zaterdag 18 oktober 2014

TAG | Favoriete herinneringen

Soms hè, dan verveel ik me wel eens onder een college. Tja, it happens. En wat ga je dan doen? Een beetje op internet frutsen. Je Whatsapp berichtjes checken en beantwoorden, Instagram afstruinen, Pinterest begluren, Snapchat triljoen keer verversen, Facebook doorscrollen. Maar, in de collegezalen in onze faculteit de internetverbinding zo slecht als te veel knoflook op je pizza. Geen succes dus. Tsja, dan maar internetloze dingen doen. Ik ging een collage maken. Van foto's. Maar niet van mijn aller mooiste foto's, maar van de foto's waar een hele fijne herinnering bij hoort. En toen dacht ik, als ras echte -HA nog effe- blogger; "Daar ga ik over schrijven". En toen waren we ineens hier! NOU. Wat een feest.


Zwemmen met dolfijnen op Curacao
Twee jaar geleden heb ik in de zomer met dolfijnen gezwommen. We mochten ze aaien, ze deden kunstjes voor ons en ik heb zelf hun vinnen vast mogen houden en dan een stukje door ze meegesleurd worden. Die zin klopt niet, maar oke, ik ben een ei. Ik vond de dolfijnen zo lief. Ik heb nooit die typische 'dolfijnentrainster' droom gehad, maar ik kreeg wel echt een instant happiness gevoel. Ook al was het in het begin wel spannend! Als je ooit de kans krijgt; het is al je centjes waard.

Wintersport weekend met mama
In februari 2012 ben ik met mijn mams een weekendje naar Frankrijk geweest. Om te skieën. Ik ben daar ontzettend tot rust gekomen, heb heerlijke dagen gehad en denk daar altijd met een fijn gevoel aan terug. Dit jaar willen mam en ik proberen te kijken of we nog zo'n soort midweekje kunnen plannen. Ik hoop het.

Een ijsje eten met lieve Jim in de Efteling
Nu zou je denken "Een ijsje eten? Wat een herinnering!". Maar voor mij was die hele dag een fijne herinnering. Ik ging naar de Efteling met Jim, die me in een achtbaan meesleepte. Dat was voor mij best een ding, dus ik was stiekem best trots op mezelf. Ja. Omdat ik in een achtbaan was geweest. Oke. Ik weet het. LACH MAAR. Puh. En dat ijsje, dat was een bijzonder ijsje. Ik had toentertijd soms moeite met lekkere dingen eten, mogen jullie best weten. Ik was me er gewoon heel erg van bewust dat het 'slecht' was en ik raakte echt een beetje in paniek daarvan. Maar toen was het lekker, ik genoot ervan en heb me er niet zo extreem schuldig over gevoeld. En dat was fijn.

Heerlijke zelfgemaakte pizza
Ik weet dit nog zo goed. Ik ging met mijn drie nieuwe vriendinnen van mijn vorige studie een pizza bakken. En hij was zo lekker geworden! Het hele huis rook naar pizza en we hebben zo gelachen. Het was echt een gezellige avond en ik kan me herinneren dat ik daar toen echt eventjes aan toe was. Elke keer als ik die foto zie krijg ik spontaan trek. Logisch, lijkt me.

Op het podium ons eigen nummer zingen
Zoals jullie weten, inmiddels, zijn Jim en ik niet alleen een liefdesduo maar ook een 'artiesten duo'. We hebben al een flink repertoire en treden af en toe op. Zoals vorige week. Deze foto is genomen in de Goudse Schouwburg, waar we met een speciale thema avond ons eigen nummer ten gehore mochten brengen. Ik ben stiekem zo trots op ons dat het en een eigen nummer was en dat het best goed ging. Er is een YouTube filmpje van, maar die durf ik niet zo goed te delen. Je kunt altijd zelf gaan zoeken als je het per se wil zien, hihi. Lekker puh.

