woensdag 5 november 2014

Pingel update!

Heerlijk. Ik heb echt eindelijk iets gevonden waar ik tijd in wil steken en wat ik als het even tegenzit niet opgeef. Oke. Bloggen is ook zoiets, maar met instrumenten en muziek heb ik altijd zo'n haat-liefde verhouding. Ik wil ontzettend graag prachtig piano kunnen spelen, en als mijn liedjes niet verder komen dan Someone like you van Adele dan geef ik al snel op. Hatsikidee, handdoek in de ring en klaar ermee. Ook jaloezie doet mij de das om. Dan zie ik iemand anders prachtig spelen -en vergeet ik me te realiseren dat ik geen piano les heb en diegene wel- en denk ik, nevah maaind. Maar, dit keer is het anders. Dit keer doe ik echt mijn best.

Jim geeft mij les. Althans, we gaan er dan even samen voor zitten en hij geeft me wat dingetjes die ik moet oefenen. Wat ik ook braaf doe, overigens. Het is zo leuk om zoiets samen te doen. Eerst wilde ik nooit iets van hem en zijn tips weten. Als hij me iets op mijn ukelele probeerde te leren was ik boos. "Waarom kan jij het wel en ik niet?!". And again was ik even vergeten dat meneer al vrij lang gitaar speelt en een ukelele in sommige dingen pretty sterk overeenkomt met een gitaar. Maar, dit keer is het echt anders. Ik sta er voor open en sta mezelf toe om fouten te maken. Zelfs waar Jim bij is. Klinkt misschien gek, maar ik kan heel slecht tegen dingen verkeerd doen als er mensen bij zijn waarvan ik het belangrijk vind wat ze van mij vinden. Praktisch iedereen dus. Maar goed. Fouten maken is menselijk. Ook al ben ik dan een ei.

Nee maar serieus, het klinkt echt niet prachtig allemaal. Maar, mijn barré akkoorden beginnen steeds beter te klinken en ook het tokkelen gaat echt al goed eigenlijk! Ik ga er graag voor zitten en de tijd vliegt voorbij. Kortom; ik ben er helemaal gelukkig mee.

Hebben jullie dat ook met één bepaalde hobby? Dat je daar echt alles voor over hebt?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

6 opmerkingen:

  1. Same here, same here! Ik speel piano, maar ik moet het alleen doen als ik zelf bedenk wat ik wil spelen en ik moet mezelf niet willen verbeteren, want dan raakt mijn geduld op. Langzaam aan krijg is steeds meer dingetjes onder de knie. En gitaar spelen staat op mijn lijstje :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, het opraken van geduld, zo herknbaar. Dat heb ik dus ook altijd. Als het na drie keer proberen niet lukt denk ik; Never mind, ik stop ermee. Bluh. Maar, klinkt goed! Ik ben echt benieuwd nu, hihi. Liefs!

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik heb dat met fotografie en film, af en toe zie ik dat allemaal even niet meer zitten, maar opgeven zal ik niet doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien hebben we die dipjes juist even nodig om weer nieuwe motivatie op te doen? Ik vind jouw foto's altijd prachtig. Niet dat dat jou veel helpt, maar ik wilde het toch even zeggen! En goed dat je niet opgeeft! Dat ga ik dit keer ook zeker niet doen (: Liefs!

      Verwijderen
  3. Je leert pas door te oefenen toch?! En al klinkt het vals, je bent er wel mee bezig en hij staat niet in een hoekje mooi te zijn en stof te vangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat leuk! Ik speel al ongeveer vijf jaar piano en het kan echt even mijn hoofd leeg maken om te gaan zitten en spelen. Heel veel succes en plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.