maandag 24 november 2014

Blogestafette. Antwoorden op vragen die niemand durft te vragen.

Ik lees dit soort dingen echt graag. Dus als je dan in je Bloglovin' lijst zoiets voorbij ziet komen, dan lees je zo'n artikel gretig en geïnteresseerd. Tot je in eens je eigen naam ziet staan. "Stella, omdat ik soms tijdens het lezen van haar artikelen het gevoel heb alsof we zomaar zusjes zouden kunnen zijn". En dat zegt dan één van je favoriete bloggers. Die ook als persoon gewoon nog eens heel lief is. En dat zeg ik terwijl ik haar nog niet eens echt 'ken'. Maar zo werkt dat in de blogwereld; als je bijna elke dag artikelen leest van iemand, lijkt het net alsof je ze echt kent. Goed. We hebben het hier dus over Lauriëtte van TijgertjeRawr. Eerst dacht ik: "Jaaaaaa, leuk!". Daarna dacht ik dat nog steeds, maar toen kwam er bij: "Oh help, maar ik moet ook vragen hebben om te kunnen beantwoorden!". En daarom vroeg ik jullie om hulp. En toen heb ik gelukkig vijf hele leuke vragen verzameld. Let's go. Hier komen al mijn diepste geheimen. Bereid je voor. Serieus.

Als je niet in de 21e eeuw leefde, in welk tijdperk (toekomst of verleden, maakt niet uit) zou je dan willen leven en waarom?
Deze vraag stelde ik zelf aan Lauriette, en toen was zij benieuwd wat mijn antwoord hierop zou zijn. Bij deze. Ik zou heel graag in de 60's willen leven. De tijd van Hairspray. Met van die high waisted rokjes en vrolijke muziek. Blues. En hoe je die andere muziek ook alweer noemt. Dus eigenlijk gewoon het Hairspray-achtige-leven. In Amerika. Met die prachtige auto's. En alles in pastel kleurtjes. En van die leuke cafeetjes waar je wordt bediend door meisjes op rolschaatsen en waar je zit op van die kunstof barkrukken. Ja. Als het over de toekomst zou gaan, zou ik het echt niet weten. Ik hoop in de toekomst nog te leven, maar zoals het er nu uitziet kan ik beter nu leven, dan dan. Want Jim studeert Future Planet Studies en geloof me, we gaan echt niet goed met de aarde om -No shit Sherlock, dat wisten we allang-. En onze maatschappij stort ook in. Whatsapp neemt gewone gesprekken over, boeken worden vervangen voor tablets en straks loopt iedereen met zo'n iditiote Google bril op zijn hoofd. Kom op, waar zijn de bibliotheken, boswandelingen, heart to heart gesprekken? Oke. Ik gebruik ook graag het internet voor mijn schrijfsels. Maar, ik zou ze net zo lief op een oude typemachine produceren. 60's dus.

(Vraag gesteld door Lauriëtte)

Wat is je allergrootste angst?
Ik ben een heel angstig persoon. Ik ben ooit gediagnostiseerd met een gegeneraliseerde angststoornis, maar ik weet niet of het nou echt zo heftig is. Ik vind wel heel veel dingen echt heel eng. Dan raak ik ook echt in paniek. Ik ben dan kortademig, mijn hart doet raar en alles voelt alsof het samengeknepen wordt. Dat heb ik vooral in een vliegtuig, maar ook in de metro, in de trein tegenwoordig zelfs. Ik ben heel erg bang dat mij iets overkomt. Dat er een ongeluk gebeurt. Dat er een aanslag wordt gepleegd. Zulke dingen. Mijn grootste angst is dus denk ik dat iets of iemand mij iets aan wil doen. Ik voel me soms echt verschikkelijk 'klein' en kwetsbaar. En dat vind ik heel naar. Dat gebeurt vooral in situaties wanneer ik niet de controle heb, of de controle kan overnemen. In de auto, bijvoorbeeld, kan ik meekijken met degene die rijdt en 'pas op' roepen. Op de fiets ben ik misschien veel kwetsbaarder dan in de trein, maar ik kan tenminste zelf kijken, zelf sturen en zelf dingen bepalen.

