dinsdag 16 december 2014

De staat waarin mijn oog en ik ons begeven

Het gaat prima. Zo lief al die reacties, dat wel. Mijn oog is gered van het ontstoken zijn. Geloof dat ik er op tijd bij was. Ik heb mijn oog gisterenavond goed schoongemaakt met een watje met gekookt water en heb de schrale, rode plekjes verzorgd met wat Vaseline. Het kriebelt nu wel nog aardig, maar de roodheid neemt langzaam af. Het is gelukkig ook de huid om mijn oog, en niet mijn oog zelf. Dank jullie wel voor alle lieve reacties, again. Ik zal jullie up to date houden wat mijn kijkertje betreft.

Mijn geestelijke welzijn is vandaag wel oke. Ik zit al vanaf 10.00 te studeren. Tot nu, net, een paar seconden geleden, toen ik besloot om even een blogje te typen. Ik werd vandaag genoemd op de blog van Lonneke en dat is echt heel lief. Aai em eej heppie gurl. Maar, nu mijn volgersaantal dan ook langzaam richting de 200 kruipt -heb je even een momentje? SDHFASJDASHDSKDAH- voelt het ineens alsof ik zinnige dingen moet gaan schrijven. Maar ik heb niks zinnigs te melden, eigenlijk! Mijn content is eigenlijk vooral mijn rare ge-bla over mijn leven en dingen die om me heen gebeuren. En ik denk niet dat dat snel zal veranderen. Maar geloof ook niet dat iemand dat erg vindt. Jeei.


Ik heb dus vanavond tentamen. Van 18.00 tot 20.00. Welke koe verzint er nou weer zoiets? Ik moet zometeen in alle haast naar de supermarkt sprinten om iets eetbaars in huis te vallen, anders val ik flauw boven m'n tentamenblaadje. Ik krijg een dictee en theorie over het IPA. Weet iemand van jullie wat dat is? Ben benieuwd. NIET GOOGLEN DAT IS GEMEEN. Hopen dat ik een voldoende haal. Hopen jullie mee? Dankuzeer.

Goed, ik ga maar weer, want soggen is niet goed voor je cijfer. Doeiiiii.

23 opmerkingen:

  1. Ik denk: Interactieve Pasta Asymmetrie. Goed geraden? Pff, ik zit ook met teveel leertermen in mijn hoofd mehhh.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is best wel leuk! Waar zou ik dan precies over leren? Over pasta's die met elkaar praten, maar verschillende talen spreken en dat er daarom gen symmetrie is? Ofzo? Hahahaha. Ik vind 'm leuk bedacht! Veel succes met leren <3

      Verwijderen
  2. Tentames op vreemde tijden zijn stom. Ik heb er zelf één vrijdag van 10:00-17:00. Wie bedenkt nu om een tentamen van 7 uur te geven voor de laatste dag voor de vakantie? Heel veel succes in ieder geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lang?! Nu ben ik wel heel benieuwd welke studie je doet, hihi. Je kunt het, succes! (: Liefs!

      Verwijderen
  3. Als je echt niks meer weet: IPA is een soort speciaal bier, Indian Pale Ale. Kun je vriendinnetjes genaamd Anouk altijd heel blij mee maken. Gaat een vriendinnetje genaamd Anouk jou ook een keer laten proeven (en nee, niet zeggen dat je geen bier lust!). En anders kan je altijd iets over die asymmetrische pasta vertellen hahaha xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha natuurlijk denk jij weer aan bier, drol. Ik zal het onthouden dat ik jou daar blij mee maak, goed? BLEH. BIER. Nee, ik ga overal voor open, verras me zou ik zeggen. Doeiiii <3

      Verwijderen
  4. Hoera voor Stelle die onzinblogjes schrijft, maar wel op een manier dat iedereen (inclusief ik) het leuk vindt! En IPA, is dat niet zo'n programmeercodeachtigiets?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeeei, gelukkig maar! Lief, dankjewel! <3 Nee, gelukkig niet, hihi. Stel je voor, Stella en programmeren? Dat gaat sowieso compleet verkeerd. Maar, ik snap wel waarom je dat dacht toen je die afkorting zag. Lijkt echt op iets computer-igs.

      Verwijderen
  5. Fijn te lezen dat het beter gaat met je oog! En 18uur, wat een uur om examen te hebben, veel succes! Binnen een paar uurtjes ben je er vanaf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel nog! (: Het is wel oke gegaan, hoop ik, denk ik! Liefs

      Verwijderen
  6. Ja ik ben hier dus via Lonneke! En wat schrijf je leuk! Succes voor nu!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woehoe! Welkom (: En bedankt voor je complimentje, dat doet me goed!

      Verwijderen
  7. Super fijn dat je oog okee is! En jaaa, ik weet wat IPA is! Een keertje van een vriendin gehoord die ook jouw studie doet. Internationaal Phonetic Alphabet toch? Super interessant. Hoe is het gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedzoooooo Kar! Jij wint de date met mij. Maar dat moest er sowieso nog eens van komen, verdorie, hihi. Het is wel oke gegaan, denk ik. Voor zover dat kon, hihi.

      Verwijderen
  8. Wat fijn dat je oog weer beter is... en dat je hopelijk je tentamen goed hebt kunnen maken. Whaaaa!! Ik heb dus echt geeeeeen idee van IPA is. Uitleg dus graag, want ik mag niet googlen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, wat houd je je braaf aan mijn verboden. Of zeg je dat niet zo? Naja, voor nu doen we net of dat correct Nederlands is. IPA staat voor International Phonetic Alphabet, een internationaal standaard alfabet dat alle klanken die in de wereld relevant zijn bevat. Ken je die rare tekentjes achter de woorden in het woordenboek? Dat is fonetisch schrift, en zo'n gek tekentje staat dus voor een bepaalde klank die je dan weer op een bepaalde manier moet maken. Een gewone L bijvoorbeeld is in het IPA een voiced alveolar lateral approximant with egressive lung air. Enzo. Goed, en dan al die naampjes en tekentjes keer 100 ofzo en dan heb je het IPA!

      Verwijderen
  9. Go, go, goooo! Hopelijk is het goed gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof van wel! (: Lief, dankjewel! Ook vandaag ga ik er weer voor!

      Verwijderen
  10. Zonder te spieken: iets met taal. Ooit studeerde ik nog iets met taal, toen studeerde ik ook een vak 'Algemene Taalwetenschap' en daarin kwam dat voor. International (en de rest ben ik kwijt). Ik ben ook nooit geslaagd voor dat vak. Multiple choice juk. Maar jij vast wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep! Helemaal goed. Ik studeer taalwetenschap. Iets minder algemeen dan dus, want het is echt mijn hoofdrichtig, hihi. Maar, ja, International Phonetic Alphabet. Iets met gekke tekentjes en klanken maken. Voor mij was het een dictee, een theorie deel en straks een mondeling. Was het maar multiple choice, hihihi. Liefs!

      Verwijderen
  11. Ik kom hier via Lonneke even blieken. Leuk! Ik houd van persoonlijk geblabla en heerlijke hersenspinsels.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.