dinsdag 10 maart 2015

Alles wat ik niet doe, maar wel zou moeten

Ik ben altijd een brave leerling geweest. En dan nu dus ook een brave student. Maar tegenwoordig? Na-ah. IK ONTSPOOR. Nee, grapje. Het wil niet helemaal meer lukken zoals ik zou willen. Eerst ging ik in het weekend braaf aan de studie. Nu? Niet echt. Of eerder helemaal niet. Ik doe eigenlijk alleen maar leuke dingen. Hallo, de zon scheen zondag! Ik was op het terras te vinden hoor. Neus in de zon. Nog geen sproeten gespot, trouwens. Balen. Maar nee, ik had echt een heel fijn weekend. Maar ik moet mezelf wel eventjes bij elkaar gaan rapen. Er is namelijk een aantal dingen die ik niet doe, maar wel zou moeten doen. En dat is niet allemaal studie-gerelateerd. 



Ik sport namelijk ook echt niet. En het enige wat ik op mijn broodjes eet is chocopasta. Nou is dat geen schande he, geen first world problem. Maar, ik merk wel dat ik dit niet eeuwig kan gaan doen. Dat werkt niet. Dat is foei. Dus, nu is het wel even tijd dat ik weer ga ontbijten met yoghurt, muesli en een banaantje. Laat ik gewoon even een lijstje maken -luvvvvvv lijstjes- met wat ik allemaal niet doe; maar wel zou 'moeten' doen. Hoera. 
Ik zou wat meer fruit moeten eten. 

Ik zou wat vaker moeten stofzuigen. 

Ik zou moeten leren hoe de wasmachine werkt. 
-Nee, dat weet ik serieus echt niet. Naja, half-

Ik zou weer wat vaker moeten bloggen. 
-Maar het willlll nieeeeeeet-

Ik zou -captain obvious- iets meer aan mijn studie moeten doen.

Ik zou toch ook wel juist weer blij moeten zijn met mijn iets minder terroriserende perfecitionistenbrein.

Ik zou me wat minder zorgen moeten maken over het feit dat ik gewoon echt geen mooie foto's kan maken voor mijn blog.
-Maar ik zou het ook wat meer moeten proberen. Eerlijk-.

Ik zou me moeten verheugen op een weekendje Groningen met paps en mams.
-Oke nee dat wilde ik gewoon even delen, daar verheug ik me natuurlijk al lang op!- 

Ik zou me wat minder zorgen moeten maken over 'mijn toekomst'. Ik heb soms ZO geen idee wat ik nou wil. En toen vroeg iemand laatst: "Waarom studeer je?" En toen dacht ik: "...". Pijnlijk momentje. 

Ik zou mijn eigen nummers nou eindelijk een keer echt moeten uitwerken. 

Goed. En zo nog een triljoen ziljoen dingen die ik eigenlijk zou moeten doen. Maar laten we het positief bekijken; Ik kan dit wel allemaal doen. Of in ieder geval proberen. En laat ik dat nou net van plan zijn. Waar denken jullie dat ik het meeste energie in zou moeten steken in dit rijtje? Ben stiekem echt HEUL benieuwd.

Doei. Vind jullie lief. 

11 opmerkingen:

  1. Dit klinkt zo bekend! Ik moet mezelf op het moment ook even bij elkaar gaan rapen, maar er zijn altijd zoveel dingen die leuker zijn dan school! Het is echt megalastig! Ik denk dat de studie voor jou op nummer 1 moet staan, en daarna alle vrije tijd die je hebt kwalitatief invullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh zo leuk, krijg jij sproetjes van de zon? Ik wilde dat als kind ook altijd zo graag, sproetjes zien er zo leuk en vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, jeetje wat een lijst zeg! Mag ik beginnen met waar ik denk dat je niet zo veel tijd in hoeft te steken nu (als ouwe lul...ahum...) -> je toekomst bepalen. Dat komt vanzelf wel, geloof ik, zolang je maar dingen doet en uit blijft proberen, dan kom je vanzelf wel op leuke paden terecht. En niet vergeten dat je in je leven niet maar 1 pad hoeft te bewandelen gelukkig! Ik zou je nummers uitwerken, een cursus fotografie volgen voor de leuk, en blijven bloggen. Als ik zelf terugkijk naar mijn studententijd heb ik me veel jaren zo druk gemaakt om mijn studie, en beter mijn best gedaan etc, maar uiteindelijk heb ik het meeste gehad aan de dingen die ik naast mijn studie heb gedaan (ok, wel zorgen dat je je vakken haalt, he ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je doet me denken aan mijn dochter;) dus ik zeg zoals tegen haar: je studies?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O god Stel dit is zo herkenbaar. Ik spijbelde vroeger nooit en had nooit een grote mond. Je moet me nu eens horen, pff. En afgelopen jaar heb ik veel lessen gewoon geskipt omdat ik er geen zin in had, serieus! Mijn moeder zou zich doodschamen ;0.
    En foto's kun jij heel goed maken! Echt hoor Stel. Denk aan je foto's van Aruba, die waren toch prachtig. Geen idee of het helpt, maar ik weet ook nog steeds niet wat ik na mijn studie wil. En op zich hoef ik nog maar één jaartje ;) X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ook best dat je van het mooie weer mag genieten hoor, we leven tenslotte in Nederland waar dat niet zo heel vaak voorkomt haha. Gezond eten en sporten vind ik zelf altijd belangrijk, omdat ik me dan ook beter voel. Vroeger at ik ook elke dag chocolade pasta op mijn boterham, maar inmiddels varieer ik een stuk meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha hmmm, best herkenbaar. En volgens mij is het ook een after-break-updingetje hoor, dat je je meer bezighoudt met dingen die je écht leuk vindt en minder met alles wat 'moet'. Wat die foto's: gewoon dóén en in eerste instantie niet te hoge eisen aan jezelf stellen (dus niet verwachten dat ze gelijk net zo mooi zijn als op Pinterest), dan word je er vanzelf beter in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je binnenkort naar Groningen gaat! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha wow wat een lijst! Ik zou doen waar je toch nog het meeste zin in hebt en dan afstrepen. Zelfs ng/die studie gaat je gewoon lukken meid! En met die nummers niette lang wachten hihi.. Ik ben stiekem - helemaal niet stiekem- zooo benieuwd! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou wat meer in het zonnetje moeten vertoeven, maar het gaaaaat niet (werken enzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar! Wij zouden vaker de was moeten doen :') laten het altijd veeeeeeel te lang liggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.