zondag 5 oktober 2014

Ik snap het niet.

Ik snap het niet. Waarom heeft de mens soms hoofdpijn? En waarom wordt de mens soms zo ernstig ziek? En waarom kunnen we niet overal een reden voor achterhalen? En waarom doen we soms van die rare dingen? En waarom vind het zo erg dat ik niet meer in mijn broek pas? En waarom heb ik zo'n hekel aan mijn stro-haar? En waarom ben ik altijd veel te perfectionistisch met notitieboekjes en agenda's? En waarom maak ik niet meer tijd vrij om vriendinnen en vrienden vaker te zien? En waarom gaat nagellak er zo snel af? En waarom heb ik geen blender om smoothie's te maken? En waarom bestaan er geen geldboompjes? En waarom is er een extreme groep godsdienstigen -ofzoiets- in deze wereld die anderen aanvallen? En waarom gaan wij dan gemene dingen terug doen? En waarom ben ik zo bang voor dat soort dingen? En waarom heb ik vlieg- en eigenlijk überhaupt OV-angst? En waarom is dat raar? En waarom zijn mijn studieboeken zo dik en zo lastig om door te komen? En waarom schrijf ik de ene keer mooi, en de andere keer heel lelijk? En waarom worden we dik van friet en chocola; het liefst eet ik dat zo vaak mogelijk! En waarom is de ene post zo goed gelezen en krijg ik zulke leuke reacties, terwijl de er naar andere posts weer totaal niet wordt omgekeken. En waarom vind ik dat erg? En waarom focus ik me dan niet wat meer op de dingen die wel goed gaan? En waarom gaan mijn tanden weer aan de wandel? En waarom zijn er mensen die dieren pijn doen? En waarom eten wij eigenlijk vlees dat niet biologisch is? En waarom kan ik het nooit zo vinden bij de Primark? En waarom dan wel bij winkels waar de kleding zo duur is? En waarom trek ik me alles altijd zo erg aan? En waarom laat ik soms zo over me heen lopen? En waarom regent het hier niet wat minder vaak? En waarom kan ik Puck niet meenemen naar Leiden? En waarom ben ik zo'n schijterd in het algemeen? En waarom heb ik soms echt totaal geen zin om te bloggen?

Wauw. Waarom?

5 opmerkingen:

  1. Zoveel vragen, zo weinig antwoorden. Ik heb soms ook dat ik me echt van alles afvraag. Goed geschreven zeg. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vragen hihi. Wel leuk om te lezen, omdat sommige dingen echt herkenbaar zijn. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te veel nadenken, daar word je moe van. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat er toch veel om in dat koppie! Aan leuke dingen denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien een reactie waarvan je ook denkt waarom. Maar toch is dit leuk om te lezen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.