zondag 30 november 2014

Deze maand | 11

Daar ben ik weer met mijn favorieten van de maand! Hoera, dit keer ben ik op tijd. Morgen is het december, mijn lievelingsmaand, woehoe! Ik ben een echte december fan. Je kunt hier al een beetje lezen waarom. Goed, deze maand heb ik alles weer leuk op een rijtje gezet. Ik ga vanaf deze maand -dus nog niet deze, maar de volgende, lekker duidelijk- wat aanpassingen doen aan deze 'rubriek' -als het zo te noemen is- dus eh, ja, dan weten jullie dat vast voor next time. Ofzoiets. Ja, als ik hier geen groot stukje typ, dan ziet het er zo kaal uit vóór de "read more" knop. Can't help it. Ik ben nou eenmaal een amateur blogger.


Mijn favoriete blogartikelen
Ja, ik heb deze vraag maar even aangepast, want ik zet hier eigenlijk altijd leuke artikelen neer, en niet één bepaalde blog. Dus, hier komen ze, mijn favoriete blogposts van de afgelopen maand. De namen van de artikelen zijn links, dus je kunt erop klikken. Om de één of andere idiote reden willen ze niet underlined worden. Ook al heb ik deze wel underlined. Zucht.

Over de 'aap' in het Zeemankrantje en het EGF; framing
Leonie is sinds deze maand echt een van mijn favoriete bloggers geworden. Ze wilde graag een keertje in dit rijtje voorkomen, en dat heeft ze echt verdient. Zeker toen ze dit schrijf. Hoera voor communicatie!

Even een paar dingen
Zo fijn dat Aline weer een lekkere Aline-achtige-post plaatste. Ik heb ze gemist. Een blog-voorbeeld, noemen ze dat.

Een beetje meer vriendelijkheid
Omdat Kim haar blog veel meer aandacht verdient. En dat vooral omdat ze zo leuk schrijft en zo graag de mensen om haar heen wat positiever en dankbaarder wil maken, met de allerbeste bedoelingen. Toen ik dit las was ik gelijk enthousiast! En jullie worden dat vast ook!

Ik ga het gewoon vertellen
Dina is echt een heel leuk mens. En ook een lief mens. En toen ze dit schreef, schrok ik dan ook best wel. Je wil altijd dat die mensen die jou inspireren en die lief zijn voor je, zich goed voelen. Ik vind het goed en dapper dat ze dit deelt en ik hoop dat het snel beter wordt!

16 dingen waar je meteen gelukkig van wordt
Ik vind de lijstjes van Femke altijd zo leuk. Ze zijn altijd origineel en eigenlijk heb je er altijd wel wat aan. Of het is gewoon ontzettend herkenbaar. Ze is een grote inspiratiebron voor mij.

Mijn favoriete 'bezigheid'
Gitaar spelen, duh. Nee, eigenlijk vooral afspreken met vrienden en vriendinnen. De afgelopen maand heb ik echt heel veel tijd gemaakt voor vrienden en vriendinnen. Samen koken, muziek maken, uit eten gaan. Ik vind het heerlijk om me wat meer te focussen op het bijletsen met vrienden en vriendinnen die me zo dierbaar zijn. Ik merk dat ik daar zo veel positieve energie aan overhoudt. Belangrijk dus. Echt een aanrader.

Mijn favoriete voedsel & drankje
Drankje is natuurlijk groene thee. Ik denk dat ik maar groene thee soorten ga onderscheiden, omdat mijn favoriete drankje altijd maar hetzelfde blijft. Mijn favoriete thee van het moment is een merk uit Amerika . Mijn favoriete voedsel zijn chocolade(truffel)kruidnootjes. Past ook wel bij de maand he?

Mijn favoriete liedje
Dat is zonder twijfel "White Christmas" van Michael Bublé. Elke keer als ik dat hoor, word ik vrolijk en is alles in eens een heel stuk fijner. Gotta love chirstmas music,

Mijn favoriete product(en)
Mijn nieuwe scrub van de Kruidvat. Gewoon kruidvat merk, trouwens. Het is de oranje versie. Geloof dat 'ie 'hammam' heet. Zo fijn! Een sugar scrub, dus niet met van die schadelijke bolletjes. En het werkt ook nog eens als een trein. Jeei.

Mijn favoriete random ding
Stil staan bij wat mij gelukkig maakt ik het leven. En waar ik 'aan wil werken'. Hebben jullie mijn aan de weg timmeren artikel al gelezen? Dat was daar zeker een onderdeel van. Klik hier als je nieuwsgierig bent.

