vrijdag 2 januari 2015

Bloguary #2 | Wat ik bewonder aan anderen

Jaloezie, mijn hoofd kan er maar geen genoeg van krijgen. Gelukkig denken mijn hart en ik daar anders over, en we gaan dus hard aan de slag om jaloezie om te toveren in bewondering. Dat is best een heel goed voornemen, al schrijf ik het zelf. Er zijn zoveel meiden (en jongens) die ik echt aanbid om dingen die ze hebben of kunnen. En dan geen materiële dingen, neeeee, eigenschappen. Of er-op-een-bepaalde-manier-uitziende-lichaamsdelen. Dat soort shizzle (dat woord is zooooo 2012).

Ambitie
Ik ben eigenlijk totaal niet ambitieus. Naja, althans, ik heb ze wel hoor, ambities. Maar, ze zijn niet zo duidelijk en ik kan er ook niet echt een 'doel' van maken. Ik weet bijvoorbeeld dat Iris de ambitie heeft om groen te leven, ik weet dat Leonie überhaupt al de meeste ambities heeft van iedereen, en Dagmar heeft bijvoorbeeld de ambitie om positief te leven, en ook anderen positiever te laten zijn of voelen. Ik heb geen idee wat ik wil. Nou ja, wel in detail, maar niet in de grote lijnen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag iets schrijven. Een boek, of een tijdschrift, of wat dan ook. Maar, een concreet plan? Neuh. Ik wil heel graag gitaar kunnen spelen. Ik oefen wel hoor, maar daar houdt 't ook weer op. Ik kies ook geen extra vakken op de uni ofzo, ik ben gewoon niet zo'n ambitieuze miep. Maar, ik zou het dus soms wel graag willen zijn. Vandaar dat ik mensen die wel ambitieus zijn, bewonder.

Motivatie
Stiekem komt dit natuurlijk een beetje op hetzelfde neer. Als je een ambitie hebt, dan heb je de motivatie nodigt om deze ambitie 'na te streven'. Ik heb de ambitie om een fit girl te worden, maar eh, de motivatie? Ik kan mezelf nooit zover krijgen om te sporten, of dat ene chocolaatje niet te eten. Maar het komt op meer dingen neer, hoor. Ik heb gelukkig wel altijd motivatie om te studeren en goede cijfers te -willen- halen. Voor de rest valt de motivatie dan weer ver te zoeken. Vooral wat betreft het hele fit girl gebeuren. Heeft iemand een magische pil voor me ofzo? Graag.

Rust
Ik bewonder mensen die rustig zijn. Tevreden. Die rustig op de bank kunnen zitten, zonder het gevoel te hebben dat je dit en dat en zo en zus en broer en stoel en kaas nog moet doen. Ik kan niet stil zitten. Ik kan het gewoon niet. Op de bank zit ik altijd met mijn telefoon, laptop of notitieboekje. Of ik ben aan het tekenen, ik schrijf een samenvatting, lak mijn nagels. Nee. Ik kan niet op de bank zitten en naar de tv staren zonder er iets 'bij' te doen. Ik kan niet in bad zitten zonder te lezen. Ik kan ook niet langer dan 10 minuten onder de douche staan -waar mijn huisgenootjes heel happy mee zijn- want dan heb ik niets meer 'te doen'. Ik heb ook altijd al een slaapprobleem gehad. Ik kom gewoon nooit in slaap! Ik wil gewoon heel veel dingen DOEN. Lijkt me heerlijk om gewoon te kunnen niksen.

Zelfvertrouwen en uitstraling
Sommige meiden zijn zo prachtig. Die hebben zo'n mooie, vrolijke en zelfverzekerde uitstraling. Ik heb bijvoorbeeld vriendinnetjes, die zijn zo prachtig. Die hebben zo'n geweldige uitstraling, om jaloers van te worden. NEE STELLA, om te bewonderen. Ik wil dat ook heel graag. Dat het niet uit maakt wat je aan hebt, dat het niet uitmaakt of je nou staat te dansen of gewoon rustig op een krukje zit met een wijntje tijdens het uitgaan. Dat het niet uitmaakt of je haar kort of lang is, blond of bruin; dat mensen je gewoon mooi vinden en leuk vinden om je uitstraling. Ik weet ook wel dat ik er niet uit zie als een prullenbak, maar toch is het gek om jezelf op die manier te zien. Anyways, uitstralingen van mensen, die kan ik bewonderen.

