dinsdag 27 januari 2015

Wat wil Stella nou eigenlijk?

Ja, het gaat de laatste dagen nog al 'diep' hier op Mondetmoi. Behalve gisteren dan, dat ging lekker over Boer Zoekt Vrouw. Maar goed, dat 'diepe' komt omdat er een tijd is aangebroken waarin de focus compleet op mezelf ligt; Ik ben nu weer single -dat klinkt beter dan 'alleen'- en ik heb nu dus alle tijd om na te denken over wat IK nou eigenlijk wil. Althans, dat heb ik gelezen en dat zeggen vriendinnen, want als ik heel eerlijk ben hoeft het van mij allemaal niet zo. Maar goh, dat is wel vaker zo als het jouw keuze niet was. Goed. Wat wil ik nou eigenlijk? Ik weet het echt niet. Sommigen hebben altijd van die ambities enzo. Je weet wel, hoe heten die dingen? Dromen? Ja. Dromen. Daar schreef ik laatst nog over, dat ik zo op kan kijken naar die meiden -of jongens- die precies weten wat ze willen, en dat nastreven. Ik heb eerlijk waar geen idee. Daarom probeer ik dus nu dingen op te schrijven die ik zou willen doen. Wel realistisch hoor, niet te dromerig.


Nog meer uit mijn blog halen
Ik heb nu echt actie ondernomen. Ik ga, met behulp van iemand die hier heel goed in is, aan de slag met mijn lay out. Wat vooral verandert moet worden is het comment systeem. Dat Blogger ding is gewoon niet ideaal, en daar baal ik van. Daarnaast wil ik gewoon graag meer uit mijn blogje halen. Een persoonlijkere uitstraling, bijvoorbeeld. Dus als jullie tips hebben? Eind februari gaan we aan de slag, dus het zal nog even duren. Daarnaast wil ik mijn schrijfstijl altijd nog verbeteren, waaronder mijn spelling en typfouten. HIHIHIHI. Ja sorry, oeps, ik weet dat ik slordig ben. De laatste tijd merk ik dat ik echt steeds meer bezoekers krijg, en ik wil daar graag op voortborduren dus. Snappie?

Schrijven
Ik weet het zo zeker. Wat het ook is wat ik later ga doen, het moet iets met schrijven te maken hebben. Ik wil mijn skills verbeteren, in het algemeen. Hier voor me ligt een ontzettend dik boek genaamd "De Schrijfwijzer". Die heb ik nodig voor mijn studie, en hallelujah, wat een ding! Ik hoop echt dat ik daar veel van op ga steken. Ik kan niet wachten, echt niet. Daarnaast heeft Leiden een Universiteits blaadje. Ik zit er al een half jaar tegenaan te hikken, maar ik kan het ook gewoon proberen? Gewoon een mailtje sturen, of bellen, informatie aanvragen over wat ik zou moeten doen om daaraan mee te werken. Dood eng, maar wie weet!

Kort
Als ik nu in de spiegel kijk, zie ik een korte krullenbol -zoals op de foto-. Mijn haar hangt vrolijk net op mijn schouders, en dat is precies hoe ik het wil. Ik vind het prachtig, lange krullen, maar nee. Nee, het wil niet meer. Ik moet naar mijn haar kijken, en het valt gewoon leuker als het zo kort is. Ik voel me dan ook beter met wat korter haar. Het past iets beter bij me. Mijn ex-vriend -zo raar om zijn naam niet te typen, maar ik heb besloten daarmee te stoppen- vond mijn haar lang mooier, maar ik merk nu dat dat gewoon niet gaat met mijn huidige structuur. Dus, so be it, ik ga nu door het leven met een wat korter koppie.
 
