donderdag 4 december 2014

It's my party and I am twenty even if I don't want to

Het is echt waar, je zal het niet geloven, ik ben vandaag jarig. 20 jaar geleden was ik net geboren (10 over half 4 's nachts, om precies te zijn) en lag ik krijsend en hongerig in mama's armen. De jaren daarna kwam ze erachter dat ik een hopeloze krullenbol was met behoefte aan knuffels, snoepjes en speelgoed. En eigenlijk is dat nu precies nog zo. Ik houd van knuffels -de stoffen en die wat je met mensen doet die je lief vindt- ik ben gek op snoepjes -meer in de vorm van chocola tegenwoordig- en speelgoed is dan misschien vervangen door 'grote mensen speelgoed' zoals mijn Macbook -waar ik ook heel serieuze dingen mee doe, gelukkig- mijn ukelele en mijn gitaar. Das ook een soort speelgoed, toch? Goed. Ik ben voor mijn gevoel dus blijven steken bij ongeveer 12.
Als je 20 wordt, of 30, of 40, dan is dat zo'n 'afsluiting' van een tijdperk. Althans, zo voelt dat voor mij. Nu ik mijn twenties in ga, voelt het alsof ik veel meer verantwoordelijkheden heb. Hoogstwaarschijnlijk vind ik in deze periode een baan. Of wacht, eerst studeer ik af. Dan vind ik een baan. Dan ga ik waarschijnlijk ├Ęcht op mezelf -help, dan moet ik allemaal dingen zelf gaan regelen waar ik geen verstand van heb- en ga ik trouwen, krijg ik 3 kinderen en een hond. Grapje. Who knows. Ik ben nu in ieder geval blij dat het nog niet zover is. 

Verjaardagen zijn fijn. Vroeger kwamen er dan veel mensen, en al mijn vriendjes en vriendinnetjes, en dan aten we broodjes knakworst en als er sneeuw lag deden we sneeuwballengevechten. Nu ik twintig ben geworden, zien mijn verjaardagen er natuurlijk ietsie anders uit. Gisterenavond ben ik uit eten geweest met mijn lieve huisgenootjes Eva en Tamina. Vandaag ben ik thuis met mam en gaan we gezellig samen lunchen en shoppen. Vanavond ga ik uit eten in Leiden met pap, mam en Jim. En zaterdag komt de familie. Dan heb ik ook nog een avondje met mijn beste vriendinnetjes en een week erna een avondje met mijn beste vrienden en muziek. Want al mijn vrienden zijn heel muzikaal. ZO FIJN. Ik verheug me er echt ontzettend op.

Ik hoop dat jullie ook een fijne vier december hebben. Mijn feestje is jullie feestje. En hier is een foto van twintig jaar geleden -ongeveer-. Schrik niet. -Mam liet me scheel kijken. Gelukkig zijn mijn ogen niet blijven staan-. Lieve rommelige kusjes! 


9 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Geweldige babyfoto ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHA! Die babyfoto!
    Gefeliciteerd! Volgens mij ga je een paar super fijne en gezellige dagen tegemoet, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!! Hahaha en die foto, aaah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GEFELICITEEEERD! En die babyfoto is geniaal en supaaa cute :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha die babyfoto, geweldig! Hoe kan je trouwens een baby scheel laten kijken? ;) Gelukkige verjaardag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd lieve Stella!!! Ik vraag me trouwens wel af wat je moeder allemaal heeft moeten doen om jou zo scheel te laten kijken, jeetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha die foto! Geweldig. Nogmaals gefeliciteerd en een fijne avond nog! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben laatst ook 20 geworden en dat vind ik al een heel stuk ouder klinken dan 19, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.