zaterdag 3 januari 2015

Bloguary #3 | Waarom Moleskine zo fijn is

Ik ben verliefd. Op Moleskine notitieboekjes. Maar goh, laat ik daar nou geen originele druif in zijn. Vorig jaar kocht ik mijn eerste boekje. Een hard cover, zwart, met lijntjes. Die is inmiddels bijna vol, dus vroeg ik voor mijn verjaardag een nieuwe, die ik kreeg van mijn vriendinnen. Zij mochten de kleur kiezen, dus de nieuwe is paars! Ik ben al begonnen met erin schrijven en oh wat is het heerlijk. DAT PAPIER. Ja, sorry, paper lover hier. Ik ben vast niet de enige. Kent iemand nog leuke webwinkeltjes met papier-achtige-dingen? Laat het alsjeblieft weten, want ik kan niet genoeg papier in mijn leven hebben. All hail to stationary.


Maar Stella, eh, je kan toch ook een boekje van de Hema kopen? Of van de Action voor 1,-? Ja. Kan. Wil ik niet. Is niet hetzelfde. Ja, ik kan stiekem heel erg miepen over 'merk' dingen. Niet dat ik er dan mee te koop ga lopen, dat is me vroeger wel afgeleerd op de basisschool toen iedereen me half uit ging schelden omdat ik ging vertellen hoeveel mijn èchte Puma sneakers wel niet kostte. Heel dom, doe ik nooit meer. Anyways, ik kan helemaal gelukkig worden van merken, soms. Gewoon omdat ik echt een branding gek ben en helemaal enthousiast kan worden als een merk leuk gebrand is. Zo ook Moleskine.

En kom op, dat papier, dat heeft een Action boekje niet hoor! Echt, het schrijft zo lekker. En dan dat elastiekje wat erom heen zit, dat verliest geen kracht. Gaat niet lubberen. Zoals mijn billen. Grapje, grapje. Even lachen geblazen met deze krullenbol -momenteel knottenbol, maar ach, too much information-.  En dan denken jullie natuurlijk; Wat schrijf jij daar dan allemaal in? GEHEIMEN. Nee. Ik maak lijstjes. Bijvoorbeeld waar ik allemaal over kan schrijven deze maand. Ik maak ook to do lijstjes, vat dingen samen voor mijn studie, en dat is het vooral eigenlijk. Maar geloof me, ze komen toch echt vol. Misschien niet snel, maar hé, beetje zuinig doen he?!

Achterin zit dan zo'n envelopje waar een soort van kwaliteitsverhaaltje in zit, en een sticker, en in mijn agenda -ook van Moleskine, whoops- zaten er zelfs stickertjes bij?! Ja. Dat maakt mijn hart gelukkig. Ofzo.

Probeer het gewoon. Je wil nooit anders meer.

28 opmerkingen:

  1. Haha heerlijk artikeltje! Ik heb geen moleskine notitiboekje (ja, ik ben zo iemand die goedkope van de action heeft ;) ) maar ik wil ze wel eens graag gaan uitproberen want ze lijken me inderdaad heel erg fijn om in te schrijven en het straalt toch een beetje luxe uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Notitieboekjes zijn zo fijn! Ik wil ook een keer een Moleskine - waar ik dan vervolgens waarschijnlijk niet in durf te schrijven omdat ik bang ben dat ik meteen op de eerste pagina een fout maak haha!
    Ik vind bloguary trouwens zó leuk dat ik besloten heb om mee te doen: Ik ga ook iedere dag in januari een artikel schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woehoeeee, wat leuk! Ik ben ontzettend benieuwd! :D Liefs!

      Verwijderen
  3. Ah dat zijn zulke fijne notitieboekjes! Ik had vorig jaar een Moleskine-agenda - waarschijnlijk dezelfde die jij nu hebt, met de stickers! - en daar was ik zo blij mee (: Mijn volgende agenda wordt weer een Moleskine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah, je schrijft zo fijn Stella :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had vorig jaar een Moleskine agenda. Beviel prima :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er ook heel erg fan van. Ik moet alleen nog een nieuwe agenda kopen (lekker op tijd), maar sowieso dat het een Moleskine wordt. Hoe spreek je het eigenlijk uit? Molskien? :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vraag ik me nou ook altijd af! Ik zeg altijd 'Molèskien', zeg maar. Want 'molskin' als in huid van een mol klinkt raar. En een beetje luguber. We zouden het eens op moeten zoeken!

      Verwijderen
  7. Ik ben eigenlijk ook fan :-) al heb ik ook Action-boekjes, maar die zijn inderdaad veel minder fijn. De notitieboekjes (en -boeken) van de Paperchase vind ik ook geweldig trouwens! Dat kwaliteitsverschil is echt merkbaar.

    Je kan trouwens ook op Etsy kijken, en volgens mij op Dawanda ook wel, voor fijn schrijf- en papierspul.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne tips, dankjewel! (: Daar ga ik zeker veel aan hebben. Liefs!

      Verwijderen
  8. Mijn Moliiiii is heilig. Er staat van alles in. Mijn favoriete quotes tot inspirerend zinnetjes, dingen die belangrijke mensen gezegd hebben, mijn streefgewicht (uitgeteld in cijfers zodat ik door kan strepen), blogideeën, fictie, verhaalconcepten, blogconcepten, ideeën in het algemeen (eh?), reisverslagen van Londen, schetsen voor logo's en visitekaartjes, gewichten van weegdata, etc. Het lijkt me een prachtig boekje voor later, maar het is ook een beetje mijn secret place waar niemand verder in mag lezen. Mijn leven staat immers online dus dan wil ik iets nog voor mezelf houden, haha.