Scrapbooken
Jullie weten inmiddels -of niet, dan bij deze- dat ik een scrapbook bijhoud voor 2015. Ik maak foto's van de leuke dingen die ik doe, spaar al mijn theezakjes zodat ik die er leuk in kan plakken, heb allerlei knutselfrutsels gekocht en zorg dat ik zo alle leuke, mooie momenten uit 2015 voor me kan halen aan het eind van het jaar. En whenever I want. Ik vind het altijd zo leuk om echt herinneringen vast te hebben, dus dit lijkt me echt een leuk projectje wat ik echt hoop vol te houden! 
 
(Er op) uit gaan
Ik ben huiselijk. Althans, dat is wat mijn ex-vriend zei. En hij had gelijk, ook al voelde het echt als een grote belediging. Ik ben een huismus. Vind het heerlijk om lekker op de bank te zitten met mijn laptopje en een leuk programma aan op tv. Dat soort dingen. Maar, meer dan ooit heb ik het nu nodig om er lekker op uit te gaan. En dan ook meer echt 'uit' te gaan. Hoef ik nog niet springend, dansend en dronken op tafels te hopsen, maar gewoon vaker de deur uit. Misschien met mijn vriendinnen een avondje naar een kroegje en daar een dansje wagen, who knows? Ik vind het echt leuk als ik ga, zolang ik maar met leuke mensen ben. En laat ik nou geweldig leuke mensen om me heen hebben. Doei huismus, hallo huismus die wat vaker uitvliegt.

Hebben jullie nog ideetjes voor dingen die ik nu in mijn 'nieuwe leven' kan gaan ondernemen?
Veel liefs, Stella. 

22 opmerkingen:

  1. Oh, spannend, een nieuwe lay-out! Ik kijk er al naar uit. En ik ben ook een echte huismus, maar heb geen behoefte om dat te veranderen. Home sweet home! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had dat eerst dus ook totaal niet, maar nu is er een soort van vuur aangewakkerd in mijn door de hele break-up en het feit dat ik wil bewijzen dat ik NIET saai ben. Ook een beetje aan mezelf, want je wordt toch echt onzeker als iemand dat zo tegen je zegt. Anyways, ik ben eigenlijk ook graag een huismus. Home sweet home, inderdaad (: Liefs!

      Verwijderen
  2. Aaaah je hoeft heus niet meteen allemaal dikke vette dromen te hebben. Deze stappen zijn eerst ook heel goed!

    Oh en dat comment systeem van blogger is echt waardeloos. Speciaal voor jou (ja echt) heb ik een andere browser geïnstalleerd op mijn laptop, omdat ik anders niet kan reageren op je bloggies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar?! Serieus? Speciaal voor mij? Wauw, oke, dat vind ik ECHT heel lief. Dankjewel! Ik hoop dat het uiteindelijk een beetje gaat werken, dat nieuwe comment systeem. Speciaal voor jou ga ik er nu écht werk van maken, promise!

      Verwijderen
  3. Ah, De Schrijfwijzer heb ik ook, fijn boek :) Lijkt me heerlijk om dat voor je studie te kunnen gebruiken, toch net iets beter dan die rechtenpillen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel!! Ben benieuwd naar je nieuwe layout x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar dit zijn toch prima dromen? Iedereen heeft zijn eigen soort dromen, of ze nou groot/klein/gek of wat dan ook zijn. En lieve stel, ik vind jou een hele leuke huismuts. Ik ben precies hetzelfde, op de bank zitten vind ik heerlijk en ik ga er niet zo vaak op uit. Nou en? Maakt mij niet uit, als ik dat nou fijn vind. Dus ga alsjeblieft alleen eropuit als JIJ dat wilt okee? :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je korte koppie heel erg leuk meis! lies x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet ook nog helemaal niet wat ik wil. Ik zie ook allemaal mensen om me heen met een passie en ambitie, maar zelf heb ik dat helemaal niet. Ik doe eigenlijk maar wat haha. Leuk idee van dat scrapbook! En ik ben ook een hele erge huismus, maar daar is denk ik niets mis mee. Ieder zijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben superbenieuwd naar je nieuwe lay-out! En dat erop uitgaan kan echt onwijs leuk zijn, maar tijd voor jezelf blijft ook belangrijk <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zulke haalbare dromen vind ik juist mooi, dan kun je er echt aan gaan werken en zie je eerder resultaat dan dromen als 'een wereldreis maken' en daar dan vervolgens nog 20 jaar op moeten wachten ;)
    Ik vind het comment-systeem ook niet erg fijn, maar ik wil toch reageren dus doe ik gewoon wat meer mijn best. Ik ben benieuwd naar je nieuwe lay-out! Zou ik ook eens wat aan moeten doen op mijn blog... :')

