vrijdag 23 januari 2015

How to love yourself, al is het maar voor even

Ik ben alleen. Als in; single alleen, niet alleen-alleen. Dat klinkt heel triest en verdrietig, maar inmiddels kan ik er ook wel de positieve dingen van in zien. Er is nou niet speciaal iets wat ik nu ineens kan persue'en wat ik tijdens mijn relatie niet kon, behalve alle jongens die voor mij in de rij staan zonder pardon aflebberen. Grapje. Zo ben ik nooit geweest, en zo zal ik ook nooit zijn. Anyways, ik hoef er ook niet per sé op uit te gaan om dingen 'voor elkaar te krijgen' nu, in mijn new life. Maar, nee nee, ik wil gewoon van mezelf houden. Want voordat je echt van iemand anders kan houden, is het belangrijk dat je van jezelf houdt. En nu ga ik alvast even vertellen dat dit artikel geen wonder is waardoor je ineens helemaal van jezelf gaat houden, maar hé, I can at least try!

(Bron)

Ga niet op Facebook, Facebook is stom
Ik merk dat dit mij zo erg helpt; geen Facebook meer. Op Facebook komen altijd foto's voorbij van mooie meiden en lieve stelletjes, en dan word ik jaloers en verdrietig. Of ik ben soms zelfs zo desperate en dan verveel ik me. Dan ga ik dus meiden waar ik een beetje tegenop kijk half stalken en naar hun mooie foto's kijken. Gewoon niet doen. Geef eerder je eigen Facebook pagina een boost, als je Facebook niet gedag wil zeggen, zeg maar. Zoek je favoriete foto's op van jezelf en van fijne herinneringen, plaats alleen nog maar positieve dingen -dat ik toch al wat iedereen probeert te doen; KIJK MIJN LEVEN IS ZO GEWELDIG- en zorg ervoor dat je naar je eigen pagina kijkt en denkt; "Ja. Dit is best wel een profiel dat bij mij past".

Doe rode lippenstift op en maak sexy selfies
Ik ben echt geen lippenstift meisje, en ook geen selfie meisje. Maar geloof me, je kan je best wel sexy voelen achter je smartphone, laptop of big ass camera. Whatever you choose. En dan hoef je echt niet zwoel te kijken -want dat kan ik natuurlijk ook echt niet, kun je je wel voorstellen- maar je kan er ook een soort feestje van maken. Ik bespaar jullie mijn resultaten! 

Spaar complimentjes
Als je nou eens alle complimentjes die je krijgt op zou schrijven, of in de notitie app van je smartphone bij zou houden, dan heb je altijd een hele 'doos' met dingen die andere mensen oprecht van jou vinden. En geloof je vrienden, vriendinnen, familie, etc. nou verdorie eens een keer?! Jij gaat toch ook niet zomaar tegen mij zeggen dat ik leuk schrijf? Of liegen jullie allemaal? HUILIE.

Begin een soort self esteem file
Hier las ik dus laatst iets over, en ik dacht; "Wat goed!". Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat je dan echt een soort 'folder' bij moet gaan houden met brieven van vrienden en weet ik het wat. Nee, nee dit is de mini-versie. Schrijf 10 kwaliteiten op. Van jou. Ja jij. Van jezelf. En laat een goede vriend, vriendin of mama of papa of hond of parkiet of voetbal het ook doen. Een soort van wat ik hierboven al zei; complimentjes sparen. Maar, ga eens letten op jezelf, of je die dingen ook echt aan jezelf merkt in het dagelijks leven. En probeer die dingen dan ook werkelijk eens bewust toe te passen in het dagelijks leven. Wedden dat jij je dan beter voelt over jezelf? 

Koop een sexy pyjama
Kijk, het liefste zou je natuurlijk je droom garderobe aanschaffen, maar de financiële middelen zijn bij de meeste meiden -en jongens- rond deze levensfase nou niet echt eh, toereikend. Dus, koop dan iets anders leuks. Ik voel me soms heel ellendig over mezelf, en al helemaal als ik er lelijk bij loop, zeg maar. Met een niet matchende pyjama-outfit. Meestal voel ik me 's avonds verdrietig om dit soort dingen, dus dan is het fijn als ik juist DAN een sexy outfit aan heb. Hallo mooi Hünkemöller-ish jurkje! -En vergeet dan niet als je echt gaat slapen een broek eronder aan te trekken. Brrr-. 

Ik hoop dat IEMAND out there hier iets aan heeft. Echt, oprecht, je mag er zijn zoals je bent. 
All my love, Stells. 

11 opmerkingen:

  1. HALLOOO STELLA, waarom stalk jij 'mooiere' meiden. Je bent zelf zo mooi. Gekkie.

    Maar ik snap je wel een beetje, je moet jezelf weer een beetje opnieuw leren kennen. En dat gaat je lukken hoor, sexy chick. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, pssst ... je bént natuurlijk niet alleen he, al heb je geen vriend ;-) Genoeg lieve mensen om je heen volgens mij, gelukkig! Je bent vooral vrij om dingen te doen die jou blij maken. *pursue whatever makes you happy* en zo. En echt, je bent een ontzettend mooie meid (en nou moet ik stoppen, voor het nog meer zo'n cliché 'there's more fish in the sea'-berichtje wordt, ik weet niet wat ik heb vandaag, zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent hartstikke mooi en je bent niet alleen, vergeet dat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan je leuk schrijven zeg! Gewoon lekker jezelf blijven en het is soms ook heerlijk om single te zijn en gezellig met vriendinnen leuke dingen te ondernemen! Wanneer iedereen een relatie heeft gaat dat niet zo heel gemakkelijk meer.

    http://www.bloglovin.com/blogs/4balou-13049789

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jou juist zo mooi, met je toffe krullen! (ik hou van krullen, waarschijnlijk omdat ik best sluik en heel erg steil haar heb) Fijne tips geef je, ik vind het stukje van de 10 kwaliteiten heel erg mooi, daar zou ik eens wat mee moeten doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tips! En jij hoeft helemaal niet je best te doen om mooi te zijn want dat ben je al. Huilie. En die van die sexy pyjama is wel een goed idee eigenlijk, je wilt niet weten hoe ik er 's nachts bijloop haha.
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, je schrijft zo leuk! En wat de anderen hier ook zeggen, doe niet zo gek, je bent zelf prachtig :) echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk artikel! Dit geeft me toch wel wat besef dat ik meer van mezelf moet gaan houden. Laats lag ik echt in de knoop met mezelf, maar dit geeft me echt een duwtje in de rug! Dankjewel Stella! Heel veel liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé leuke krullenbol ;) wat heb je dit weer tof geschreven! ik ben ook iemand die het liefst in flodder pyjama's rondloopt, oeps..? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat van die complimentjes opschrijven vind ik wel een goed idee! Dat zou ik ook moeten doen, zal goed zijn voor het zelfvertrouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.