vrijdag 3 oktober 2014

Wat als het leven wat meer "SATC" was?

Sinds ik op mezelf woon, staat de TV best vaak aan. Stiekem. Soms gewoon als achtergrondgeluid. Ik kijk graag tot laat in de avond leuke programma's. Op dit moment zit ik Sex And The City te kijken. Die oude, weet je wel, waar de computers er nog uit zien als koelkasten en alle drankjes worden gedronken uit een prachtig cocktail glas. Ja. En dan zit ik hier op mijn bankje te bedenken; "Wat als het leven wat meer SATC like zou zijn".


"Als het leven wat meer als SATC zou zijn, dan.."

Zouden we allemaal in New York wonen
En zou New York nog overbevolkter zijn dan deze prachtige stad al is. Maar stel je voor; 's ochtends je prachtige appartementje uit hobbelen, de straat op, op weg naar de Starbucks om daarna ontzettend stylish met je caramel machiatto nog wat -geen verstand van- door de avenue's te paraderen. Wie zegt daar nou nee tegen? Natuurlijk is New York nogal overwhelming en is het best een beetje too much, maar ook weer zo prachtig. In elk straatje is wel iets bijzonders te vinden. Op de muren, op de straat. En dan de mensen. Ik ben gek op Amerikanen. Ik ben sowieso gek op Amerika, eigenlijk. To an extent. Dat wel. Goed. Als je iets wil zien over New York en wat er zo mooi aan is, kijk dan even deze video.

Zouden we net zulke verhalende gedachten hebben als Carrie
Ik heb ze ook, maar zoals Carrie's 'voorgelezen' stukjes (bijvoorbeeld: "And in that moment, Miranda realised that she wasn't the problem; it was them" zoiets) zijn zo heerlijk. Ze leest als het ware haar blog voor, en als deze blog echt bestond, zou ik hem al-tijd lezen. Ik denk stiekem ook heel verhalend. Ik ben altijd met verhaaltjes bezig. M'n hele Moleskine notebook staat er vol mee. Ik praat ook in mezelf trouwens. Dat vind ik ook altijd heel fijn. Ik ben een beetje vreemd, maar dat wisten jullie natuurlijk al lang.

Zouden we allemaal van die fijne, onvoorwaardelijke vriendschappen hebben
Zoals die meiden -naja, vrouwen- alles delen, alles bespreken, zo verschillend zijn, maar toch -even tellen- 8 handen op één buik. En hoe ze plezier met elkaar kunnen hebben, elkaar steunen. Zo lief allemaal, dat wil iedereen toch? Ik heb gelukkig hele leuke, lieve vrienden en vriendinnen, maar elkaar zowat elke dag zien en uiteten gaan en drankjes doen en compleet up to date zijn over elkaars leven etc, nee dat dan weer niet. Wat zou dat heerlijk zijn!

Zouden we allemaal zo'n ontzettend blogwaardig leven hebben
Laatst schreef ik nog over het zijn van muurbloempje. Als iemand hier een blogwaardig leven heeft, dan is het Carrie wel. Stel je voor dat ik alles online zou gooien. En ook over mijn drie beste vriendinnen. Hun gehele werk- en seksleven, zie je het voor je? Doe maar niet. Doe ik ook niet. Anyways, je snapt waar ik heen wil denk ik. Het lijkt me heerlijk om elke avond neer te ploffen, hier op dit bankje, en hele verhalen te vertellen te hebben. Onuitputbare -?- inspiratiebron. Hoera!

Zouden we er allemaal heel hip bij lopen
Want kom op, zien ze er niet geweldig uit? Vooral Carrie soms, heeeel apart. En Miranda met haar ontzettend vierkante, nette maar toch ook weer niet saaie work outfits. Ik weet het niet hoor, maar doe maar mij zo'n mantelpakje à la tachtiger/negentiger-jaren. Oelala. Of het me zou staan is dan weer een ander dingetje, waar we vandaag even geen aandacht aan gaan besteden.

Zouden we zowat elke dag een levensles leren
Want in werkelijk elke aflevering leren de vrouwen iets. Ze maken dan ook abnormaal veel mee, maar echt. Elke dag leren ze iets over hun relatie, hun carrière, hun leven. Best inspirerend, maar ook wel vermoeiend hoor. Ik vind het heerlijk om soms een ontzettend nutteloze, niets-zeggende dag te hebben.

Zouden de knappe mannen ons om de oren vliegen en zouden wij hen altijd veroveren
Want het lukt ze altijd. Vooral Samantha natuurlijk, maar stiekem zou ik ook niet graag in haar schoenen staan. Maar echt, ze krijgen altijd de knappe mannen. Grom.

Welk deel van SATC zou jij graag in jouw leventje terug zien? Ik ben ontzettend benieuwd. Ik ben trouwens ook echt geen die hard SATC kijker. Ik kijk het echt pas drie weken, hihi. Maar ik vind het wel heel erg leuk! Dat wel!

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

12 opmerkingen:

  1. SATC is echt de beste en fijnste serie ooit! <3 Mis die serie zo erg! Denk dat ik alweer een jaar geleden alle seizoenen ben gaan kijken, vond het zo'n fijne feel good serie. Ik zou wel in New York willen wonen en ook wel de vriendschappen willen hebben zoals ze in SATC zijn.. :) Dat ze regelmatig met zijn vieren aan de ontbijttafel zitten, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he? Ik vind het ook ineens he-le-maal leuk. Heb je alles gezien echt? Wauwie. Kom, we beginnen een SATC na-boots-clubje en dan doen we net alsof we hen zijn, in New York, met alle vriendinnen en cocktaildingen erbij! En samen ontbijten, gaan we dan ook!

      Verwijderen
  2. Het lijkt me geweldig als het leven wat meer SATC was, misschien kunnen we het zelf invoeren? :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Gaan we doen. Deal. Wanneer? Waar? Kunnen we daar iemand voor regelen? (:

      Verwijderen
  3. Superleuk geschreven, het zou me heel gaaf lijken als het leven meer SATC was. Zoveel spannender!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lieffff! Ja he? Hahaha, het lijkt me oprecht heel leuk!

      Verwijderen
  4. Ik kijk dus serieus nooit SATC, vind het niet zo leuk, maar dit vind ik dan weer leuk om te lezen :) Carrie knows it all ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet eerst! Maar de laatste tijd vind ik het dus eigenlijk best leuk (: Ik zou het nog een kans geven Kar, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  5. Wat een heerlijke post. Sex & The City is echt fantastisch. Ik zou ook wel het hele sociale willen hebben wat Carrie in haar leven heeft. En de vrijheid die ze heeft natuurlijk, want ze is eigenlijk overal en nergens. Ja eigenlijk wil ik gewoon zo'n beetje alles :) hahah! Oh en Aiden. Ik wil Aiden <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Lief! Ja he? Die vrijheid is heerlijk, wat voor werk doet ze eigenlijk? Aiden heb ik in 1 aflevering gezien afgelopen week. Hij is best wel heel leuk geloof ik he? (:

      Verwijderen
    2. Volgens mij doet ze niets anders dan haar column en wat freelance opdrachten. Nouja, als je zelf alles gaat onderzoeken over het liefdesleven dan heb je 't daar al druk genoeg mee ofc hahah. En Aiden is erg leuk! Heb 'm altijd een stuk knapper gevonden dan mr Big.

      Verwijderen
  6. Zucht... in New York wonen zou ik het allerliefste doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.