Mijn favoriete ding om over te zeuren
Dat ik best een beetje dom ben. Want, zo voel ik wel een beetje als ik in de les zit. Ik vind de uni heel fijn, en ik zou voor geen goud terug willen naar het HBO, want dit past echt beter bij me. However, ik heb veel vakken die ik ontzettend lastig vind. Ik heb er moeite mee om me erbij neer te leggen dat ik niet overal goed in kan zijn. Dat het niet erg is dat ik ergens echt moeite mee heb. Ik vind dat vervelend, want ik raak er ontzettend gestresst van. En onzeker. Tsja. Even doorbijten en het vak hopelijk afsluiten, dat is het doel. En het enige wat ik er aan kan doen ben ik bang.

Mijn favoriete persoon 
Essie Button. Ik ben verslaafd aan haar filmpjes op YouTube en ze is echt een stijlicoon. En gewoon persoonlijkheidsicoon, als dat al bestond. Ik vind haar zo leuk en ze vrolijkt me echt op. Is dat gek? Best wel, want ik ken haar natuurlijk helemaal niet. Maar het is wel fijn om een voorbeeld aan iemand te kunnen nemen en naar iemand te kunnen kijken en luisteren voor inspiratie. Ofzo. Snap je het nog? Ik ook niet. Mooi.

Mijn favoriete foto
Ergens deze maand werd ik 'aangehouden' door zo'n promotie-meisje die mij ergens voor wilde laten inschrijven. Zo'n gedoe, vind ik altijd. Maar deze keer was het voor de Dierenbescherming. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik, als ik ooit een bepaalde maandelijkse bijdrage zou willen geven aan een goed doel, het met dieren te maken zou hebben. Ik heb me dus maar ingeschreven en er wordt nu elke maand een bedrag van mijn rekening afgeschreven voor de Dierenbescherming. Als symbool kreeg ik Sam erbij. Wat een droppie, vinden jullie niet?


Wat waren jullie favorieten deze maand?

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

23 opmerkingen:

  1. Geloof me, je bent niet de enige die het soms wat moeilijk heeft op de uni, hier nog zo eentje ;) Zolang je echter het gevoel hebt dat je daar op je plek zit, komt het uiteindelijk wel goed. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is helemaal waar, lief, dankjewel! Wij kunnen het heus wel (:

      Verwijderen
  2. Ik ben ook een echte theedrinker, heerlijk hé! Ik ga eens kijken voor die scrub van de kruidvat, deze lijkt me erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmmm, genieten! Ja, echt doen, hij is heel heel fijn! (:

      Verwijderen
  3. Aww wat lief dat je je hebt ingeschreven bij de dierenbescherming. Sam is inderdaad een dropje! Alvast een hele fijne decembermaand gewenst! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed he? Ik ben er nog steeds trots op, hihi. Dankjewel lieve Laurie, jij ook! <3

      Verwijderen
  4. Goed om te lezen dat je je op je plek voelt op de uni! Ik voel me juist meer op mijn plek op het HBO, haha! En zelfs ik heb ook vakken waar ik doorheen moet, you can do it gurl!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vakken heb je denk ik overal en altijd, hihi. Het maakt ook eigenlijk niet uit welke opleiding je waar volgt, als je het maar met meer dan 50% plezier doet, toch? Soort van? Thanks, you too! <3

      Verwijderen
  5. Ik ben dus helemaal gek op de nieuwe versie van 'Do They Know It's Christmas' Lekker fout, maar zo lekker om mee te zingen. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeee die staat nog niet in mijn afspeellijstje! Daar ga ik snel verandering in brengen. X

      Verwijderen
  6. Ik ben het helemaal eens met je favoriete bezigheid! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super leuk en lief dat ik tussen je favoriete blog artikelen van deze maand sta! :D De andere artikelen die ik nog niet ken ga ik nu meteen lezen. Heerlijk die kerst muziek haha. En wat goed dat je je hebt ingeschreven bij de Dierenbescherming. Mijn zus heeft daar een aantal jaar gewerkt en heb zelf ook wel eens geholpen met promotie dingetjes daarvan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk, daar hoor je echt tussen! Echt waar? Het lijkt me echt ontzettend 'goed' werk. Ik weet niet of ik het zou kunnen, omdat het dan toch wel confronterend kan zijn hoeveel diertjes er slecht worden behandeld. Toch is iets goeds en moois. Lief dat jij toen ook geholpen had met die dingetjes!

      Verwijderen
    2. Lief! Jaa, mijn zus is gek op dieren, die zet zich daar volledig voor in. Ja, dat lijkt mij ook wel moeilijk. Ik heb toen zelf geholpen in promotiestandjes en voor het WNF heb ik wel eens in een panda pak rond gelopen haha!

