dinsdag 23 december 2014

Broodje pasta

Dit is het verhaal van mij en mijn broodje pasta. Chocolade pasta. Pure chocolade pasta. Op een volkoren bolletje van de Hoogvliet. Mijn bolletje en ik, ik en mijn bolletje. Wij illustreren samen perfect mijn wekelijkse struggle. To eat or not to eat? Ik ben gek op chocola. Ik ben gek op eten. Ik ben gek op brood. Equals: Broodjes pasta everywhere. Broodjes-pasta-feestje, komen jullie ook? Nee, even zonder dollen. Afgelopen woensdag avond at ik een lekkere salade. Omdat het lekker is, maar ook omdat ik echt een heel pak stroopkoeken naar binnen had gewerkt tijdens de twee dagen er voor. En ja, dan is het misschien handig om 's avonds dan maar wat gezonds te eten. Anders pas je straks niet meer door de deur. En dat soort dingen.

Ik had dus trek, 's avonds, want mijn salade vulde niet echt als een trein zeg maar. Dus ik zag een bolletje liggen. En ik zag de pot met chocopasta. Maar, Jim was er ook. En Jim kent mij te goed. En dat is vervelend als je je zinnen hebt gezet op een broodje pasta. Want dan gaat er dus een knop in mijn hoofd, en doen MOET en ZAL ik een broodje pasta eten. Of chips. Of een stroopkoek. En dan moet zeg maar alles op wat in het pak/de zak zit. En zo dus ook met broodjes pasta. Ik kan er tonnen van op.

En daarna ben ik verdrietig. Dan kijk ik in de spiegel en denk ik; "KIJK. Daar zit 'ie. Het pak stroopkoeken. Zie je 't?". En dan is het dus de bedoeling dat Jim van me af blijft, want stel je voor dat 'ie voelt hoeveel stroopkoeken en broodjes pasta ik gegeten heb? No way. Dus. Dat zit er natuurlijk gelijk aan. Of naja, het zit er ├╝berhaupt niet 'aan', want ik weet heus wel dat het 1. Even duurt voordat zoiets er aan zit en 2. Je echt geen tientonner wordt van het eten van een broodje pasta. TOCH. Dus beloofde ik Jim braaf dat ik niet zou zeuren over mijn niet-bestaande-vetjes. (Ze bestaan een beetje, maar dat hoort erbij). En zo geschiedde.

Nu eet ik dus gewoon broodjes pasta zonder me zorgen te maken. En dat was wel even een verhaaltje waard.

3 opmerkingen:

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.