch. Ik vind het nog steeds ontzettend spannend. Ik zou de auto van de Appie terug naar huis rijden -lees; twee minuten- maar het ding wilde maar niet starten en toen was ik al weer zo in paniek dat mama moest komen om hem zelf naar huis te rijden. Zo zie je maar. Schijterds horen niet achter het stuur. Of in ieder geval niet alleen.

Elke week twee keer iets sportiefs doen
Redelijk gelukt! Ik denk dat ik één week -of twee- heb gehad dat ik niet twee keer ben gegaan. Oke, bij nader inzien dus toch niet zo'n groot succes als ik hoopte. Maar daar hoort de tentamenstress en herfstdip bij. En gewoon geen fut hebben. Tsja. En zo zijn er nog 100 excuses. Dit doel schuiven we dus maar vrolijk door naar november.

Mijn eerste vier tentamens halen -met goede cijfers, ssst-
Oke. Het waren er uiteindelijk drie. Bleek dat we van één vak helemaal geen deeltentamen hadden. Goed. Ik heb voor Taal in Gebruik, wat ontzettend moeilijk was voor mij -lees maar hier- uiteindelijk gewoon een dikke vette 7.4 gehaald. Daar ben ik blij mee. Eerst niet -want ik wil alleen 8'en en dat kan nou eenmaal niet- maar nu wel. Hallo, een 7,4 voor iets wat ontzettend moeilijk was?! Ik heb ook een 9,5 gehaald. Maar dat was stom, want ik had makkelijk een 10 kunnen halen. Ik had een dingetje fout. En dat is dan even zuur. Maar daar ben ik allang over heen hoor, don't worry. Ik ben ontzettend blij met een 9.5. Op dit moment heb ik van het derde vak nog geen cijfer terug. Gelukkig maar, want die was zo moeilijk. Het is echt erop of eronder daarmee. Let's hope I succeeded.

Wat vaker gezellige avondjes met vrienden & vriendinnen
Gelukt! Ik heb mijn vriendinnen heel vaak gezien deze maand. En ook leuke dingen gedaan met studiegenootjes. En gezellig gegeten met mijn huisgenootje! En ja, dit is best goed gelukt. Laten we het doorzetten. Is fijn. Doen.

Genoeg vitamientjes binnen krijgen
Geen idee of dit eigenlijk wel gelukt is. Waarom? Ik heb een afte in mijn mond. En dat schijnt te komen door vitamine gebrek. Oeps. Ik heb die dingen echt noooooooit, dus ik denk dat het een teken is. Appels, groenten, come to mama.

Zo. Nou. Toch best oke gegaan? Ik maak binnenkort een november lijstje. Jeei. Doelen stellen is fijn. Vooral als het vage doelen zijn, hihi.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

7 opmerkingen:

  1. Wat heb je veel doelen behaald zeg, heel knap! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vindt je? Dankjewel! Lief van je! Ik dacht zelf; "Mmm, is niet zo lekker gegaan deze maand". Maaaaar misschien heb je gelijk. Positief blijven!

      Verwijderen
  2. Haha goed bezig! Dat met die 9,5 herken ik haha! Ik baal daar ook altijd van... Maar hallo! Het is wel een 9,5 hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja he? Ik heb er ook echt vrede mee nu. Maar ik dacht echt dat ik een 10 had gehaald, hihi.

      Verwijderen
  3. Ooh dat van je autorijden is heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook gewoon eng. Toch? Ja. Is gewoon eng. Punt. Ligt niet aan ons. Echt niet hoor!

      Verwijderen
  4. Stel! Een 9,5?! Halloooo weet je hoe goed dat is?! Daar mag je echt mega trots op zijn. Net als op de rest van je gehaalde doelen. Want je hebt er gewoon heel veel gehaald. En misschien kun je dat koken doen zoals ik het vaak doe. Ik kook elke dag maar elke maandag probeer ik een nieuw recept, gewoon zo'n kaartje van de AH ofzo. En autorijden is blijven oefenen oefenen oefenen en wél doen! Want anders durf je over één jaar helemaal niet meer. Je kunt het, je hebt niet voor niets je rijbewijs gehaald. X

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.