Het wordt natuurlijk een veel te lang gedoe zo, dus ik schrijf nog even in het kort wat ik nog meer bewonder aan mensen. Komt 'ie. Ik bewonder anderen die:
- Engelengeduld hebben
- De wereld over reizen
- Vrijwilligers werk doen
- Een 'mensen reddende' baan hebben
En dan ben ik vast nog 1000.0000 dingen vergeten. Wat bewonderen jullie aan anderen?

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

13 opmerkingen:

  1. Leuk stukje! Herkenbaar ook! Ik zou willen dat ik me ook wat minder druk zou maken om hoe ik eruit zie en wat ik allemaal nog moet doen. Ik ben goed zoals ik ben (Ja, Inge echt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! (: Ja he? Dat zou zo heerlijk zijn. Als ik de manier gevonden heb, of de magische pil, ofzo, dan laat ik het je gelijk weten! Liefs!

      Verwijderen
  2. Dat stukje onder rust herken ik. Overigens ben ik nu wel benieuwd wat je bewondert aan jezelf, want dat stukje mis ik en daar valt ongetwijfeld een blog mee te vullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat is een hele grote uitdaging! Ik weet niet of ik dat kan, en durf, hihi. Maar ik ga erover nadenken (: En dankjewel voor het compliment, das lief.

      Verwijderen
  3. Heerlijk geschreven weer, en zo verschrikkelijk herkenbaar! Oh, en Stella? Jij hebt verschrikkelijk veel humor, dat kunnen veel mensen niet zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Hahaha, stiekem heb ik 'op papier' meer humor dan in het echt, denk ik, hihi. Maar lief, dankjewel!

      Verwijderen
  4. Die uitstraling ja, dat zou ik ook nog graag willen hebben. Voor mij heb je een hele duidelijke uitstraling al ken ik je voor geen meter (stiekem wel, maar niet in het echt dan hè). En ik ben gewoon lui, daar kom ik steeds meer achter. Maar dat moet ik niet accepteren, kom maar op met die motivatiepil!! ;')
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij moet echt even ophouden, kom ik mijn naam hier ALWEER tegen. Het is niet gezond om zo veel ambities te hebben als ik heb, hoor. Dat hoef je niet per se te willen. Ik ren mezelf (of mijn vrienden) soms volledig voorbij en vergeet te genieten. En wat betreft de rust: misschien lijkt het voor jou wel fijn om te kunnen niksen, maar ik durf te wedden dat als je dat een dag zou doen je er hartstikke ongelukkig van word. Ik doe ook veel tegelijk, maar kan ook niksen (gelukkig want anders viel ik denk ik echt zoveel keer per week flauw) en juist dat ik doe wat me op dat moment het fijnste aanvoelt maakt me gelukkig. Ik denk dat je die uitstraling misschien wel meer hebt dan zelf je denkt, overigens. Je denkt altijd dat anderen er beter en leuker uit zien omdat je jezelf niet objectief kan bekijken. Dat vind ik. En je neemt het maar voor waar aan, potverdorie.

    (Doe mij ook ff zo'n fit pil).

    Nu ga ik weer verder met ambitieus mijn statistiekcolleges terugkijken. Lijk wel gek. O wacht, ben ik ook.

    Kusjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie Leo -mag ik je Leo noemen? Of is dat stom?- Hij is zoals altijd verhelderend voor mij (: Ik snap helemaal wat je bedoelt. Laten we een middenweg zoeken wat ambities betreft! Liefs!

      Verwijderen
  6. Goed geschreven! Ik kan echt niet stil zitten zonder mezelf nutteloos te voelen. Ik kan niet een hele dag 'niks' doen, daar word ik echt ongelooflijk moe en ongelukkig van! Ik herken mezelf hier heel erg in, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi post :) Ik ben ook niet zo goed in niksen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven en herkenbaar. Inderdaad wat Sylvia zegt, je kan ook wel wat over jezelf vertellen wat je bewondert! Alleen zo'n leuke blog al (;

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven en ik kan ook heel slecht stil zitten haha, word ik heel onrustig van, dan moet ik altijd iets van muziek hebben ofzo... Op school als ik in de les zit val ik letterlijk in slaap als ik alleen maar stil moet zitten en aandachtig moet luisteren (dat gebeurd dus regelmatig *kuch kuch*)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.