donderdag 15 januari 2015

Hashtag powergirl

Gisteren postte ik een artikel dat best veel kwetsbaarheid bevatte. Van mij. Er zijn in mijn internet-omgeving namelijk juist zoveel lieve meiden, dus daarom voel ik me zo 'open' en gewaardeerd enzo. Kan allemaal, dacht ik. Maar, het internet blijft het internet. Dus nu is het tijd voor een alles behalve kwetsbaar artikel. I'm a powergirl.

Ik vind dat heel stom om te zeggen, want zo voel ik me niet -altijd-. En het is een stom woord. Ja. Sorry. Om te huilen toch? Powergirl. Nee. Anyways. Als ik nu naar mezelf kijk, zie ik dat ik al zo veel verder ben dan drie jaar geleden. Ik ben echt gegroeid in veel dingen, en ik ben stiekem best wel een beetje trots. Jim is daar een groot deel van geweest, en nu dat hoofdstuk officieel is afgesloten, is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Eentje waarin ik zelf moet zorgen voor mijn eigen 'kracht'. Zweef zweef.


Er zijn zoveel dingen die ik wil doen nu. Ik wil alles behalve zwelgen in verdriet. Nee. Nee, ik wil verder. Ik wil het zo graag. En al helemaal na het lezen van dit artikel van Lianne, weet ik het echt zeker; Ik ga er alles aan doen om aan al die stappen die zij noemt te voldoen.

Ik ga proberen het achter me te laten. In ieder geval op mijn blog. Dit is het laatste artikel wat eraan 'gespendeerd' zal worden, want ik moet ook weer verder. Ik beloof nog wel korte updates te plaatsen natuurlijk, want als één van jullie in zo'n situatie zou zitten, zou ik ook graag willen weten hoe het ging. Maar ik zal proberen mijn verdriet en 'gedoe' niet te laten doorschemeren in mijn artikelen. Promise. Dat doe ik overigens niet omdat ik het gevoel heb dat dat 'niet mag', maar omdat ik het zelf graag zo wil.

Ik wilde jullie ook nog heel erg bedanken voor alle lieve reacties en zelfs mailtjes. Ik heb niet alleen de liefste vrienden, vriendinnen en familie, maar ook de liefste lezeressen. Dank jullie wel. Uit de grond van mijn hart. Die ik dus echt nog wel heb hoor, ja ja, hij is er nog. Die komt er ook wel boven op. Beetje lijm en wat pleisters, moet lukken.

21 opmerkingen:

  1. Het artikel van gisteren kan ik niet lezen en/of terugvinden op je site, helaas :(
    Ik vind het dapper dat je weer zo doorgaat, je kan het! Ik weet zeker dat je er weer bovenop komt en sterker dan eerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem ook offline gehaald (: Ik was toch iets TE gevoelig en misschien lezen mensen dat wel waarvan ik helemaal niet wil dat ze het lezen, dat was een beetje het idee. Vandaar vandaag wat meer 'power' en wat minder verdriet, hihi. Dankjewel, heel lief van je!

      Verwijderen
    2. Vandaar! Ik begrijp het, het is soms best lastig om te bepalen wat je wel en niet online moet zetten :) Sterkte!

      Verwijderen
  2. Jammer dat er niet lief gereageerd werd op je artikel ): Wel heel goed dat je doorzet, want ik weet je kan het!
    Het gaat allemaal goed komen, echt. Je bent en wordt een powergirl! Veel liefs en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee jawel er werd wel lief gereageerd! Alleen mijn mama herrinerde me eraan dat er niet alleen maar lieve mensen zijn die reageren, maar ook mensen zijn die het kunnen lezen en die misschien kwaad willen. Snap je? Heel lief dat je zo lief regaeert en sorry dat ik niet duidelijk was! Dikke knuffel en liefs terug! (:

      Verwijderen
  3. Wat een mooie woorden. Ik heb je vorige post niet kunnen lezen, maar ik denk dat ik wel een beetje weet wat erin stond. Mijn relatie is twee (bijna drie alweer!) maanden geleden uitgegaan en ik voelde me heel rot in het begin, maar ik besefte ook heel snel dat ik nu eindelijk eens voor mezelf kon kiezen. Dingen doen die ik heel graag wilde doen. Alleen maar aan mezelf denken en aan mezelf werken! Ik was klaar om een powergirl te zijn. Eigenlijk precies wat jij nu zegt. Nu, twee/drie maanden later ben ik sterker dan ooit en denk ik eigenlijk nooit meer aan hem. Dus als ik jouw woorden zo lees, dan weet ik 10000% zeker dat het met jou ook goed komt. Het begint altijd met weten en beseffen dat je sterk genoeg bent zonder hem, en dat heb je nu al bewezen. Komt goed! Neemt overigens niet weg dat je ook gewoon mag huilen of boos mag zijn. Als het eruit moet, moet het eruit ;)

