woensdag 29 oktober 2014

Welkom in mijn leven, lekkerding

Maak kennis met mijn gitaar. Mijn gitaar. MIJN GITAAR. Dit klinkt zo heerlijk, ik kan het wel van de daken schreeuwen. Vanochtend was het zover. Vroeg op, geen boterham door je keel krijgen van excitement en hop hop; op naar het station. Trein richting Haarlem. Even zoeken. Winkel gevonden.

Tring tring. Zo'n leuk belletje als je naar binnen stapt. Sweet mother of Pringles wat veel gitaren op zes vierkante meter?! En zoveel piano's! En violen. De winkel, eerlijk, was niet prachtig van binnen. Maar de mensen die er werkten waren gepassioneerd, de instrumenten goed onderhouden en het rook er lekker naar oud tapijt. Ja. Fijn. Ik voelde me goed.



Ik op die balie aflopen. "Hallo, ja, mijn vader heeft gisteren gebeld voor de Taylor GS Mini Koa". Oooooooh die. Ja die. Even pakken. Dus ik sta daar, zweethandjes enzo. Dus een meneer vroeg; "Kan 'ie hem niet zelf komen halen?". Dus ik heel vrolijk; "Neeee hij is voor mij!". Snel even erbij vertellen dat ik hem echt zelf ga kopen -voor een deel gesponsord door pap en mam, voor mijn verjaardag dan wel-, anders voel ik me ook zo'n verwende drol. Wat ik ook eigenlijk wel ben. Beloof me dat als ik me ooit als een verwend kreng gedraag, jullie me een klap in ma face geven. Danku.

Daar was 'ie dan. Oh zo mooi. Dus we gingen even naar boven, want daar was het stil. Dus die meneer, die overigens echt ontzettend aardig was, begon te spelen en legde wat uit over hoe Taylor gitaren gebouwd worden en wat er zo belangrijk is aan het hout and so on. En toen liet 'ie me even alleen, wat heel fijn was, want ik ben een krasjes-miep, dus de hele gitaar moest even onder kritisch oog genomen worden. Maar ik was toch al verliefd, dus ik ging 'm echt niet laten liggen, al had 'ie wel krasjes gehad. Denk ik.

Later hebben we hem nog even aangesloten. Wat kon die man spelen zeg. Het ene Beatles nummer na het andere. En ik zat daar echt weg te dromen. Het zag er zo makkelijk uit. Maar ik weet dat het dat totaal niet is. Goed oefenen Stel, goed oefenen. En toen zei hij dat hij de hals nog even wat rechter voor me ging zetten, zodat ik wellicht minder moeite zou hebben met de barré akkoorden. Ik blij dat ik wist wat dat zijn, anders voelde ik me al helemaal zo'n ei.

Hop, versteld. Hop, betaald. Hop, mooie tas erbij. Hop, Stella's dag kan niet meer stuk.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

17 opmerkingen:

  1. Waaauw, wat is hij gaaaaf! (Als ik nu gitaar kon spelen...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het ook nog niet echt hoor! Heel veel oefenen staat op de planning! (:

      Verwijderen
  2. Hij is echt zo mooi! Veel plezier er mee :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige gitaar, wow. Ik heb een gitaar van 50 euro, wel met het hout vergelijkbaar zoals dat van jou, waar ik zelf heel blij mee bent, maar ik denk dat de kwaliteit van jouw gitaar wel duizend keer beter is. Maar goed, voor mijn gepingel voldoet mijn gitaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha geloof me, ik weet zeker dat jouw gepingel tien keer beter klinkt dan het mijne. Klinkt goed hoor, jouw gitaar. Als het maar leuk is, toch? Ik verklaar mezelf ook voor gek dat ik zo'n gitaar als beginnersgitaar koop. Crazy me.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi! Ik heb ook een gitaar, maar die staat hier maar wat te verstoffen.. paar jaar terug gekregen op mijn verjaardag, maar heb nog nooit 1 nummer gespeeld.. Ach, het staat leuk en wie weet dat ik er ooit voor ga zitten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, het staat inderdaad ook wel gewoon heel mooi altijd. Het is net een meubelstuk, toch? Je kan het proberen, ik dwing je niet -maar geloof me het is echt heeeeel leuk, hihi-. Liefs!

      Verwijderen
  5. wauwieeeee wat een prachtexemplaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaauwwieeee wat een plaatje is dit! Ik vind dat zodra je een nummer kan spelen het met ons moet delen hahaha. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha mag ik 'm dan ook prive naar jou sturen? Ik weet niet of de rest er zo zeker van is dat ze t willen horen, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  7. Jeee, eindelijk heb je 'm! Have fun ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.