(Vraag gesteld door Lauriëtte)


Je houdt van lijstjes maken. Wat is het beste en meest geweldige lijstje dat je ooit hebt gemaakt
Mijn verlangslijstje! Nee, grapje, dat is echt te shallow voor woorden. Ik denk het lijstje dat op de koelkast hing tijdens mijn VWO eindexamen. Daarop stond wanneer ik wat had, en een lege kolom om op te schrijven hoe het gegaan was. Het gaat eigenlijk meer om de lading die aan het lijstje hing, dan het lijstje zelf. Ook mijn planning voor mijn eindexamen was een heel goed, fijn, behulpzaam lijstje. Daarnaast ook mijn goede voornemens van dit jaar (2014). Dat lijstje heb ik bijna helemaal afgewerkt. Dat is best knap, toch? En dan ook al mijn "Glimlachmomentjes" lijstjes. 

(Vraag gesteld door Manon)

Wat was het laatste risico dat je nam?
Omdat ik dus zo'n ontzettende angsthaas ben, neem ik niet vaak risico's. Ik denk dat het laatste risico dat ik nam een goed gesprek met Jim was. Ik was bang dat als ik zou zeggen wat ik ging zeggen, Jim misschien wel bij me weg zou gaan. Of wat dan ook. Nee, ik ben niet vreemd gegaan ofzo. Nou goed, omdat jullie al zo veel van me weten, mogen jullie dit ook wel weten. Jim en ik zijn al lang samen en dan moet je soms gewoon weer even praten over irritaties en dingen waar we aan kunnen werken om het leuk en lief en fijn te houden. En ik was bang dat als ik hem ging vertellen over de irritaties die ik had, dat hij dan gekwetst zou zijn. Dus door het te zeggen, nam ik een risico. Gelukkig pakte hij het goed op -en had hij ook wat irritaties- en hebben we een fijn gesprek gehad. Hoera voor echte liefde.

(Vraag gesteld door Kim)

Als je alles mag kiezen, wat zou je dan willen 
dat je het beste kunt?
Dit gaat ontzettend cheesy klinken, maar het is echt waar. Ik zou heel graag positief willen kunnen zijn. En daardoor anderen ook aan kunnen steken met dit optimisme. Ik ben soms bij mensen die me zo veel doen. Dat ik echt weer positieve energie heb als ik hen heb gezien of als we samen iets leuks hebben gedaan. Of zelfs als ik naar ze heb geluisterd of iets. YouTubers bijvoorbeeld, of inspirerende personen. Ik zou graag een inspirerend, optimistisch persoon willen zijn. En dat kunnen overbrengen. Maar als ik deze vraag iets oppervlakkiger zou beantwoorden, zou het gitaar spelen zijn. Ik zing zo graag, maar het gitaar spelen wil nog niet zo. Note to self; Vind je het gek, je hebt dat ding pas ongeveer een maand. Maar oke, dat zou ik gewoon heel graag willen kunnen. 

(Vraag gesteld door Kim)

Het denkbeeldige stokje doorgeven
En nu moet ik dus zelf dat stokje nog aan andere bloggers gaan doorgeven. Potverdorie, de horror. Ik kan nooit kiezen. En ik vind het ook lastig om bloggers te te kiezen, omdat ik niet zo goed weet wie het nou al wel en wie het nou nog niet heeft gedaan. Goed. Let's give it a try.

Kim
Omdat Kim altijd heel lief reageert op mijn artikelen en zo'n leuke Instragram feed heeft en haar blog om positief en dankbaar zijn heen is gebouwd. 