    EN ja. HET PAPIER. Jij snapt het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Molli, hihi. Oh, heerlijk, ja ik herken mezelf hier he-le-maal in. Heb ik vaker met jou. PAPIER. Ja, wij snappen elkaar. Lievvvvvs.

      Verwijderen
  9. Ik zweer voorlopig ook bij Moleskine! Dat papier is zeker weten fijner om op te schrijven dan die goedkope boekjes. Plus, voor mij ook erg belangrijk dat de kaft lekker stevig is en lang mee gaat. Overigens heb ik een andere soort papier ontdekt die nog fijner werkt eigenlijk... Maar daar ben ik momenteel zelf notitieboekjes van aan het ontwikkelen! Ja, ook bij mij zit die liefde diep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wait, whut?! Je bent zelf notitieboekjes aan het ontwikkelen? Laat je het me even weten als ze 'klaar' zijn? Ik ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien etc, waaah! Echt heel leuk! En ja, die stevige kaft is ook echt een plus van de Moleskine boekjes! Veel liefs (:

      Verwijderen
  10. Notitieboekjes zijn ook iets dat ik echt enorm graag heb. Hoe meer, hoe beter. een moleskine heb ik nog nooit gehad. Misschien moet ik het eens proberen, aangezien je er zo super enthousiast over bent. Ja, laat ik het maar is proberen! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn stiekem wel een beetje duur voor een boekje, maar geloof me, het is het waard! Echt een aanwinst voor een notitieboekjeslover zoals jij en ik! Liefs! X

      Verwijderen
  11. Geweldig geschreven Stella, haha. (: Ik ben ook wel een beetje (te veel kan ik het niet noemen) gek op merken. Wat ook best toevallig is, is dat je van zodra je eenmaal een merk dingetje te pakken hebt, je het écht gaat verhemelen. (Of hoe noem je zoiets? Ik bedoel dus dat je er extra voor gaat zorgen en het geweldiger vindt door dat merkje. Maar ik in dit geval is het gewoon top.) Ik hou het nog steeds bij Action boekjes, al heb ik ook wel een vrij duur exemplaartje liggen, maar ik durf het niet te gebruiken, uit schrik dat het te snel vol zal staan met onzinnig gelummel..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel! Lief! Ja, echt he? Dan wil je er het liefst wel alles van hebben! Ik heb dat stiekem met best veel dingen, ssst. Ik sla altijd voor de zekerheid de eerste pagina leeg. Hele rare gewoonte, maar goed. Ik heb nog een Moleskine boekje boven liggen, en daar tekende en knutselde ik altijd in. Maar,je raadt het al, op een gegeven moment vond ik hem 'lelijk' en nu doe ik er nooit meer wat mee. ZO STOM. Ik ga 'm straks maar weer pakken (: Liefs!

      Verwijderen
  12. PAARS?! Dat is zo vet, die heb ik nog nooit gezien. Superleuk! Sowieso zijn Moleskine boekjes zo fijn, ben er echt gek op. Is die al weer vol?! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, hij is echt paars, hihi! Ik had 'm ook nooit eerder gezien, dus ik was extra verrast! Ja, ze zijn echt heerlijk. Hij is alweer bijna vol, hahaha. Nee, na ik denk twee dagen studeren en bloggen en 'leven' is 'ie nu alweer 11 bladzijden voller. Ofzoiets. Hihi. Liefs!

      Verwijderen
  13. Oh wat lijken die boekjes me heerlijk! Zelf heb ik al heel lang zo'n ding van de Hema, en hij komt maar niet vol. Ik denk dat ik niet genoeg een lijstjesaddict ben, onthouden vind ik veuul sneller gaan - ondanks dat ik wel eens wat vergeet, haha..
    Ik ben nu wel heel benieuwd naar dat papier ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan altijd stiekem een boekenwinkel in sluipen en gewoon het papier even voelen! Oh wacht, nee, bij de meeste winkels zitten ze nog in het plastic, maar bij bijvoorbeeld de Bijenkorf staan er een soort van 'tester' zonder plasticje, hahaha. Wat goed dat je dingen onthoudt! Ik ben echt een vergeetachtige zak patat, vandaar.. Liefs!

      Verwijderen
  14. Ik heb nu al een jaar een moleskine en ik voel me altijd zo sophisticated als ik er in schrijf. En inderdaad, dat papier, heeeeeerlijk. Ik wil eigenlijk heel graag een a4-formaat schetsboek om dingen in te plakken. Aangezien ik dus niet kan schetsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallelujah. Dat lijkt me echt geweldig, een A4-formaat Moleskine zonder lijntjes, dat is echt een soort 'Plak hier je hele leven in en cherish it voor de rest van je leven' ding. Wauw. Als je er een hebt, ben ik alvast jaloers.

      Verwijderen
  15. Jaaa hier ook! Had een 18 maanden agenda, dat ding was zoo fijn! Het papier is inderdaad niet te vergelijken. Perfectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoihoi, postpapierenzo is een hele leuke site met ook allemaal leuke frutsels! Beetje late reactie maar goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.