dinsdag 11 november 2014

11/11/14 - First blog birthday!

Ik besta vandaag een jaar. Ja, ik, dit blog. Hoi, aangenaam. Je ziet mij vaak, redelijk vaak, misschien is dit wel de eerste keer. Ik zal me even voorstellen, moet ook gebeuren. Hoort er bij. Ik ben best zenuwachtig, merk je 't? Ik ben Mondetmoi.nl. Ja, ik weet het, ingewikkelde naam. Niemand snapt het ook, heel frustrerend. Mijn mama heeft de naam bedacht toen ze een halve zenuwinzinking had. Of iets in die richting. Een aardappel-moment. Een ei-periode. Goed. Mijn naam komt van "Mon débarras et moi'. Dat is Frans. Mijn naam komt uit de taal de van de liefde, goed he? GOED HE? Het betekent "Mijn rommelhoekje en ik". Dat zijn dus mijn mama en ik. Ik ben dus het rommelhoekje. Niet zo romantisch als het net leek te zijn, maar goed. Omdat mijn naam een beetje internet-onlogisch was, en niet erg tactisch voor een URL, is mijn naam dus afgekort. En nu snapt niemand mijn naam.

Ik ben vandaag jarig. Vorig jaar, in 2013, besloot mijn mama om een nieuwe kindje te krijgen. Ze had er al eentje, mijn zus, die was vier jaar inmiddels. Die heette "Stellish", maar die is nu naar de maan geemigreerd. Ze spreekt Engels, en mijn mama had behoefte aan Nederlands. (Stella speaking; het lijkt nu net alsof ik mijn kind naar de maan heb verbannen, oeps! Voelt heel naar om te schrijven eigenlijk, ook al is het puur metaforisch dit). Toen ben ik dus geboren. En inmiddels hebben wij al heel veel meegemaakt. Dat hebben mijn mamsie en ik maar eens even op een rijtje gezet.

  • We zijn -constant schommelende- 172 Bloglovin' volgers rijker
  • We hebben heel, heel, heel erg veel (op dit moment 2336) leuke, lieve en hulpvolle (?) reacties gekregen 
  • We zijn geloof ik wel tig keer van lay out veranderd -zie hieronder-
  • We hebben een win actie gewonnen (klik!)
  • We hebben twee blogvriendinnetjes ontmoet, Femke en Karlijn
  • Het meest bekeken artikel is "Eindelijk mag ik het vertellen!" (Klik!)
  • De meest bezochte pagina is "Over mij". Deze is namelijk wel 810 keer bekeken!
  • We hebben op dit moment 273 posts gepubliceerd
  • Er is geen week geweest -behalve in de vakantie, maar toen heeft mams tòch geschreven- dat er niks online gekomen is. 
  • We hebben 41 posts geplaatst in onze meest favoriete categorie "Personal" (Klik!
  • Nieuwsgierig naar mijn aller aller aller eerste artikel? Klik hier
Ik ben trouwens ook gegroeid. Ik heb veel ontwikkelingen ondergaan. Je wil niet weten hoe vaak mijn looks veranderd zijn. Moet je kijken hoe ik er allemaal uit heb gezien!






Goed, ik neem het even over. Nee, zonder dollen, ik (Stella) ben echt heel heel heel erg blij met mijn blog. Ik ben er elke dag mee bezig, ik vind het heerlijk om te doen en ik wil echt nog lang niet stoppen. Ik mag dan vaak een inspiratieloos moment hebben en echt niet meer weten what on earth ik nu weer moet bedenken om over te schrijven. Ik mag dan zo ontzettend vaak jaloers zijn op mijn mede-bloggers met hun geweldige lay-outs, originele ideetjes en geweldige schrijfstijlen. Maar schrijven en vooral bloggen is een passie. En zo voelt het ook echt. Ik mag dan niet de beste zijn, ik mag dan geen super blogger zijn die ontzettend bekend is, ik mag dan duizenden spelling- en typfouten maken, ik mag dan ontzettende onzin typen, maar ik vind het echt geweldig. 

