zaterdag 17 januari 2015

Knip, koop, maak, plak, klets, schrijf, praat, lach, en huil

Dat is mijn leven op dit moment. Knippen, kopen, maken, plakken, kletsen, schrijven, praten, lachen en huilen. En dat is voor nu echt even genoeg. Vooral het schrijven, praten, lachen en huilen. Dit zal allemaal wel een beetje vaagjes zijn voor jullie, dus ik ga het eens even uitgebreid uitleggen. Ik weet dat ik heb gezegd dat mijn vorige artikel het laatste artikel zou zijn wat ik aan mijn ludduvuddu zou besteden, omdat ik niet meer zo kwetsbaar wilde zijn. En ik wil ook even zeggen dat dat ik dat niet ben. Althans, jawel, maar ik laat het me niet zijn. Snap je 't nog? Ik schrijf over dingen die mij aan gaan, en dit gaat me nogal eh, aan. Nogal erg. Dus ja. Ik kan het niet laten om daarover te schrijven. Ik ben nog steeds een power girl. PUH. 

Knippen
Dit komt eigenlijk neer op mijn haar. Afgelopen woensdagavond bezocht ik de kapper. Er ging een lekker stukje van mijn haar af, en wonder boven wonder zijn mijn krullen ineens weer echt terug! En ik voel me echt fijn met wat korter haar. Lekker springerig en vrolijk om mijn hoofd, dat is veel fijner dan die lange, stro-ige slierten. 

Kopen
Ik denk stiekem dat dit wel voor zich staat. De laatste dagen heb ik veel nieuwe kleding gekocht, boeken en lekkere dingen zoals pure warme choco. Daar heb ik mezelf op getrakteerd. Ik heb er nog geen trek in gehad, maar het staat er. Mmmm.

Maken
Dit komt neer op het maken van nieuwe herrineringen. Ik heb overal herrineringen met Jim -mijn inmiddels ex vriendje, dus, voor de nieuwelingen- en hoe fijn die ook zijn, die zijn juist nu heel moeilijk. Daarom probeer ik daar nieuwe herrineringen aan te hangen. Niet om de andere herrineringen te 'overtreffen', maar wel om er wat positiefs aan mee te geven. 

Plakken
Ik heb een kalender gemaakt. Een mooi roze blaadje met zelf getekende vakjes met de dagen van de week erin. En ik heb vellen met stickers gekocht. Elke dag die voorbij gaat mag ik een sticker plakken. Dit klinkt ontzettend kinderachtig, maar voor mij werkt het. Vroeger, als mama een weekje op wintersport ging, maakte ze voor mij zo'n zelfde kalender en mocht ik elke dag een sticker plakken. Voor ik het wist was mama er weer. In dit geval leef ik niet naar een bepaald moment toe. Het is meer "Kijk, de dagen gaan voorbij en je gaat je steeds beter voelen" idee. Erboven staat: "Keep going, smile!". Dus. Daarnaast ben ik mijn 2015 aan het scrapbooken. Ik dacht dat ik wilde stoppen, maar nee. Nee, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan, verdorie. 

Kletsen en praten
Kletsen zie ik als afleiding. Lekker koetjes en kalfjes, dat is heel heel heel erg fijn. En ik ben ook ontzettend dankbaar voor die lieve vriendinnen en vrienden die mij een fijn kletspraatje geven. Maar, praten is ook nodig. Echt praten over gevoelens, gedachten etc. Ik vind praten nooit moeilijk, heb ik ook nooit gevonden. Het maakt wel altijd veel in me los, en dat kan voor verdriet en tranen zorgen. Maar, ik kan me er ook juist ontzettend opgelucht en fijn door voelen. 

Lachen en huilen
Dit spreekt denk ik ook al een beetje voor zich. Ik lach wel, de laatste dagen. Het is een lach met kiespijn, zegmaar. Om even mijn eigen spreekwoorden even te verzinnen door bestaande te verprutsen. Ik huil ook. Maar goh dat zal vast geen verrassing zijn. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells.

12 opmerkingen:

  1. Goed dat je kunt kletsen over leuke dingen, maar dat je ook over 'echte' dingen kunt praten met je vrienden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt alsof je goed bezig bent.
    Kwetsbaar zijn kan ook heel veel kracht hebben (heb ik de afgelopen weken geleerd), maar soms is het ook goed om verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n kalender maakte mijn moeder altijd voor ons als mijn vader weer eens weg moest voor zijn werk. Maar ook om de dagen naar de vakantie etc af te tellen. En als het werkt, werkt het. Daar gaat het om! Ik vind het heel knap hoe je het zo beschrijft en bezig bent met nieuwe herinneringen en fijne dingen. Ben trots op je Stel! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kar, dat is echt heel lief van je. Ik doe ontzettend mijn best, maar het is niet makkelijk. Maar, als alles nou makkelijk was in het leven, zouden we ons ook vervelen. Zegt mijn rationele deel. Mijn emotionele deel wil maar één ding.. Zucht. Snel afspreken! X

      Verwijderen
  4. Het klinkt alsof je op het goede pad zit en fijn om te horen dat je mensen om je heen hebt met wie je kunt praten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te lezen doe je het super goed Stella! Keep your head up :) You can do this!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed artikel! Keep going, smile<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo'n kalender moet ik me ook maken, maar dan voor andere redenen. Weet je, ik vind dat je (tot zover ik je "ken") er best 'positief' mee omgaat. Je blijft niet bij de pakken zitten en je doet gewoon verder met je leven. Echt knap! En pure warme choco, hmmm, ik begin al te watertanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk artikel! Je doet het al super goed, en hopelijk hou je dit vol! Maar eens even goed huilen kan ook geen kwaad en is soms best wel eens goed. Kop op meid! Het komt goed! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.