De dag met het verlossende woord
De knoop was doorgehakt. Ik ging stoppen met mijn studie International Communication Management en ging nu Taalwetenschap in Leiden studeren. Maar dat wisten mijn drie studievriendinnetjes nog niet. Op een zonnige, fijne dag ergens in april gingen we naar het strand. Jim was er gelukkig bij, want ik had geen idee hoe de meiden gingen reageren. Toen ik het vertelde waren ze eerst geschrokken, daarna gelukkig blij voor me en achteraf, een lange tijd erna, vertelden ze ook dat ze het echt begrepen. Naast dat het toen voor mij zo'n ontzettende opluchting was, was het ook een heel gezellige middag met veel lekkere dingen, zand en een groot picnickkleed.

Mijn propedeuse ICM
Ook al heb ik het niet afgemaakt, ik ben toch heel blij met de vaardigheden en kennis die ik heb opgedaan bij ICM. Ik heb trouwens niet alleen kennis vergaard, ik heb ook veel over mezelf geleerd. Ik ben echt een beetje veranderd tijdens & door afgelopen jaar en ik denk echt dat ik dus niet alleen mijn propedeuse ICM, maar ook mijn propedeuse 'sterker in mijn schoenen staan' heb verdiend. Happy me.

De eerste keer achter het stuur
Dood eng vond ik het op een gegeven moment, rijles. Ik keek er elke keer weer tegenop en alles ging mis. Een drama in het verkeer, een echte wegmisbruikster. Zo voelde ik me. Maar dat bleek ik niet te zijn toen ik gelijk de eerste keer mijn rijbewijs haalde. Ik was stiekem heel trots, maar nog stiekemer veels te bang om 'alleen' de weg op te gaan. De eerste keer dat ik achter mama's stuur kroop zat ze naast me en maakte een foto. Gelukkig toen we het ritje zelf al achter de rug hadden, want anders had ik er niet zo smilend bij gezeten!

Een fijne middag uit mijn 'nieuwe leven' 
Nieuwe leven? Ja, zo voelt het echt. Ik ben echt uit mijn oude leventje gestapt. Ik ben uit huis gegaan, ik doe een nieuwe, veel meer bij mij passende studie en heb nieuwe mensen om me heen verzameld waar ik het ontzettend goed mee kan vinden. Dit was op een warme september middag in de Hortus Botanicus. Ik bracht mij ukelele mee en durfde wat liedjes te spelen en te zingen, en de anderen aten vrolijk uit een bak ijs. Ik ben gek op dit nieuwe leventje, ook al heeft het zijn ups and downs. Dit was zeker een up!

Nou. Weer genoeg gekletst over mijn leven. Ik zou het echt heel leuk vinden als jullie dit overnemen. Vergeet me dan alsjeblieft niet te vertellen dat je dat doet, want ik wil het ontzettend graag lezen. Ik vond zelfs blij van fijne herinneringen en kiekjes van anderen, laat staan hoe blij dit mij maakt. En hoe blij dat jullie misschien ook wel maakt. WAT EEN BLIJHEID.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

8 opmerkingen:

  1. Mooie momentjes om op terug te kijken! Nu heb ik zin in pizza haha :P x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat een leuke tag Stel! Wat een mooie collage om te zien, bij het terugkijken van foto's is het zo fijn als je meteen een glimlach op je gezicht krijgt. Daar gaat het om toch?! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Kar! <3 Ja precies! Daarom loop ik altijd als een gek met m'n iPhone of camera rond te rennen; alles moet vastgelegd worden, hihi.

      Verwijderen
  3. Ah wat fijn om te lezen! Altijd leuk om zo terug te kijken op leuke momenten (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke collage! Ik ben nu bezig met mijn rijbewijs, net drie lessen gehad en tja, de berm is mijn favoriet om in te rijden en ik vergis me wel eens in links en rechts... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh de berm en ik zijn ook ex-geliefden. En links en rechts blijft een ding he? Heel veel succes met je lessen in ieder geval, komt vast goed. Geloof me; als ik het kan.. Liefs!

      Verwijderen
  5. Toffe collage! Geeft me een fijn gevoel (zoals al jouw blogjes eigenlijk :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeei daar doe ik het grotendeels voor! En omdat schrijven zo fijn is, hihi! Dankjewel, fijn om te horen! X

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.