    Ik had trouwens een megalange lijst gekregen van een vriendin met dingen om te doen voor als ik zelf niet kon of wilde nadenken over wat voor afleiding ik kon zoeken. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat maar weten, dan stuur ik hem wel door ;)

    Oja en hier nog drie artikelen die interessant zijn!
    http://www.charlotteswebblog.co.uk/2014/07/how-to-survive-ptone-of-one.html
    http://www.charlotteswebblog.co.uk/2014/08/how-to-survive-pttwo.html
    http://helloimflawed.com/a-flawed-guide-to-heartbreak/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, wauw, dankjewel. Dankjewel voor de lieve aanmoediging en het rijtje artikelen. Ik lees dat soort dingen nu echt ontzettend graag, dus ik ben er heel blij mee. Ik ben inderdaad al naar de kapper geweest, lekker uitgebreid in bad, maskertje, nagels lakken, paar nieuwe aanwisten voor mijn 'garderobe' aangeschaft en ik probeer echt om mezelf een beetje op te fleuren. Mijn vriendinnen die dit gevoel ook kennen, zeggen dat het ergste nog gaat komen. Maar als ik jou dan hoor en je zegt dat je er na twee of drie maanden echt al een beetje overheen aan het komen bent, dat geeft mij dan juist weer hoop. Inderdaad, verdriet zal er zijn, en als het er is, dan moet het eruit. Dat komt ook nog, en dat weet ik (: Niet dat ik er zin in heb, natuurlijk.. Maarja. Het is zoals het is. Heel erg bedankt, nogmaals, voor de lieve woorden! Veel liefs!

      Verwijderen
  4. Natuurlijk, we zijn er voor je! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij moet je nu vooral doen waar jij je goed bij voelt. Heb je zin om er over te schijven? Doe dat dan vooral... Vind je deze situatie wat te privé voor op je blog? Dan is dat ook geen enkel probleem... Zolang je maar weet dat wij er voor je zijn! Knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb je vorige post niet gelezen, maar vind dit heel goed van je! Je komt er echt wel weer bovenop, daar ben ik van overtuigd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze post laat pas zien hoe een sterk persoon je bent <3
    Ik eb er helemaal vertrouwen in dat het goed gaat komen met je, gewoon veel leuke dingen doen, je omringen met lieve mensen en je verdriet ook de ruimte geven! dikke knuffel voor jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ontzettend lief. Ik waardeer het echt heel erg. Dikke knuffel terug!

      Verwijderen
  8. Zo knap van je! Ik hoop at alles stukje voor stukje, snel weer beter wordt! Je weet dat we er altijd zullen zijn, dus als je eens een babbel nodig hebt: Je weet ons allemaal te vinden! Zet zo door, je bent goed bezig! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je er weer bent Stella! Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah oké, ik snap 'm! :) Doen waar jij je het beste bij voelt! En inderdaad, het leven gaat gewoon door. Wees een beetje lief voor jezelf en al snel zullen die pleisters niet meer nodig zijn<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap dat je meteen doorgaat!! Ik wens je heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Stella, ik weet precies hoe jij je voelt. Toen mijn relatie van de zomer eindigde voelde ik me zwaar rot. Na een aantal maanden voelde ik me eigen weer toppie en nu een half jaar later voel ik me gelukkig en ben ik echt happy. Het is even rot maar het komt uiteindelijk allemaal weer goed <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Stella, wat ontzettend naar voor je :(
    Mij gebeurde het van de zomer en hoewel ik nog niet kan zeggen dat ik er 200% overheen ben, gaat het al wel een superstuk beter met me. Ik merk dat het mij juist motivatie heeft gegeven om mijn dromen te volgen, hoe zweverig dat ook klinkt. Toen ik nog met hem was, maakte ik daar amper tijd voor en nu loopt mijn agenda haast over van de leuke dingen. Maar voor nu: zullen we virtueel een kop warme choco met slagroom drinken terwijl we een grappige film kijken?

    Liefs en een knuffel,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.