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie doelen Stella! Vooral de eerste twee. Ik ben benieuwd naar je nieuwe lay - out. Maar deze vind ik ook best mooi hoor. Het oogt strak en eenvoudig waardoor je aandacht gelijk naar de tekst wordt getrokken. Maar ik snap je punt helemaal.
    En wat punt twee betreft ik snap dat het spannend is maar, ik zou het gewoon proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie doelen Stella! Vooral de eerste twee. Ik ben benieuwd naar je nieuwe lay - out. Maar deze vind ik ook best mooi hoor. Het oogt strak en eenvoudig waardoor je aandacht gelijk naar de tekst wordt getrokken. Maar ik snap je punt helemaal.
    En wat punt twee betreft ik snap dat het spannend is maar, ik zou het gewoon proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oehh wat gaaf een nieuwe lay-out! En een kort koppie staat je zo leuk, wanna have your curls hihi... Supergoed om van die haalbare doelen/dromen op te stellen!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben benieuwd naar je nieuwe lay-out! En mijn krullen mogen wel eens een voorbeeld nemen aan jouw krullen.. die zitten een stuk beter. Wauwie! Mijn krullen zijn van de wap.. echt totaal. *pruillipje*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niks mis met huismussen hoor haha! Ik ben laatst voor het eerst in.. 5 jaar weer eens uit geweest! Beviel me goed, moet ik zeker vaker doen. Gewoon lekker de dingen doen die je lang niet gedaan hebt of geen behoefte aan had en dingen die je graag eens wilt proberen.

    Ik ben nu al benieuwd naar je nieuwe layout! Mooi je haar zo trouwens, leuke foto :)

    En wat betreft het Universiteitsblaadje, gewoon mailen! Ik heb er vertrouwen in!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook zijn muismus/huismus, en eerlijk, ik wil daar niks aan veranderen. Oke, ik kan er wel iets aan doen, maar ik ga me niet verplichten. Ik ben alvast super benieuwd naar wat je in elkaar gaat knutselen met je lay-out (en het Blogger comment systeem, wie weet ben je me voor, haha.) En je schrijfstijl vind ik al erg goed hoor? Niks aan veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha ojee, dat bedoel ik met mijn schrijfstijl; slordig! Muismus, hihi. Thanks voor de hint, ik ga het even aanpassen! Veel liefs, en dankjewel voor het lieve compliment!

      Verwijderen
  16. Hele mooie doelen heb je geschreven! Ik ben ook ontzettend benieuwd naar je lay-out! En hopelijk vind je iets wat je kan doen met schrijven! En op de foto zitten je krullen zo leuk! Kort houden, zou ik zeggen! En lekker thuis willen blijven, daar is toch niets mis mee! Maar af en toe eens lekker uit gaan met vrienden, kan ook geen kwaad he :D Veel liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ah mooie voornemens (noem je dat zo?) allemaal! Dat scrapboek vind ik zo'n leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Snailmailen? Wreck this Journal? Kleuren voor volwassenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet eruit als een leuke lijst!
    Als je het scrapboeken erg leuk vindt, is snailmailen of een art-journal zeker een goed idee. Of misschien postcrossing oppakken en de kettingkaart-round robin nieuw leven inblazen op het forum, dat is ook erg leuk en een hoop knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.