zondag 4 januari 2015

Bloguary #4 | Meisjesdingen waar ik een hekel aan heb

Een vrouw. Dat ben ik. En ik ben niet de enige. HA. Leuk dit. Nee, ik ben dus een vrouw. Althans, ja, ik voel me stiekem meer een meisje. Maar ik ben toch echt een vrouw, inmiddels. Ik kan kinderen krijgen -dat klinkt serieus heel mooi, ook al moet ik er nu echt nog niet aan denken natuurlijk- en heb 'volwassen rechten' enzo. Ik vind het heerlijk om een vrouw te zijn, maar er zijn van die dingen.. Soms is een vrouw zijn he-le-maal niks. Een drama. Dan zou ik zo graag een man willen zijn. Gewoon voor even. In sommige opzichten. En als ik dan een man ben, dan zou ik ook allerlei mannen-dingen willen doen. Maar, daar ga ik later deze maand nog over schrijven. Eerst dit; Meisjesdingen waar ik een hekel aan heb.




Scheren
Haar. Op plekken waar je het niet wil hebben. Waarom eigenlijk niet? Het is toch heel normaal? Haar onder je oksels en op je benen enzo? Kijk, daar down under snap ik het volkomen. Maar, serieus, hoe krijg je dat ooit netjes en pijnloos weg? Ik krijg altijd -too much info misschien- ontzettend veel irritaties als ik scheer. Mijn oksels kriebelen nog eeuwen, mijn down under area is net een oorlogsgebied met al die bultjes enzo, en mijn benen die eh, scheer ik niet. Nee, echt niet. Ja Stella wat zeur je dan? Nou, er is maar één reden waarom ik het niet doe; Omdat het dan aan de lopende band moet. Nu zijn mijn haartjes nog zacht en blond. Ik stel het nog even lekker uit! Scheren is een drama. En ontharingscreme scheert en is veel te chemisch, harsen doet PIJN, laseren is duur en epileren is gewoon een martelmethode van vroeger die per ongeluk is blijven hangen.

Nagellak
Er op doen vind ik leuk. Ik lak heel graag mijn nagels. Maar, krijg je de volgende dingen: Je verpest het voordat het droog is, je verpest het als het net droog is, het bladdert na een uur alweer af, of je krijgt het er niet af. Als ik rode nagellak op heb, en ik poets het er af, is ALLES rood. Prettig hoor. Ik weet dat dit geen 'verplicht' vrouwen ding is, maar toch.

Monthly party en de pil
Dit spreekt voor zich, neem ik aan. Ik vind het, zoals ik al zei, prachtig dat ik vruchtbaar ben, maar waarom is er geen knopje of zo? Zovan "zodra ik zwanger zou willen worden, druk ik op het knopje en ben ik vruchtbaar'. Ik slik de pil, en eh, ja, ik vind het gewoon niet prettig, zoveel hormonen. En ongesteld zijn is gewoon stom.

Meningen
We -niet allemaal, maar hé, de meesten onder ons vrouwen- zijn allemaal zo lekker judgemental. Over hoe we er uit zien, hoe we er uit zouden moeten zien, over trends, over wie die trends niet volgt en we kunnen allemaal zo heerlijk roddelen. Laten we nou eens in onze jogging broeken naar school/werk gaan, en laten we nou gewoon eens afspreken dat het niet uitmaakt wat jij of wat een ander aan heeft. Of hoe haar haar zit. Dat soort dingen. Lijkt me zo heerlijk; dat alles kan en alles mag. Dat mag natuurlijk allang, maar serieus, ik ben best bang voor de meningen van andere meiden hoor, als ik mijn Uggs aan doe. (Ja, die heb ik. Nee, ik vind ze niet meer mooi, ik heb alleen soms zulke koude voeten dat het gaat irriteren en dan kan ik geen drukpunten van 'normale' schoenen verdragen).

En zo zijn er nog wel wat dingetjes. Maar, even een disclaimer; Ik ben echt HEEL blij dat ik een vrouw ben. Ik zou echt niets anders willen zijn. Ik vind het heerlijk, en er zijn alleen maar positieve dingen aan. Minstens 90% is positief, vind ik. Wat vinden jullie?

