dinsdag 20 januari 2015

Tips van mij. Heel handig hoor, ik ben best slim -ahum-

Oke. Er is één ding dat echt van mijn hart moet. Naja, wel meer dingen, maar die ga ik niet met jullie delen want dat is één en al melancholiek. Goed, verder met mijn leven. Ik kijk de laatste anderhalve week veel om me heen, en zie heel veel. Oke, tuurlijk zie ik veel. Dit slaat echt nergens op, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen. Het is namelijk best logisch, wat ik ga zeggen. Maar, als je ergens 'in' zit, als iets 'normaal' is in je leven, dan heb je echt iemand anders nodig om dit tegen je te zeggen. Om een lampje te laten branden. En dat heb ik inmiddels al bij drie belangrijke mensen in mijn leven weten te doen, dus nu wil het ook bij jullie proberen. En alsjeblieft, neem van me aan dat ik vooral niet probeer om de slimme, wijze dame te zijn. En ik beschouw jullie ook echt niet als onwetende drollen die ondankbaar of dom zijn, ECHT niet. Toch wil ik dit zeggen en erover schrijven.
Komt 'ie; Neem niets of niemand voor lief. Want voor je het weet verdwijnt iemand uit je leven, of is iets helemaal niet zo vanzelfsprekend meer. Geniet van alles wat je op dit moment gelukkig maakt, en dat met volle teugen. Want alle dingen zijn eindig. Waar een deur sluit, opent zich een raam, zoiets. Maar, afscheid nemen van de ruimte achter de deur en accepteren dat de ruimte achter het raam net zo mooi (of misschien nog wel mooier) kan zijn, is echt heel moeilijk. Maar er schijnt licht aan het eind van de tunnel. Echt waar. En dit wisten jullie natuurlijk allemaal al lang, en iedereen hoort dit al tig keer. Ik heb het alleen nog nooit zo sterk gevoeld als de laatste dagen.

Ik hoop echt dat dit goed wordt opgevat, want ik bedoel het met alle liefde in mijn hart. Echt waar. Slurp slijm kwijl. Ja, nee, maar echt. Ik hoop echt dat ik iemands' lampje laat branden.

All my love,
Stells.

11 opmerkingen:

  1. Wat schrijf je dit weer prachtig, Stella. Ik denk dat het inderdaad heel moeilijk is om te willen zien of te beseffen dat de ruimte achter het raam net zo mooi of mooier is dan de ruimte achter de deur. Ik denk vooral dat dit lastig is omdat je heel veel herinneringen hebt aan die ruimte achter de deur en deze kan je niet zomaar vergeten of onderdrukken... Ik denk dat het confronterend is om te weten dat die deur misschien nooit meer open gaat en dat het inderdaad iets is dat eindigt... ik hoop dat, wanneer je klaar bent om je raam te openen, je heel veel liefde en warmte mag krijgen van een 'nieuwe' jongen want dat verdien je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Die herinneringen laten me echt niet los, en omdat het nog maar zo kort geleden is en alles nog zo vers is en het gemis nog zo groot, doet het nu nog heel erg pijn. Maar over een tijdje prop ik mezelf door dan raam en dan hoop ik dat ik daar ooit weer iemand vind die mij net zo lief heeft als ik hem. Maar dat zien we wel weer. Eerst eens even die deur sluiten en de herrineringen een plekje geven. Lief dat je de laatste tijd altijd zo lief en positief reageert. Daar heb ik heel veel aan! Veel knuffels.

      Verwijderen
  2. Wat heb je dit weer supermooi omschreven. Heel herkenbaar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt zo gelijk! Mijn lampje brandt roodgloeiend ;) Maar vergeet het zelf vooral ook niet hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed geschreven Stell! Ik herken me er heel erg in. Ik dacht dat altijd dat ik best wel 'in het nu' leefde, totdat ik dus ben 'gecrasht'. Ik probeer nu van ieder moment te genieten (ook al is het een stom moment: er is altijd wel IETS positiefs).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap geschreven! Ik volg al een tijdje je blog en dit berichtje vind ik heel positief overkomen, met kleine stapjes kom je er doorheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo waar wat je allemaal zegt. Ik had dit wel al eens gehoord, maar soms heb ik toch iemand nodig die me daar eens aan herinnert. -Bedankt daarvoor!- Ook heel erg mooi verwoord! Ik hou echt van jouw schrijfstijl :) .x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk geschreven en je hebt helemaal gelijk! Ik moet mezelf er ook aan herinneren om meer in het 'nu' te leven, te genieten van elk moment. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi artikel! En je hebt helemaal gelijk, alleen beseffen we het niet altijd even goed. Soms word je weer met de neus op de feiten gedrukt. Je hebt dit zo goed verwoord!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.