Leonie
 Omdat wij elkaar sinds kort een beetje kennen en haar blog echt prachtig is vormgegeven, en haar artikelen altijd leuk zijn, maar ook echt inhoud hebben. En ze doet een onderzoek over bloggen, hoe cool is dat?

Oke. Nu ga ik me weer even in het studie-leven gooien, dat moet echt. Foei Stella. 
Dankjewel Laurie, en iedereen voor de vragen! Ik vond het leuk! Doeiiii.

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

12 opmerkingen:

  1. Heftig om te lezen dat je eens gediagnosticeerd bent met een gegeneraliseerde angststoornis! PS: Ik vind jou een heel optimistisch en inspirerend persoon hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het ook altijd heftig als het er zo staat. En ik weet eerlijk gezegd ook niet of het ZO ernstig met mij gesteld is. Wat lief, dankjewel! Dikke knuffel!

      Verwijderen
  2. Wat heb je de vragen leuk, eerlijk en uitgebreid beantwoord. Heel leuk om te lezen! :)
    En nog leuker dat je het stokje aan mij doorgeeft! Dankjewel, ik ga er gauw mee aan de slag xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Jaaaa, ik ben onwijs benieuwd! Liefs X

      Verwijderen
  3. Heel leuk om te lezen. Nog steeds ben ik dol op je schrijfstijl <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed Stel dat je het 'gewoon' gezegd hebt tegen Jim. Dat laat toch eigenlijk ook zien hoe gek jullie op elkaar zijn en door zo'n gesprek te hebben neem je je relatie ook heel serieus vind je niet? En ja positief zijn, dat zou ik ook graag willen. Mijn glas is altijd halfleeg en dat is soms zooo deprimerend, maar aan de andere kant past het ook bij mij. Ik ben nu eenmaal niet zo'n 'alles kan, alles lukt' persoon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een dapper open artikel is dit, heel mooi :) Ik heb nooit echt het idee dat je niet zo'n positief persoon bent, je komt heel lief en positief op mij over, ik word vaak heel blij van jou en je artikelen! Maar positief zijn en dat doorgeven is best moeilijk - tenminste, dat denk ik zelf ook altijd, het lijkt voor jezelf moeilijker dan dat anderen dat ervaren. Ik vind dat je het heel goed doet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat vind ik een fijn en lief compliment. Ik doe heel erg mijn best om positief te zijn. Als ik er zo over na denk valt het ook wel mee hoe negatief ik ben, hihi. In ieder geval heel lief, dankjewel.

      Verwijderen
  6. Ik vind dat je dit echt supermooi en open hebt ingevuld! Voorbeeld voor mij... Ik probeer soms wel eens dingen anders over te laten komen op internet. Oh, en dat gesprek met Jim herken ik.Elk stelletje moet gewoon soms even een 'serieus' gesprek hebben.Later kunnen wij er om lachen gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om je antwoorden te lezen! Grappig dat jij kiest voor de 60's omdat het zo fleurig en bloemig is en ik dan kies voor de oorlog, beetje vreemde keuze nu ik jouw antwoord zo lees haha. Ik denk dat we echt zusjes zijn hoor, drie jaar terug werd ik ook gediagnosticeerd (wat een woord) met een gegeneraliseerde angststoornis en ook ik vraag me bij mezelf af of het echt zo erg is als dat het klinkt :') Vind het supergoed dat je met Jim gepraat hebt! Openheid is zo belangrijk, als je gewoon kunt praten over gevoelens en emoties ben je al zo ver! :) Fijne avond Stellaa! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super leuk om te lezen! Ik wil zo graag eens een te grote hamburger met een te grote shake eten en drinken, in een cafeetje waar ik word bedient door een meisje met een nerd achtige uitstraling, die haar benen onder haar lichaam vandaan skate!

    Zo'n gesprek is af en toe zo fijn. Kim en ik hebben ze vaker dan ons lief is, haha! Dat krijg je met twee meisjes, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.