maandag 17 november 2014

TAG | De 25 food vragen

Eten. Ik. Eten en ik. Ik en eten. Twee vetrollen op één buik. Ik ben gek op eten. Mjam. En dan is er dus een hele vragenlijst die rondgaat in de blogwereld (gemaakt door Pauline) -vragen, yes please- en dat gaat over eten. Nou, dan heb je de poppen aan het dansen in Stella's hoofd natuurlijk. Daar gaan we dan. Hatsikidee.

(Deze foto is een beetje blurry, maar ik heb hem wel zelf gemaakt. Woehoe!)

Wat is je favoriete ontbijt?
Ik heb 's ochtends echt trek in alles. Ik kan echt alles eten denk ik. Maar het liefst eet ik 's ochtends een lekker warm, vers gebakken broodje met pure hagelslag. En een eitje. Maar dat is altijd in het weekend. Doordeweeks ben ik gek op mijn kwark, banaan en muesli ontbijtje.


Hoe drink je je koffie?
O, dit is heel bijzonder. Echt, jongens, ga er even voor zitten. Ik heb een heel vreemd koffie-ritueel. Ik drink het gewoon; niet. Geef mij maar een lekkere kop groene thee. Maar dat wisten jullie vast nog niet.. Ha. ha. ha.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Geitenkaas, ardennerham uit de pan, rucola, pijnboompitjes en een beetje honingmosterddressing. Are we in heaven yet?

Soep of salade?
Is this for real? Salade natuurlijk! En dan zo eentje die mijn mam en ik altijd samen maken. Sla, allerlei lekkere groenten en fruit klein gesneden, mais, wortelrasp, pijnboompitjes en een geitenkaasje met ardernnerham uit de oven. Met zelfgemaakte dressing. Mijn buik maakt gekke geluidjes nu.



Wat is je favoriete kookboek?
Eh. Allerhande punt 'en el'.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer zoet. Ik ben echt te gek op hartig. 

Welke keuken (land) is je favoriet?
Ik denk de Nederlandse keuken. Ik ben gek op stamppotten en schotels. Patatjes. Salade. Ik weet niet of dat bij een bepaalde keuken hoort. Ik ben ook gek op pasta en lasagne. En op pizza. En geitenkaas en stokbrood. I don't know. Mjam.

Wat is je favo food film?
Disney's Ratatouille. Als ik die kijk, krijg ik altijd zin om smaken bij elkaar te gooien en met zo veel geluk te proeven en te smullen als die rat doet! 

Wat is je ergste guilty pleasure?
Pure hagelslag. Dat gooi ik echt overal op- en/of doorheen. 

Wie is je grootste inspiratiebron?
Eh. Ehhhh. Bloggers, eigenlijk! Ik probeerde een keer de lekkere couscoussalade van Linda. En een broodje avocado met ham en honing van Lauriëtte


Thuis koken of uit eten gaan?
Als ik echt lekker wil eten; uit eten. Als ik zin heb om lekker te kokerellen omdat het gewoon echt leuk is om te doen; thuis koken. Vooral samen met een vriendin vind ik het leuk!

High end of low profile?
Oke, ik wist eerst even niet wat ze hiermee bedoelden. Maar, ik houd niet zo van chique en dus high end. Ik vind een gezellig eet cafeetje veel leuker. Dus sowieso low profile.

Wat is je lievelingsrestaurant?
Euh. Moeilijk. Ik heb nu al twee keer bij Fresh and Fast gegeten hier in Leiden. Een gezellig, biologisch restaurantje waar ze een daghap hebben en waar alles zelf wordt gemaakt. En dus biologisch is. En heel erg lekker. 

Boodschappen doe ik bij..
Als ik echt kon kiezen zou ik bij EkoPlaza boodschappen doen. Maar eh, ik ben een studentje. Studentjes gaan liever naar de Hoogvliet. Of de Jumbo. En af en toe naar de Albert Heijn. 

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb
Ik heb echt geen idee. Waarschijnlijk een dikke vette vadsige burger in Amerika. Of een heerlijke salade. JA. Salade op Aruba, die was zo lekker. Met kip. Ohhh. Ik eet zo vaak lekkere dingen jongens, hoe moet ik dat nou weer weten?


Wat is je favo cocktail?
Voor zover ik cocktails gedronken heb; Margaritha on the rocks. En Long island icetea.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?
Het was natuurlijk nog niet duidelijk dat ik geen koffie drink. Ik drink liever koffie met Jim. 

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Olijfolie?

Mijn favo snack is?
Kleine loempiaatjes, bitterballen, pombear chips, een hardgekookt eitje, ongezouten amandelen, gaan we zo nog even door? Gezellig. Duurt nog wel effe.

Wat zit er op jouw pizza?
Zo veel mogelijk groenten. En geitenkaas of feta. MJAM.


Wat lust je echt niet?
Kip kerrie. Taco's. Radijsjes. 

Mijn favoriete food blog is?
Ik vind de foto's en ideetjes van Pauline echt prachtig en alles klinkt heel lekker en ziet er vooral ook lekker uit. En natuurlijk Yellow Lemon Tree. 

Het gekste dat ik ook gegeten heb is..
Ik heb geen idee, ik eet niet zo vaak gekke dingen. Ja ik vind eend bijvoorbeeld al heel gek, maar dat komt omdat ik gewoon niet opgevoed ben met wild. Maar, wat ik het gekste vond smaken en 'voelen' is toch echt wel een mossel. Brrr.

Wat staat er op je food bucket list?
Sushi. Ook al lijkt dat me helemaal niet lekker. En Iris' broodje zuurkool. Mmmmm. 

Ik kan niet leven zonder
Groene thee

Nu heb ik trek en ga ik lekker eten. Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

5 opmerkingen:

  1. Dit is zo'n leuke tag! Ik ga 'm binnenkort ook invullen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had dit NIET moeten lezen nu ik hongerig in een college marketing zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah deze tag had ik niet moeten lezen dat is wel duidelijk ;-)
    En ik kan ook echt niet zonder groene thee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, deze neem ik misschien ook maar over want over eten kan ik altijd wel praten. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha Allerhande is ook mijn kookboek! Ik zou denk ik toch wel voor een lekker warm soepje gaan hoor! Maar ik denk dat dat ook een beetje seizoensgebonden is! Denk dat ik in de zomer liever een salade heb en in de winter een soepie!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.