maandag 15 december 2014

Ik kreeg een cadeautje

Hoiiiii, hier Stella vanonder haar steen. Ik heb een ontstoken oog. Althans, een beginnend ontstoken oog. Ik heb dat nog nooit gehad, dus eh, als iemand tips heeft, please share. Het doet gelukkig nog niet heel erg pijn of wat dan ook, dus no worries I will survive. Ik heb net mijn eerste tentamen gehad, en het was moeilijk. Maar ik denk wel dat ik een voldoende heb. Hoop ik. Ik was dus laatst jarig, trouwens. En ik heb jullie ook verteld over Stefanie. Voeg dat samen, dan heb je het feit dat ik vlak voor het tentamen een cadeautje kreeg van Stefanie, nog voor mijn verjaardag. En Stefanie kent me zo goed. Oké, naja, ze was er bij toen ik zei "Ooooooh dat vind ik echt heel leuk". Alsnog, kudo's for her dat ze me zo'n ontzettend origineel en leuk cadeautje gaf. En dat ze me eigenlijk überhaupt een cadeautje gaf. Ik weet trouwens dat de kwaliteit van mijn foto's echt dramatisch is, maar mijn Nikon ligt thuisthuis. Tsja. -En ik kan er niet mee omgaan, sssst-.



Ik kreeg van haar het boekje "The Book Of Questions" van Gregory Stock. Even in het kort; het is een boekje met allemaal intelligente vragen. En toen ik het boekje zag, dacht ik; Hoera! Als ik dat boekje had, dan had ik altijd iets om over te schrijven, want dan beantwoord ik gewoon zo'n super intelligente vraag! Snappie? Dat is dus het idee. En nu kan dat idee worden uitgewerkt, dankzij Stefanie! Thanks je bent lief.

Op de achterkant van het boekje staat dit:
"Ask your friends. Ask your parents. Most of all, ask yourself. Questioning attitudes and morals, putting deeply held beliefs to the test, this provocative bestseller is a deceptively simple tool for self-discovery [...]"

Dat dus. Ik ben nu al enthousiast. Ik ga er dus een rubriek naar vernoemen, maar ik weet nog eventjes niet hoe het moet gaan heten. Misschien gewoon The Book Of Questions? Of The Posts of Answers? Ofzo? Hebben jullie nog leuke ideetjes? En hebben jullie nog tips over hoe ik dit legaal moet maken? Want ik mag natuurlijk niet zomaar klakkeloos die vragen overnemen. Ik doe gelukkig nu heel braaf aan bronvermelding, maar ik weet nooit of ik het helemaal goed aanpak. Dus, advies is erg welkom.

Jullie zijn lief. Doei.

14 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heel leuk boek! Ik weet ook niet zo goed hoe je hier op een correcte manier moet naartoe verwijzen. Ik denk dat wanneer je gewoon duidelijk vermeld dat je de vragen over hebt genomen uit dat boek, dat het wel oké is? En wat vervelend van je oog, hopelijk gaat het snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Kom maar door met die vragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wow heftig van dat oog Stel! Lijkt me heel pijnlijk. Maar wat leuk om dan vragen uit dat boek te beantwoorden, volgens mij is wat Anneleen zegt waar. Zolang je het erbij vermeld lijkt het me geen probleem. X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat je oog betreft: water koken, zodat het steriel is, laten afkoelen, een watje erin deppen en met dat watje een wrijfbeweging maken van de ene punt van je oog naar de andere (je neus dus), zodat het vuil eruit kan. En anders contact opnemen met de huisarts, want dan krijg je een zalfje.

    Wat dat boek betreft: als boekenblogger :-) vermeld ik boven de jump break altijd de titel, auteur, aantal bladzijdes, taal van de uitgave, uitgeverij, jaar van de uitgave, het ISBN nummer en, indien nodig, de vertaler en illustrator. En onder de jump break ga ik in op wat ik te vertellen heb. (Je kan natuurlijk ook een plaatje als jump break nemen..). Eigenlijk quote ik nooit uit een boek, omdat ik niet zo goed weet of dat mag en hoeveel je dan mag quoten. Ik probeer daarom altijd om dingen op te schrijven in mijn eigen woorden. Maar in dit geval is dat natuurlijk lastig..... Wat je verder nog wel kan doen is het nummer van de pagina vermelden waarop de vraag staat....

    Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je oog en dat je hier iets mee kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne tips, dankjewel! Dat water koken ga ik vanavond gelijk doen! (:

      Verwijderen
  5. Ja, artikels over schrijven, ik ben er super benieuwd naar! <3 En als je een paaar vragen doet, dan is het niet erg toch.. ? (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee! En die titels die je bedacht zijn ook leuk. En gewoon het boek in elke post vermelden, dan lijkt het mij geen probleem? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat boekje lijkt me echt een Stella boekje haha. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me een leuk boek! Kan je het niet in je eigen woorden opschrijven of dat je er net een eigen draai aan geeft, zodat het boek meer als inspiratiebron wordt gebruikt in plaats van dat je de vraag letterlijk uit het boek overneemt. Wat jouw oog betreft, heb ik geen tips, maar ik wens je er wel veel sterkte mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh dat lijkt me zo pijnlijk! Hopelijk is het snel over en kan je weer lekker je boek lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat lijkt me een erg leuk boek. En wat vervelend met je oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh, hoe leuk is dat!! Nu wil ik dat boekje dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.