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

15 opmerkingen:

  1. Volgens mij voelt het man zijn voor ons vrouwen, minder gecompliceerd. Ik denk dat ik het wel goed zou doen als man, ik ben iets te nuchter en iets te vaak one of the guys.. :)

    Wat ik ook een interessant vraagstuk vind is wanneer ben je een vrouw en wanneer ben je een meisje, waar is die onzichtbare lijn!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar! Ik ben zelf ook niet zo dol op al die niet eigen hormonen in mijn lijf, maar aan kinderen wil ik voorlopig ook nog niet denken ;)
    Tegenwoordig word ik regelmatig aangesproken met mevrouw en dan voel ik me echt oud haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat met die meningen ben ik het helemaal mee eens, al betrap ik mezelf er vaak ook op.. Maar het is gewoon naar dat iedereen beoordeeld wordt op wat ze doet of aanheeft, daar word je niet veel beter van denk ik. En scheren is ook heel herkenbaar! Leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms zou ik ook wel eens even man willen zijn. Ook qua gedachten misschien, volgens mij is dat zoveel simpeler. Wat betreft scheren, ik vind dat ook echt terror. Epileren heb ik geprobeerd, maar dat is inderdaad een martelmethode en als je dunne haartjes hebt schiet je daar helemaal niks mee op. In de winter scheer ik mn benen niet, veel te veel gedoe. In de zomer wel, maar ik heb donkere haartjes, dus dat is logisch. Wat je overigens wel eens kan proberen, de eerste keer vond ik het doodeng hoor, is waxen! Ik heb nu een aantal keer -down under- voor de zomervakantie bijvoorbeeld laten waxen, want ik word chagrijnig als ik dat dan elke dag moet scheren enzo en dat is wel echt mega relaxed! Het is wat pijnlijk, hoewel het minder pijn doet dan harsen, maar je hoeft er dan wel 4-6 weken niet aan te denken, haaaaleluja! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, herkenbaar Stel! Vooral de pil en die stomme hormonen bleh.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Scheren is zeker een nadeel! Mannen hoeven dat toch ook niet? Maar ja, ik doe het natuurlijk wel. Want een vrouw met okselhaar, bah. En ja judgemental zijn vrouwen natuurlijk ook, maar daar maak ik mezelf ook wel schuldig aan. Terwijl dat eigenlijk heel stom is. En ik hou van UGGs dus draag die maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh ja, vooral het scheren vind ik zo herkenbaar! Heb je net geschoren, zit het er na een paar uur alweer op. Fijn, ahum. En meningen, nja, die hebben we, maar ach, lekker boeiend dat iemand anders jouw uggs niet zo mooi vindt? :) Don't care :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Scheren, dat. Vreselijk vreselijk VRE-SE-LIJK! Je hebt dan nog geluk dat je je benen niet hoeft te doen. De pil vind ik ook vreselijk, want er elke dag aan denken is gewoon heel erg moeilijk :') Van de meningen moet je je gewoon niets aantrekken, uiteindelijk gaan mensen je zelfs juist daarom awesome gaan vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is herkenbaar, ook dat zelf tóch ook doen (van scheren, meningen hebben etc).
    Vandaag hoef ik lekker nergens heen, en dus loop ik in mijn joggingbroek, en als ik even naar buiten moet om de was op te hangen op mijn pantoffeluggs. Die draag ik dan weer niet 'echt', maar dat is vooral omdat ik zwakke enkels heb, en echt last krijg als ik er teveel afstand op loop. Anders zijn ze gewoon heerlijk warm. (En nee, ik vind ze er niet uitzien, maar is dat écht zo belangrijk?)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha leuk om te lezen en erg herkenbaar! Ik vind scheren ook verschrikkelijk... Ik vraag me altijd af hoe dat sommige mensen dat zo netjes en zacht krijgen want ik ben altijd aan het sukkelen maar dan ook echt altijd ;) en ha heb zo moeten lachen met wat je schrijft over dat epileren, helemaal waar! Ik laat mijn bovenlip wel harsen omdat ik last heb van donkere haartjes. Ook mijn wenkbrauwen en bikinilijn heb ik al is laten harsen. Eerlijk? Het doet pijn maar het geeft wel een mooi resultaat en je haartjes blijven een lange tijd weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, zo blij dat er iemand eerlijk schrijft over dat rommeltje dat het kan worden, bij het scheren down under. Nou, ik ben dus overgestapt op epileren wat benen betreft, scheren voor oksels en een soort mousse down under waarvan de haartjes weg gaan. Of gewoon lekker stiekem niet. Alleen zijn (=zonder partner) heeft zo zijn voordelen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha leuk! Ik moest lachen om het nagellak gedeelte :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Herkenbaar allemaal!

    En voor de anticonceptie aan/uitzetten: ze zijn bezig met slimme uitvindingen zonder hormonen: http://www.volkskrant.nl/leven/nieuw-voorbehoedsmiddel-in-de-maak-de-anticonceptiesluis~a3795604/?akamaiType=FREE

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh gelukkig ben ik niet de enige! *doet vreugdedansje*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Scheren is inderdaad drama en het maandelijkse feestje al helemaal *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.