maandag 20 oktober 2014

Mijn favoriete afspeellijsten van 8Tracks

Tentamenweek. Oftewel "luister alleen maar mooie, fijne liedjes tijdens het samenvatten en studeren" week. As usual. Ik ben gek op nieuwe muziek leren kennen. En het is altijd zo fijn als de muziek die je luistert òf aansluit bij je feeling òf die de huidige feeling beter maakt. Snappie? Vollugie ut nog? Goed zo, braaf, zit, koekje. Ik dacht dus; Zou het niet leuk zijn om die favoriete afspeellijsten met jullie te delen? Ja. Das best leuk, concludeerde ik toen. Nu wordt dit dus niet zo'n uigebreide post, want 1. Ik moet leren en 2. Hoe veel valt er uit te leggen over muziek? Je moet er gewoon naar luisteren.

Nee, ik ben niet gesponsord. Zou wat zijn. Stella gesponsord. HA. Ik vind deze app zelf gewoon heel fijn. Die verdient het om aandacht te krijgen hier op mijn online platform der gelukzaligheid. 8Tracks is dus een app voor iPhone en Android en al die andere dingen die er daar in die wereld bestaan. Voor de iPhone is 'ie gratis, voor Android weet ik niet precies. Het komt er op neer dat er heel veel verschillende afspeellijsten zijn en als je dan wat trefwoorden intikt -Indie, acoustisch, piano, study, ofzo- dan wordt de gehele database van de app uitgeplozen om de voor jou op dat moment geschikte muziek te vinden. Helaas moet je wel online zijn, dus ik raad aan dit alleen met wifi te doen. Je kunt afspeellijsten ook favoriten om hem later snel terug te kunnen vinden. Als je ook offline naar de muziek wilt kunnen luisteren moet je de muziek dus downloaden. Of op Spotify opslaan, als je dat hebt.



Favoriete afspeellijst voor tijdens het studeren
Dat is zeker weten "Planet Earth". De steekwoorden hiervoor zijn; "Instrumental, sleep, relaxing, soundtrack". Dat laatste omdat het allemaal filmmuziek is. En sleep omdat studeren saai is? Grapje. Het is gewoon hele fijne, rustige muziek waardoor ik me altijd beter kan concentreren. Ik weet ook niet waarom mijn brein zo werkt. Ik zou het eens moeten vragen.

Favoriete afspeellijst voor tijdens huiswerk enzo
"Sunday Sunlight". Lees; "Acoustic, happy, relax, sunshine". Precies van dat soort muziek ben ik fan. Ik vind dit soort dingen zo heerlijk. Van die gitaartokkeltjes en bijzondere, zachte stemmen die teksten zingen waar ik vrijwel nooit een drol van begrijp. Een kleine uitleg bij deze playlist is "Pleasant acoustic traks to make your morning brighter". Heel fijn dus gewoon.

Favoriete afspeellijst voor als ik gewoon zin heb in muziek
Naast akoestische muziek ben ik ook gek op vrolijke, wat meer up tempo dingetjes. En dan vooral blues en dat soort dingen. Hoempapa maar dan anders. En toen ik dus zocht op "Blues, jazz, soul, love, oldies" kreeg ik een afspeellijst genaamd "Sunday kind of love". Echt van die lekkere, slecht opgenomen oude muziek. Heel fijn, alweer. Kan ik echt gelukkig van worden.

Veel luisterplezier!
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

2 opmerkingen:

  1. hmm ik typte net een reactie, maar volgens mij ging er iets mis. In ieder geval wilde ik zeggen dat ik 8tracks niet zo heel goed snap, maar dat ik er wel altijd één playlist op luister :) Namelijk Hit the Books, van Spiffynerd. Kwam er een keer via via op pinterest op, en hij is superfijn tijdens het studeren :) En nu ga ik die van jou luisteren, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb 8track net een week ontdekt en ik kan nu al niet meer zonder! Mijn favoriet: coffee shop studying.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.