donderdag 27 november 2014

Even evalueren. En plannen maken.

Het gebeurt wel vaker dat ik even vast loop. Dat heeft iedereen die iets creatiefs doet. Soms is je creativiteit even op. Je ideeënpotje leeg. Je inspiratiebron uitgeput. En ga zo maar even door. Wat voor mij dan helpt, is nieuwe plannetjes maken. Een volle bladzijde omslaan en een compleet lege bladzijde voor je nemen, schrijvend met een nieuwe pen; om het maar even metaforisch uit te drukken. Ik houd van metaforen. Twee handen op één buik. Goed. Ik liep de laatste tijd dus nog al vast. En daarom heb ik nieuwe plannen gemaakt voor mijn blog, dingen waar ik aan wil gaan werken.

(Met een foto, omdat dit artikel anders zo kaal is!)


Gebruik die D3200 eens
Ik heb een prachtige camera. Ik ben er dol op. Ik kan er alleen niet zo goed mee om gaan, en daarom verschijnen er eigenlijk nooit foto's op mijn blog. Wel iPhone kiekjes, maar nooit echte foto's-foto's. Ik schaam me ervoor. Ik wil zo graag van die echte, heldere foto's van dingen in een mooie compositie en gewoon 'blog-achtig'. Ik ga daarop oefenen. Alleen; niet in dit kamertje, want het licht is hier nog vreselijker dan een rot ei. Dus ik moet mezelf wat meer naar buiten verplaatsen, denk ik. Wordt aan gewerkt, dus.

Van alles en nog niks
Dat staat hier in de side bar. Dat ik schrijf over 'van alles en nog niks'. En dat klopt ook. Ik ben geen beauty of fashion blogger. Das niks voor mij. Ik ben een 'ik heb geen idee, ik rammel maar gewoon wat op mijn toetsenbord over dingen die in mijn hoofd schieten' blogger. En soms schrijf ik over dingen die ik leuk vind, die ik waardeer of die ik heb gedaan. En daar houd het wel weer vrolijk bij op. Zo wil ik blijven, maar ik wil wel wat meer te vertellen hebben. Ik merk dat als ik over dingen schrijf waar jullie verder niks aan hebben (zoals over mijn imperfecties en wat ze me willen leren of over dingen die je soms even nodig hebt) er niet zoveel naar gekeken wordt. Dat is heel logisch, en ook helemaal niet erg. Ik neem het niemand kwalijk, behalve mezelf. Ik ga dan twijfelen. "Is het wel leuk wat ik te zeggen heb?". Ik wil dus wat tevredener gaan worden over mijn eigen gebrabbel. Hoe? Dat weet ik nog niet. Jullie complimentjes doen mij in ieder geval altijd heel erg goed. En dan schaam ik me altijd heel erg omdat het lijkt alsof ik er naar aan het vissen ben. BEN IK NIET. Geen complimentjes geven dus, nu.

Het uiterlijk is niet alles
Mijn lay-out irriteert me al eeuwen. Al sinds ik begon met bloggen -vier, inmiddels bijna vijf jaar geleden- prutste ik al wat af en aan. Blogger is de enige site waar ik ook maar een beetje mee overweg kan. Wordpress kan ik niet eens installeren. Ik snap er geen drol van. Anyways, ik heb altijd gedacht dat ik ooit wel eens iemand die er verstand van heeft zou vragen mij te helpen. Maar ik realiseer me dat ik dat soort dingen niet durf te vragen aan mensen die er verstand van hebben. Die hebben vast al genoeg te doen! En aan van die design mensen ga ik 't al helemaal niet vragen, dat gaat me een fortuin kosten. Ik moet me er dus maar overheen zetten, denk ik. Het is misschien saai en statisch, maar in ieder geval overzichtelijk! Toch? -Hoop ik-.

Social media bound
Sinds kort heb ik een Twitter account aangemaakt voor mijn blog! Ik probeer op die manier een beetje meer te leren over de bloggerwereld, zoals ik het altijd noem. Ik dacht dat het echt een soort manier was om je blog te promoten, maar nee, het is een heel gespreksding tussen allemaal bloggers. Jeei! Dit had ik al veel eerder moeten doen.

Dit zijn dus de plannen. Of nou ja, verbeterpunten. Of zo. Ik hoop dat ik jullie hier niet mee verveel! Hebben jullie nog tips? Ik hoor het graag. Ik vind jullie mening heel belangrijk. Omdat jullie leuk zijn. En lief. Enzo. Slijm slijm. Lieve rommelige kusjes, Stells.

15 opmerkingen:

  1. Ooo, ik ging dus even op jouw Twitter kijken en toen zag ik dat je mijn artikel had gedeeld, weet je hoe lief! (: En poe jaaa ik herken het wel een beetje hoor, dat je soms ineens een beetje met je handen in het haar zit over wat je nu wilt met je blog. Hopelijk werken je plannetjes (ik maak altijd plannetjes maar dan vergeet ik ze uit te voeren..)! Liefs nina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik herkende mezelf er echt in, en je had het zoals altijd ontzettend leuk geschreven. Jep, precies dat. Ik heb ze in ieder geval opgeschreven, dus als ik m'n plannetjes vergeet kan ik ze altijd nog even opzoeken. En nu maar hopen dat ik er wat van bak, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  2. Ik vind je lay-out juist fijn, overzichtelijk en herkenbaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je je plannen op een rijtje hebt gezet! Normaal gesproken als ik veel tekst op een blog zie en weinig foto's neem ik niet de moeite om te lezen. Maar door hoe jij schrijft blijf ik gewoon hangen! Je artikelen zijn altijd leuk om te lezen. Met foto's erbij zou het nog leuker maken! En dat je over van alles en niks schrijft vind ik ook juist heel fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor alle complimentjes. Ik vind het echt echt echt heek fijn om te lezen dat je het leuk vindt allemaal. Heel veel liefs!

      Verwijderen
  4. [geen complimentje] maar dus eigenlijk wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat we geen complimentjes mogen geven maaaar... ik vind je lay out juist fijn, overzichtelijk en simpel! ;) en je manier van schrijven, je gebrabbel zoals je het zelf noemt, vind ik ook juist heel leuk en ontspannen om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, echt heel fijn om te horen en lief dat je de moeite neemt om me dat te vertellen <3

      Verwijderen
  6. Hoewel ik vind dat er niks mis is met je layout, mocht je willen dat ik er een keer met je naar kijk, dan kunnen we dat best doen! Ik zou je best willen helpen met wordpress + alles eromheen! :) xx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel heel heel heel heel graag! Wat lief! Dankje dankje dankje dankje! X

      Verwijderen
  7. Ik vind je layout juist fijn en overzichtelijk! Maar ik ken het gevoel wel, ik durf ook nooit aan de juiste mensen om hulp te vragen. Dan val je ze alleen maar lastig, voelt het. Maar ja, als je er eenmaal naar vraagt vinden ze het juist alleen maar leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Stella, ja wordpress lijkt enorm moeilijk maar is het absoluut niet hoor ;-) Hoewel ik het ook een overstap vond vanaf Blogger.
    Nu ben ik zelf bezig met design en website vormgeven, hoop in de toekomst er wat extra mee te verdienen. Maar nogmaals, het is echt niet zo heel lastig!

    Oh, enne, ik herken je stukje over vanalles schrijven maar toch niks.. Ik heb een "reisblog", maar schrijf eigenlijk ook over alles wat in me opkomt! Haha

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.