zaterdag 1 november 2014

Doelen stellen | November

Voor september deed ik het, voor oktober deed ik het, en raad eens? Ja ja, ook voor november heb ik weer een leuk lijstje in elkaar geknutseld en op m'n bureau ge, eh, plant. Zoals ik in al eerder in een artikel beschreef, zijn mijn doelen niet heel erg smart en daar streef ik ook niet naar. Het zijn meer eens soort van 'leefwijzen' die ik probeer na te streven, dan dat het echt haal- en meetbare doelen zijn. Dat werkt voor mij beter. Zijn we allemaal weer blij. Let's take a look.


Veel gitaar spelen
Ik heb een gitaar gekocht. FLIEFT. En niet zomaar een. IK BEN ECHT FLIEFT. Nu zijn we beste vriendjes en wil ik er zo veel mogelijk op spelen. Voor zover ik dat kan. Ik wil het ontzettend graag leren en moet daarom echt veel oefenen. Laat ik nou vaak 'niks' te doen hebben en ontzettend van muziek houden. Zit wel gebakken dit dus.

Een plan voor mijn verjaardag maken
Wanneer ga ik het vieren, hoe ga ik het vieren, voor wie ga ik het vieren? Al die dingen. Ik wil heel graag een groot feest met iedereen die ik lief vind op een hoopje gepropt met taart en blijheid. Denk niet dat dat heel haalbaar is. Daarom ben ik nu van plan op de donderdag zelf -vier december, agenda erbij!- mijn familie uit te nodigen -als pap en mam het daarmee eens zijn-, in dat weekend daarna een avondje vrienden en vriendinnen te doen en dan ook nog een avondje of dagje voor mijn studiegenootjes en nog een keer uit eten met mijn huisgenootjes. We gaan maar eens kijken of dat allemaal haalbaar is. Wat denk jij? 

Alles voor de uni goed bijhouden en plannen
Leuk is dat altijd, dat je een enorme berg stof hebt en dat je denkt; "Hoe ga ik dit in piepsnaam allemaal op tijd in mijn hoofd krijgen?". Zo zit ik nu. En dan moet ik ook nog het hele IPA -zoek maar op, Google is je vriend- uit kunnen spreken en er een dictee over kunnen doen. Schiet mij maar lek. Ik ga mijn best doen, wie weet lukt het!

Elke dag door de weeks minstens 1 liter groene thee drinken
Dit wordt echt zo niet moeilijk, das bijna eng. Mijn waterkoker van de Hema kan maximaal 1,7 liter verwarmen. En soms drink ik dat dan helemaal weg, keer twee. Dus dit moet wel lukken. Ik beperk mezelf trouwens tot door de weeks, want thuisthuis is geen waterkoker en eh, ja, dan is het niet zo haalbaar. Dat heet strategische keuze.

Minder 'slecht' beleg op brood eten
Ik denk dat de meerderheid van de calorieen die ik naar binnen werk uit suikers bestaan die ik op brood op door de kwark gooi. Hagelslag. Nutella. Vlokken. Ik ga het mezelf niet volledig ontzeggen, maar ik wil wel proberen om broodbeleg broodbeleg te houden -doei hagelslag of vlokken door de kwark-. Ik wil daarnaast ook wat minder slechte dingen op brood eten. Ik denk dat ik maar weer eens aan appelstroop, gestampte muisjes en kipfilet moet gaan geloven. Ook lekker, toch?!

Gezonde tussendoortjes nemen
Spreekt ook wel weer voor zich, eigenlijk. Gelukkig ben ik baas over eigen winkelmandje en koop ik geen Sultana of wat dan ook. Niet dat dat een slecht tussendoortje is, maar ik neem er dan gelijk drie. Pakjes. Op een dag. Binnen 10 minuten. Zo ben ik. Dus, is het handiger als ik gewoon appels, mandarijnen en andere gezonde dingen in huis haal. Makkelijker gezegd dan gedaan though.

Hier en daar wat buik- en beenspieroefeningen doen
Ik ga het gewoon maar op mijn lijstje zetten. Wie weet dat het op de een of andere magische wijze dan ook een keer gebeurt. Wie weet. Ik ga de Blogilates filmpjes vast tussen mijn bladwijzers zetten. Let's get this party started.

En, wat zijn jullie doelen voor de komende maand? 
Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

9 opmerkingen:

  1. Ik zweer echt bij kipfilet op brood, zo lekker! (okee, ik doe wel 2 plakjes ;) ) En oeh bijnaaaa jarig! Je hebt je eerste cadeautje al binnen maar daar komen vast nog meer leuke en lieve dingen bij. En ik maak echt altijd planningen voor school, gewoon op een a4'tje en dan met leuke kleurtjes (het moet een beetje leuk blijven). Planningen zijn zo fijn vind ik. Het geeft me een soort rust ofzo. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa deed ik ook. Twee jaar lang, elke dag. En toen was ik het zat, hihi. Maar ik ga het dus weer proberen deze week. Jaaa, woehoeee, 20! Wauw! Ik denk het ook, ik word altijd ontzettend verwend! Planningen maken is fijn he? Ik kan niet zonder! X

      Verwijderen
  2. altijd leuk om doelen te lezen van iemand anders :)
    & zo herkenbaar al die troep die op de boterham wordt gesmeerd haha, dat is dus ook wel een goed doel voor mij.
    Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je het leuk vindt om te lezen! (: Hahaha echt he? Ik vind broodbeleg ook zo lekker! Ik zou t soms ook zonder brood willen eten. Nutella en een lepel anyone? X

      Verwijderen
  3. Ah ik ga dit ook proberen, een lijstje doelen stellen en kijken hoe het gaat! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie doelen Stella! Goed om zoveel thee te drinken, hoewel je ook niet teveel moet drinken hoor! Op mijn nieuwe werk hebben we een quoker en drink ik de hele dag door thee maar ik merk dat ik na een kop of 3-4 hoofdpijn begin te krijgen :( Hoe is het eigenlijk met je hardloopavonturen? :D xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoofdpijn na het drinken van thee? Wauw, dat heb ik nog nooit gehoord! Heeft dat niet iets met je houding te maken achter je bureau? Of ben ik een ei? Dat sowieso, haha. Mijn hardloopavonturen ? Die zijn uiteraard meteen gestopt na één keer.. Ik ken mezelf te goed. Ik voel aan dat het niks gaat worden hihi. Ik ga het misschien in de lente weer proberen. Misschien.. Hahaha. Liefs!

      Verwijderen
    2. Ja! :o Thee heeft ook weer stofjes waardoor je weer sneller hoofdpijn krijgt. Wacht ik ga het googlen. Ooh. Komt door de cafeïne! (In thee, ja echt waar.. :')) Hahaha naww, je hebt het in ieder geval probeerd! Moet zeggen dat ik nu ook liever binenn zit dan dat ik ga hardlopen! ;)

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.