vrijdag 17 oktober 2014

Twenty five | Het gevecht met de herstdip

Geinspireerd door de leuke lijstjes van Femke -haar hele blog trouwens, daar moet je echt even tijd aan besteden, dat is een inspiratiebron an sich- bedacht ik me dat het leuk zou kunnen zijn als ik ook zoiets probeerde te fabriceren. Aangezien we samen hadden geconcludeerd dat ik best wel eens midden in een herfstdipje zou kunnen zitten -iets over stofjes en mama- (klik), vond ik het wel slim om dan ook een oplossing -of 25- te bedenken en online te gooien. Smijten? Leggen? Ehhh, ja. Geloof me, niet alles in een geniaal, origineel idee. Het is geen wonder artikel. Je gaat je niet ineens on top of the world voelen. Maar dit is hoe ik het doe. Voilá.


1. Drink veel thee. Je lievelingsthee.
2. Eet daar fijne koekjes bij.
3. Spaar wat centjes bij elkaar en koop een fijn kleed om onder weg te kruipen.
4. Een herfstdip is een ideaal excuus om geld uit te geven aan warme truien. Doe dat dan ook! 
5. Haal je kerstverlichting/fairy lights alvast van de zolder en hang ze op voor een instant 'het is bijna kerst' gevoel. Dat maakt de frisse wind en kilheid -kilte? kou?- wat minder naar.
6. Kijk naar de Fall favorite filmpjes van je favoriete YouTubers.
7. Tijd voor je handen warmen aan een Starbucks beker met daarin iets ontzettends zoets om er voor te zorgen dat jij even alle ellende vergeet.
8. Knuffel je vriend, vriendin, huisgenoot, pap, mam, broertje, zusje, huisdier, prullenbak, lantaarnpaal, chipszak, autoband, kamerplant.. 
9. Lak je nagels. Geloof me, de frustratie over het 'shit ik heb m'n nagel gestoten en nu is het alweer verpest' doet je de herfstdip-ellende even vergeten.
10. Dwing jezelf niet om dingen te doen waar je geen zin in hebt. De sportschool loopt niet weg.
11. Bak. Het hele huis ruikt lekker en je hebt ook nog eens iets om op te eten. Want..
12. Je hebt een excuus om te eten; je voelt je ellendig. Kom maar op met die koekjes/taart/chocola.
13. Ik ga hier echt niet tussen zetten 'luister naar blije muziek' want dat is echt te captain obvious. Maar wat ik je wel adviseer; download de app "8tracks" en ga op onderzoek uit naar nieuwe muziek! Nieuwe muziek is al-tijd fijn.
14. Twee woorden: Series kijken.
15. Stop je frustratie in je school/werk gedoe. Heel nuttig, en daarna heb je een aspect minder om je druk over te maken, toch?
16. Get out there, ga naar buiten. Je hebt een hekel aan de kou, de herfst, de bladeren en de regen? Erop schelden is toegestaan. Houd het wel een beetje binnenmonds; gratis adviesje.
17. Maak een herfst kijk doos! En denk aan hoe fijn de herfst vroeger was. En hoe niet fijn het nu is. En kom er dan achter dat het eigenlijk onzin is waarom herfst niet leuk is. Er bestaan toch paraplu's. Get over it
18. Oftewel; spreek jezelf even streng toe. Waar maak je je eigenlijk in sterrenhemelsnaam druk over?
19. Huil.
20. Laat je vriend of vriendin of whatever victim you might choose een kussen vasthouden. En meppen maar. Ding ding ding. -Dat moest zo'n -in-de-boksring-belletje- voorstellen-.
21. Bedenk je dat over een half jaar de zon alweer schijnt. Het is allemaal zo erg nog niet.
22. Doe net alsof je al het geld van de wereld hebt en op vakantie gaat. Hallo internet reisjes naar zonnige gebieden. Misschien droom je er 's nachts wel over! 
23. Spendeer veel tijd met een goedlachse, nuchtere en gezellige vriend of vriendin. Of allebei.
24. Neem een lang bad of een lange douche en zeur eens even lekker hard op over alles dat stom is. Wedden dat het warme fijne water het al iets minder erg maakt allemaal? "Je wast het zo van je af". Ha. Ha. Ha.
25. Zoek eens wat tips op internet. Misschien vind je wel een onnozele lijst met dingen die je eigenlijk allang wist? Snappie?

En nu; weg met die dip. Je bent veels te leuk om in een dip te zitten. Ja jij ja.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

6 opmerkingen:

  1. Oh wat een fijne post. Ik ga gewoon het hele lijstje proberen denk ik. Hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ja, waarom niet? Ik hoop dat het je helpt, hihi! Liefs

      Verwijderen
  2. Ik denk dat het voor veel mensen herkenbaar is. De herfst staat toch ook wel voor een overgangsperiode en sommige mensen zijn meer gevoelig voor de hoeveelheid licht. Ik herken het ook wel, ik zorg er dan ook voor dat ik vaak buiten ben en dus toch veel licht 'vang'. Dit lijstje is een goede Stel, hang hem boven je bed, schrijf hem in je agenda. Maar vergeet vooral niet naar buiten te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie lijst met tips :) Wat voor mij op dit moment goed werkt is afleiding, dan sta je er veel minder bij stil. Hoop dat je snel weer uit je herfstdip bent! Liefs.xx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas is die afleiding er wel inmiddels; tentamenstress. Hihi. Nee, maar ik snap heel goed wat je bedoelt en dat vind ik een goed en fijn idee. Komt voor de bakker (: Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.