zondag 1 februari 2015

Wie zijn mijn voorbeelden in life?

Je kent het gezegde vast wel. Of nou ja, gezegde, eerder de quote, dat klinkt wat -eh- 'hipper'. "Don't compare yourself to others, be the best version of yourself". Zoiets, in ieder geval. Ik probeer dat heel erg na te streven, om de beste versie van mezelf te zijn. Ook al weet ik de laatste tijd niet zo goed meer wie die versie dan is, en wat ik moet doen om de beste versie van mezelf te zijn. Goed, back to the point. Ik mag mezelf dan misschien niet vergelijken met anderen, want: Stom. Daar wordt je jaloers van. Maar, ik vind het wel fijn om een soort role models te hebben mijn leven. En geloof me; die heb ik. En toen dacht ik; Ik heb een blog. Ik houd van schrijven. PLING; idee!


De vrouwen in mijn familie
Ik denk dat bijna iedereen wel bewondering heeft voor zijn of haar moeder. Natuurlijk maakt iedereen fouten, en wil je misschien heel veel dingen anders doen dan mama het doet; het is en blijft degene die je opvoedt -in de meeste gevallen- en je dingen bijbrengt, degene op wie je lijkt. Ik ben ook ontzettend trots en blij op/met mijn papa, maar ik zie toch eerder mijn moeder als een voorbeeld, omdat ik zelf ook een vrouw ben. Neemt niet weg dat ik heel veel eigenschappen in mijn vader bewonder, maar daar komen we zo nog op. Ik kan dus ontzettend veel goeds halen en leren van de vrouwen in mijn familie. Dan heb ik het vooral over mijn moeder, mijn oma -ik kijk vooral naar één van mijn twee oma's, niet omdat ik van de ene meer houd dan van de andere, maar het is een heel ander persoon en ook iemand waar ik voor mijn gevoel meer op lijk- en mijn nicht. Mijn oma zie ik als voorbeeld omdat zij heel veel mensenkennis heeft. Ze is ontzettend 'wijs' en kijkt zo door iemand heen. Dat vind ik heel mooi, en dat bewonder ik dan dus ook. Mijn moeder spreekt voor zich, ik ben gewoon heel trots op haar in alles wat ze doet. Tsja. En dan mijn nicht. Mijn nicht is een succesvolle eigenaresse van een eigen mode bedrijfje, inclusief een eigen winkel. Ze werkt ontzettend hard en is echt heel ondernemend. Dat vind ik echt voorbeeld-waardig. 

Mijn vader, dus
Ik kan niet over bewondering en voorbeelden praten zonder mijn vader te noemen. Mijn vader heeft ook altijd ontzettend hard gewerkt, en na wat tegenslagen in zijn carrière heeft hij nu op 63 -hope I'm right- jarige leeftijd een ontzettend goed lopend, eigen bedrijf. Hij runt het helemaal zelf en organiseert allerlei congressen waar de belangrijkste mensen van enorme bedrijven zoals Siemens en Unilever op af komen, van over de hele wereld. En; mijn vader is een onverstoorde optimist. Anders dan mijn mama en ik, wij zijn soms nog al doemdenkers. Ik bewonder dat aan mijn vader; en dat hij zo fit is. Hij fietst en beweegt en is ontzettend actief. Nie-mand gelooft het als ik ze vertel dat mijn vader al over de 60 is. Cool toch?

YouTube meiden
Ook al krijg je maar een glimp te zien van deze meiden, weet je nooit hoe het allemaal echt in elkaar steekt, ik kan ontzettend veel dingen halen uit de filmpjes die ik nu al zo'n vier jaar van ze bekijk elke dag. Ik leer er echt veel van. En nee, niet alleen op het gebied van de Engelse taal en beauty. Het zijn een soort van grote zussen die ik nooit had. Vooral Louise, Fleur, Nikki en Estée zijn voorbeelden voor mij. Ik kijk ontzettend graag naar hun filmpjes, haal erg outfit inspiratie uit ook. En ook doorzettingsvermogen, dat soort dingen. 

Hebben jullie ook voorbeelden?
Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

5 opmerkingen:

  1. Oo, prachtig, die vader van je! Ik ben dol op ondernemende mensen met zoveel optimisme :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit mooi en eerlijk geschreven! Mooi gedaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stukje. Vooral dat over je papa is zo lief! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi :) Mijn zus is wel een groot voorbeeld voor me, altijd positief al heeft ze het zelf ook niet altijd makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.