dinsdag 6 januari 2015

Bloguary #6 | Monfitmoi

Wat zeg je nou? Ja, nee, serieus. Ik ga meer sporten. Dat is geen goed voornemen voor 2015, maar een goed voornemen voor mijn leven in het algemeen, om het even cheesy te houden. Nee, als het een goed voornemen was geweest dan had ik het vanaf 1 januari al gedaan, en dat is niet het geval. Moet je maar geen vakantie + tentamens hebben, dan werkt de hele boel niet. Zeker niet als je nog helemaal niet in een bepaald ritme zit, de sportschool in Leiden is en er appelbeignets en oliebollen invasie is in de keuken. Tsja. Maar, vanaf vanmiddag 13.00 zijn mijn tentamens voorbij en sprint ik dus gelijk naar de sportschool. Ik doe het echt. Ik ben ontzettend geinspireerd door Jennie en Lizzy en daarnaast wil ik dit jaar eindelijk eens een balans vinden.


Zoals jullie misschien wel weten, heb ik in 2012 en 2013 nogal gestruggled met mezelf. Ik stond veel te veel op de crosstrainer, at zo weinig mogelijk en zat totaal niet lekker in mijn vel. Op een gegeven moment is dat gelukkig een beetje beter geworden, maar ja, zoals je al verwacht gaat het nu iets te goed. Ik eet lekker en sport vrijwel niet. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Daarom ga ik dit jaar een balans zoeken. En hopelijk ook vinden.

Ik heb al sinds september een abbonnement bij de sportschool, maar ik denk dat ik sinds half november al niet meer ben geweest. Eigen schuld, dikke bult, want ik heb wel gewoon voor een jaar betaald. Daar gaan we nu dus eens even wat aan doen. Waar we ook wat aan gaan doen is het feit dat ik mezelf niet uitdaag. Ik doe een beetje rustig aan; een beetje crosstrainen, wandelen op de loopband en wat spieroefeningen. Dan mag ik van mezelf al weer naar huis. Ja, zo werkt het natuurlijk voor geen drol.

Ik heb geen idee hoe het allemaal gaat lopen. Misschien houd ik het wel helemaal niet vol. Ik ga de komende tijd proberen uit te vogelen wat de handvatten zijn die het beste bij mij passen. Let's do this.

Hebben jullie ook een sportief voornemen?
Lieve rommelige kusjes,
Stells.

Voor Bloguary #8 wil ik graag een Q&A doen, dus als je een leuke vraag kunt bedenken, stel hem aan mij, PLIES. Anders wordt dat artikel ook weer zo saai he, moeten we niet hebben.

8 opmerkingen:

  1. Hier hetzelfde: het sportschoolabonnement is er, maar ik moet me er weer even toe zetten om te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook tijden gehad dat ik wel was ingeschreven en maanden niet ging, zonde! Maar nu heb ik het ritme lekker te pakken! Bouw het vooral rustig op. Als je meteen te hoge eisen stelt, gooi je sneller de handdoek in de ring. Zo heb ik het tenminste ervaren :-). Succes!

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed van je, hopelijk vind je een balans! :) Ik wil ook meer sporten en gezonder eten, maar ik vind het zo lastig.. ik word gewoon heel gelukkig van eten en het is zo gezellig haha!

    Oh en mijn vragen

    - Wat is de belangrijkste les die je ooit hebt geleerd?
    - Waar verbaas jij je wel eens over?

    Ik ben benieuwd! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh goed bezig, ik heb bij mezelf momenteel de knop omgezet. Ik wil gezonder gaan leven, maar wil mezelf niet verbieden om niks meer te eten. Qua sporten, tja dat is en blijft niks voor mij dus daarom ga ik weer beginnen met springtouwen dat helpt ook erg goed. Mijn vraag is: Waar haal jij je inspiratie vandaan? En wil je niet iets gaan doen met schrijven?

    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb juist besloten om me niet meer druk te maken om sporten en dergelijke. Ik fiets andere dag 18 km en ik vind dat inmiddels wel genoeg beweging. Af en toe doe ik mijn hardloopschoenen nog wel aan, maar dat is dan meer voor het plezier dan voor de beweging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben nu ook weer begonnen met sporten! Ik doe filmpjes van Blogilates, ren lessen van Evy Start to Run en doe rondje spiermachines dinges. En dat is precies genoeg :) Hardlopen op een loopband is zoveel fijner!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik moet ook wat meer bewegen van mezelf. Ik fiets 14 km per dag (7 heen en 7 terug) naar de Uni maar soms hoef ik niet naar school. Daarnaast vind ik dat dat niet echt sporten is.
    Heb af en toe van die Youtube filmpjes gedaan maar ik merk dat sommigen veel te intensief zijn voor me (knallende hoofdpijn, duizelig en misselijk) en dan houd het voor mij al snel op. Ook een week lang elke dag hetzelfde filmpje doen (bijv. bij Jillian) motiveert mij niet. De herhaling gaat mij vervelen.

    Kortom: ik ben nog op zoek naar een leuke en goede workout voor thuis! [einde speech]

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb niet speciaal een sportvoornemen. Ik beweeg zonder sport al veel! Ik fiets dagelijks 18 km naar de universiteit, op woensdag en vrijdag draai ik een staldienst op een manege wat best zwaar lichamelijk is, op donderdag rijd ik zelf paard en op maandag yoga ik. Qua yoga wil ik dan wel wat verbetering boeken: ik wil leniger en soepeler worden en meer poses kunnen :-) Dus daarmee ga ik thuis gewoon oefenen!

    Ik denk trouwens dat balans het belangrijkste is. Je moet gewoon genieten van wat je doet, of dat nou eten of sporten is. :-) Oeh, een vraag bedenken vind ik altijd zo lastig. Ah, ik weet er een! Hoe gaat het met je gitaarspel? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.