dinsdag 25 november 2014

De maand der cadeautjes

December. Ik hou van december. Waarom? Omdat ik jarig ben in december, omdat er veel liefde is in december, omdat er tijd voor elkaar is in december. Omdat we veel eten in december. Lekkere dingen. Omdat we vakantie hebben in december. Omdat er vaak leuke lichtjes en kaarsjes en dekentjes zijn in december. Omdat de twee leukste Nederlandse feesten (Sinterklaas en kerst, duhhh) in december zijn. Omdat december de maand is dat je nog een laatste kans hebt om je goede voornemens van het afgelopen jaar te volbrengen. Omdat je in december leuke plannetjes kunt maken voor het komende jaar. Omdat er in december soms sneeuw valt, en je dan na het bouwen van een sneeuwpop je handen kunt warmen aan een grote mok met warme choco. Wie houdt er nou niet van december? -Iedereen houdt van december als je het zo schetst, neem ik aan, hihi-. Een van de leukste dingen van december de laatste jaren, is voor mij het uitzoeken van leuke cadeautjes voor diegene waar ik cadeautjes voor koop. Goh. Ik vind cadeautjes kopen zo leuk, ik kan er niks aan doen.

(Eigen foto.Van vorig jaar. Prachtig bewerkt ook. Kunstig. Doei)



Ik krijg in december ook altijd veel cadeautjes. Dat was vroeger al zo. Dat heb je als je op 4 december geboren wordt in een land waar het 'normaal' is dat er een oude meneer met een leuk, gekleurd -ik ben voorzichtig- meneertje op de deur klopt en een mega zak met cadeautjes voor de deur plant de dag erna. Dat was een lange zin. Oei. Ik ben dus gewoon een verwend kreng. There, I said it. Maar, ik ben wel altijd ontzettend dankbaar. Ik krijg altijd dingen waar ik echt heel blij van word, waar ik wat aan heb en alles is altijd origineel en leuk. Liefde.

Cadeautjes kopen. De laatste jaren begin ik daar steeds meer plezier aan te beleven. Originele, 'aparte' cadeautjes die mensen niet verwachten. Dit jaar is het weer een echte zoektocht. Het liefst zou ik voor iedereen cadeautjes kopen, maar dan kan ik geen boodschappen meer doen, hihi.

Heb jij het niet zo met cadeautjes kopen? Ik schreef laatst een artikel waar ik vijfentwintig tips gaf voor 'jongens-cadeautjes'. Ik denk er nog over om ook zoiets te doen voor het andere geslacht. Who knows.

Wat vinden jullie van december? En kunnen jullie ook zo genieten van cadeautjes kopen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

PS; Sinds kort heb ik Twitter. Ja ja, echt waar. Kan je geen genoeg krijgen van mijn vreemde hersenspinsels en schrijfsels, klik dan snel op 'volgen'. 

9 opmerkingen:

  1. Haha nu krijg ik echt zin in de maand december! :) hoe je dit omschrijft is namelijk erg herkenbaar, ik kijk ook enorm uit naar de feestdagen, de gezelligheid, sinterklaas, kerstavond, kerstverlichting, ... en ik ben ook dol op cadeautjes kopen (en natuurlijk ook krijgen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stiekem is cadeautjes krijgen ook heel leuk he? Ssst (: Hihi. December is een fijne maand, gelukkig is iemand het met me eens, hihi! Liefs!

      Verwijderen
  2. Ik vind andere mensen blij maken met cadeautjes zo leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Agree! High five (: En lukt het een beetje met het estafette gebeuren? Ik ben echt benieuwd! Liefs!

      Verwijderen
  3. Heel veel hartjes voor december! De korte en koude dagen vind ik altijd zo lastig, maar in de maand december is het allemaal best wel te doen! Inderdaad de warme kopjes thee en chocolademelk. De leuke kerstspulletjes, elke avond naar de twinkelingen van de kerstboom kijken! Cadeautjes kopen vind ik toch wel moeilijk, cadeautjes krijgen iets minder moeilijk haha :D Vind het altijd zo moeilijk om te bedenken wat iemand wilt! :( En zeker mannen hebben nooit verlanglijstjes haha. Denk dat ik met de kerst zeker gebruik ga maken van je artikel! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa, vooral als je vroeg op moet en alles is donker en koud. Dat is altijd stom. Maar als je dan kerstmuziek op zet en buiten al die kerstverlichting ziet, dan gaat het wel weer, toch? (: Cadeautjes krijgen is inderdaad niet moeilijk, hihi. Behalve als het een heel groot cadeau is, en het is eigenlijk veel te gek, en dat je dan niet weet hoe je daarop moet reageren om de dankbaarheid zo groot is dat het er niet uit komt. Dat heb ik vaak, mijn paps en mams verwennen mij echt veel te erg. ANYWAYS. Ik hoop dat je er wat aan hebt, aan die 25 dingen! :D Als je een christmas gifts shop buddy nodig hebt, je weet me te vinden! Liefs!

      Verwijderen
  4. Ik word ook nog steeds als een kind zo blij van cadeautjes. Maar vooral de gezelligheid en de heerlijke dagen met familie en vrienden zijn favoriet. Overdreven lang en veel dineren, kerstliedjes, heerlijk die kneuterigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang en veel dineren klinkt als muziek in mijn oren. Kneuterigheid is heerlijk. Ik ben heel graag een kneuterkont -dat woord bestaat vast niet, maar het klinkt wel leuk!-.

      Verwijderen
  5. Ah december is zo leuk! Alleen al de kerstverlichting als je laat nog over straat loopt en inderdaad alle cadeautjes. En hopelijk sneeuw natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.