Dank jullie wel. Echt waar. Voor alle lieve reacties, voor alle mailtjes, voor alle steuntjes in de rug als ik eentje nodig had. Ik vind schrijven heel leuk. Ik kan het ook in een notitieboekje doen. Of gewoon in Microsoft Word. Maar jullie maken het triljoen keer leuker. Ook al is het soms eng om persoonlijke dingen op the interwebz te gooien. Ik vind het fijn om het met jullie te kunnen delen. Dank jullie wel. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells -en haar kindje-.

28 opmerkingen:

  1. Hoi blog, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (Hahaha ik moet hier echt heel hard om lachen) Dankjewel! Lief! X

      Verwijderen
  2. Hoi Mondetmoi, oftewel rommelhoekje ;)
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een mooie leeftijd, 1 jaar!
    Heb je vandaag ook een taart gekregen en een kaarsje mogen uitblazen?
    Hieperdepiephoera!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Ja, ik voel me al best wel oud hoor! Ik heb een hele mooie taart gekregen, mmm. Chocolaaa! Het is me niet gelukt om het kaarsje uit te blazen, want ik kan niet zo goed blazen. Is daar een plug-in of gadget voor? Veel liefs!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Cakjeweeeel -Ik wilde een origineel antwoord hebben, maar het is een beetje mislukt, hihi- Dankjewel! <3

      Verwijderen
  4. Gefeliciteeeeeerd! Ik hoop dat je nog heeeeeeel lang blijft bloggen want je bent één van mijn favoriete bloggers! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh wat lief dankjeweeel! Vind ik echt heel leuk om te horen! :D

      Verwijderen
  5. Aah gefeliciteerd lieve meid! Je hebt een super leuke blog, ik neem er graag een kijkje op <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! Het is hier heel gezellig, doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk. Leuke weetjes heb je ook op een rijtje gezet! En gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan van je blog :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Lief! En ook leuk dat je zo vaak reageert :D Makes me happy!

      Verwijderen
  8. Hey Mondetmoi van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Toen ik net in het overzichtje op je eerst bericht klikte dacht ik: 'o, ja. Dat was hem!' En nu ben je alweer een jaar, wat gaat dat snel. Op naar de volgende verjaardag zou ik zeggen. Ennuh...heeft Stella al voor je gezongen vandaag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! Ik denk echt dat jij een van mijn allertrouwste volgers bent. Dat vind ik echt heel erg leuk en ik waardeer het enorm! Veel liefs!

      Verwijderen
  9. Hahaha, ik moest hier net als om al je blogs weer heel hard om lachen ;) Gefeliciteeeeerd! ♥ Ik hoop dat je nog lang blijft bloggen, leuk momentje van m'n dag altijd ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, gelukkig, wat lief, dankjewel! Ik hoop dat ik nog heeeel lang een leuk momentje van jouw dag mag en zal zijn! Liefs X

      Verwijderen
  10. Gefeliciteerd mondetmoi en ook aan je mamzie! Mijn blog is ook bijna jarig, misschien kunnen jullie samen je verjaardag vieren? Lijkt dat je niet gezellig? Nog een hele fijne dag gewenst, geniet van alle taart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, gezellig! Moeten we doen. Chocolade taart eten samen? Liefs X

      Verwijderen
  11. Putain, ik heb er de hele eerste alinea over gedaan om te snappen dat dit uit het oogpunt van je blog is geschreven. :') Gefelicteerd en hopelijk komen er nog veel meer verjaardagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Dat was stiekem ook een beetje de bedoeling (: Dankjewel, lief!

      Verwijderen
  12. Gefeliciteerd!!! Ik heb je blog ongeveer een maand geleden ontdekt en vind het elke keer weer erg leuk om te lezen. DUS GA ZO DOOR. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen, jeeei, dankjewel! Ik ga mijn best doen :D Liefs!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.