dinsdag 2 december 2014

Amsterdam in words

Met studievriendinnetje Stefanie (beter bekend als Sterfanie op Twitter!) ging ik afgelopen donderdag spontaan een dagje naar onze hoofdstad. Hop, lekker voor gratis euro -dit is geen typefout, maar een grapje- naar Amsterdam met ons studenten OV. Knabbelend aan mijn broodje met appelstroop stond ik te wachten op madame, die heel lief is, maar wel vaak te laat. Sorry Steef. Gelukkig gaan er om het kwartier zowat treinen richting Marihuana Town -waar wij geen gebruik van hebben gemaakt, geen zorgen, calm down-. In de trein vertelde ik Stefanie alles over mijn angst voor treinen. Eenmaal in Amsterdam was onze eerste stop de Bijenkorf. En daar bleven nog al een tijdje.


Verliefd op Moleskine en Paperchase zweefden we over de vierde verdieping. Zo gelukkig als wij worden van papier, het is bijna eng. Stefanie werd verliefd op een tote bag van Moleskine. En ik op praktisch alles, denk ik. Wilden Jut en Jul naar beneden om te vertrekken, bleven we weer steken bij Topshop en American Apparel. Eenmaal buiten zagen we de grote, witte, lichtgevende letters -en cijfers- FOREVER 21. Hallo kleding. Hoi. Liepen lekker rond te hobbelen, komt er ineens één of andere knaap met een gitaar naar me toe, om me vervolgens op m'n voorhoofd te kussen. Jim. Duh. Die had even een paar uurtjes niks, en aangezien meneer in Amsterdam studeert, kwam hij even buurten. De arme drol moest achter ons aan sjokken. Winkel in, winkel uit.

Bij de Urban Outfitters lachten we om een boekje over allerlei standjes. Hoe creatief is die schrijver?! Help. En we bekeken de veel te prijzige kleding. En Stefanie kocht een Wreck this journal en werd ontzettend versierd door de jongen achter de kassa. Logisch. Hebben jullie wel eens goed naar Stefanie gekeken? Doen. En toen gingen we richting voedsel, want onze buikjes rommelden.

We hebben uit eindelijk met zijn drietjes lekkere broodjes gegeten bij een leuk cafeetje ergens in de Negen Straatjes. Heel fijn was dat. Mjam. Snel daarbij ging mijn krullenbol ervandoor en verschansten Stefanie en ik ons in de Waterstones. Voor de newbies van deze naam; Het is een boekwinkel met Engelse boeken. Boekwinkel. Halleluja. We keken weer een beetje rond, werden weer even heel gelukkig, en gingen daarna verder naar de Monki. Of wacht even, dat was andersom, want Jim was er nog bij de Monki. Die zich heel schattig hardop verbaasden over het aantal meiden die in en uit die winkel liepen. Ik heb de halve Monki leeg gekocht. En oja, had ik al verteld dat ik ook nieuwe schoenen heb gekocht? Niet bij de Monki, bij de Invito. Ik ga binnenkort wel eventjes wat foto's schieten. Ik ben happy met mijn aankoopjes. Mijn bankrekening iets minder. Logica.

Eenmaal op de terugweg richting station, heeft Stefanie de tas van Moleskine alsnog gekocht. Helemaal gelukkig ploften Jut en Jul in de trein. Waarna ik uiteindelijk bij haar mocht eten in haar studentenhuis met twee van haar huisgenootjes. Na het eten hadden we nog intelligente gesprekken met z'n allen. Dat was fijn. De hele dag was fijn.

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

18 opmerkingen:

  1. Haha, je schrijft leuk! Nu heb ik zin om ook weer eens naar Amsterdam te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Vind ik ook van jou! (: Doen, maak er een leuk tripje van met Kim!

      Verwijderen
  2. Ik ben echt fan van de Bijenkorf :) Kan me er uren vermaken, lekker bij de boeken, het mooie servies en de prachtige woondingen. Super leuk dat je in Amsterdam was en dat je het zo gezellig hebt gehad. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook! Wij moeten ook weer een keertje een dagje plannen he? Als ik langs het Esprit Café loop denk ik altijd aan jou! X

      Verwijderen
  3. Wat een superleuk artikeltje, Amsterdam is zo'n mooie stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè wat een gezellig verslagje van je dagje Amsterdam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een heerlijk dagje. Lief hoe je over Stefanie en Jim praat. Ik kan me ook altijd uren vermaken in de Bijenkorf. Even langs de paperchase, even bij de kookspulletjes kijken, de fluffy badjassen, de veeeeelste dure jurkjes en ga zo maar door.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooooh die veels te dure jurkjes, om bij weg te dromen. Ofzoiets. Fluffy badjassen, daar heb ik op dit moment echt heel erg behoefte aan. Brrrrr. X

      Verwijderen
  6. Aaah wat een heerlijke dag! Ik kan ook zo urenlang ronddwalen tussen alle notitieboekjes en andere schrijfwaren, zo fijn is dat! Zeker als je het gezellig met z'n tweeën doet :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he? En als die liefde dan ook deelt. KIJK NOU STEFANIE HIJ HEEFT EEN ECHT MOOIE LIJNTJES. Enzo. Hahaha (:

      Verwijderen
  7. Hahaha ik "ken" Stefanie dus echt van twitter. Ik volg haar niet eens maar ik wist direct wie het was toen je sterfanie zei. (Of nou ja, schreef) Dit klinkt trouwens als een heerlijk dagje en herinnert me er weer eens aan hoe graag ik een nieuw Moleskine notebook wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, heerlijk geschreven! En boekenwinkels zijn gewoon hemels, niets aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha je bent serieus naar al mijn favoriete winkels gegaan: de Urban Outfitters, Forever21, Monki en Waterstones (: Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh, ik ben ook zo gek op papier. Stapels mooie papiertjes liggen hier, kleine papiertjes (die ik niet weg durf te gooien), grote mooie nieuwe vellen enz. Ik shopte altijd veel bij de Paperchase als ik op Utrecht Centraal was, ik vind het zo jammer dat hij daar weg is! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat superleuk geschreven! Ik ging pas ook even naar Amsterdam met wat vriendinnen, maar we hebben zoveel tijd in.de Forever 21 doorgebracht dat we geen tijd meer voor iets anders hadden haha :') Je zou ovaker dit soort artikeltjes moeten schrijven, echt zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit klinkt als een geweldige dag. Papier, kleren en eten, alles wat een mens nodig heeft! Oh en kusjes van een jongen met gitaar natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.