      Verwijderen
  8. Mijn favoriete ding om over te zeuren is echt een hele goede categorie, haha. En ik snap dat het lastig is hoor. Ik kan wel zeggen dat je sowieso al heel slim bent als je op de universiteit zit, maar daar heb je natuurlijk ook geen boodschap aan. En zeggen dat je het los moet laten helpt ook niet, dat weet ik maar al te goed haha. Gewoon even doorbijten en jezelf belonen als je het gehaald hebt (en ook als je het niet gehaald hebt, want dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

    Dat verhaal over aan de weg timmeren is trouwens zo herkenbaar. Ik heb ook geen idee wat ik wil. Moest ik in mijn motivatiebrief over mijn studie opschrijven wat ik later wilde doen! Zo veel mensen op mijn studie hebben al een idee wat ze willen en de overheid en universiteit die willen dat je binnen vier jaar afstudeert en dan zit ik daar maar van ehhh. Ik dacht eerst maar even gewoon een brede studie te kiezen en van alles wat te proeven, haha. Maar ik denk dat het echt wel goedkomt met ons!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne tips, lief! Dankjewel! Dat is best eng he, als mensen om je heen al precies weten wat ze willen, of in ieder geval een richting weten. Ik weet wel zeker dat het goed komt. Wij kunnen dit. Hatsikidee! (: Liefs!

      Verwijderen
  9. 1. Iemand met meer dan 180 volgers is geen amateur blogger meer. Je bent gewoon een kletskous.
    2. Mijn hoofd is een beetje een chaos dus ik ga mijn comment ordenen aan de hand van een opsommig. Forgive me please.
    3. OH YES, MIJN LEVENSDOEL BEHAALD! Haha, wat heerlijk om één van je favoriete bloggers te zijn. Een bevoorrechte positie, madam. Ik vind jou ook heel leuk! (Nu komt de serenade en daarna gaan we trouwen, ok? Nee? O). ;)
    4. Je schreef 'toen ze dit schrijf' - hoe studeer jij nou taalwetenschap?! Grapje. Just mentioning.
    5. Positieve energie. Goeie, ik had dat dit weekend (blog staat morgen online) en het is zo belangrijk.
    6. Je bent niet dom. Dat je toevallig niet de hoogste cijfers haalt zeg niks over je intelligentie. Het zegt misschien iets over je planning, over je leervaardigheden, over de lesstof en over het gemiddelde niveau. Heb je het al eens van de andere kant bekeken? Het feit dat je 'middelmatige' cijfers haalt ondanks dat je het zo moeilijk vind? Hoeveel kracht en doorzettingsvermogen daarvoor nodig is? Dat is academisch sterk. Boekenwijsheid niet.
    7.Ojee, ik kende Essie niet. #nep-blogger.
    8.DIE FOTO! Ik wil ook zo'n lieve knuffel maar mijn ouders doneren al aan heel veel goede doelen, dus het is nooit bij mezelf opgekomen iets te doneren. I might start doing that. Eerst nog mijn donorcodil regelen, oeps. *Schrijft op to-do list*
    9. Aan de weg timmeren: waarom zet je niet eens op jezelf voor papier wat je WEL leuk vindt om in de mean time te doen? Soms helpt dat. Op mijn lijstje staat bijvoorbeeld: web design, logo's --> Illustrator leren beheersen. Geen aardverschuiving voor nodig, is wel een beetje aan de weg timmeren. (Je had het toch laatst over je lay-out? Wil je dat niet leren? Het is echt niet zo moeilijk als iedereen doet vermoeden en zou je van pas kunnen komen bij het programmeren dat nodig is bij sommige masters van taalwetenschap?)
    10. Hey Stella, niet onzeker zijn hoor. Je bent een hartstikke leuke meid en je doet dat studeren maar mooi. En oh ja: dit is mijn favoriete blogpost van de hele maand. Samen met je aan de weg timmeren blog. Dus ga zo door, dame. Ook MET de twijfels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1. Oke mama. Ik stop al met miepen.
      2. Dat vind ik juist heel prettig. Hoera voor organisatie.
      3. TA DA DA DAAAA, TA DA DA DAAAA (Hoor je 'm al?)
      4. Ik weet het. Het is echt te erg voor woorden. Ik typ altijd zo snel dat dat soort dingen echt gewoon gebeuren. Maar das geen excuus. Tis gewoon heel slecht.
      5. Ik zag het op Twitter. Fijn <3 Ben benieuwd naar het artikel!
      6. Fenk joe, dat had ik even nodig.
      7. NU WEL! :D
      8. Goed zo! Ik ben ook donor. En misschien staan ze nog eens ergens met allerlei Sammetjes om ze uit te delen als je start met doneren!
      9. Dat is echt een HEEL goed idee. Ga ik doen.
      10. Liefde.

      Verwijderen
    2. Waarom bestaat er geen likeknop voor reacties? Doe ik het zelf wel hoor: DIKKE LIKE <3

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.