maandag 16 maart 2015

Een beetje de weg kwijt

Eigenlijk ben ik in 2015 een beetje de weg kwijt. En niet dat ik als een kip zonder kop rond ren en niet meer weet wie ik ben of wat ik wil, maar gewoon, een beetje 'de richting' kwijt. Ik kan ineens niet meer zo goed nadenken; Weet niet wat ik wil, wat ik voel. Dat soort dingen. Dat heeft met meerdere dingen te maken. Of nee, beter gezegd; Het heeft invloed op meerdere dingen. En ik dacht, als ik het dan toch in mijn koppie heb zitten, kan ik het maar beter opschrijven. Of naja, 'optypen'. Toch? Ja. Vind ik wel. En toen dacht ik; "Daar moet een passende foto bij". Maar natuurlijk had ik geen foto van een 'weg'. En ook niet van een 'pad'. Dus dan maar een foto van een 'spoor'. Ook leuk. En in dezelfde 'trant', toch? En dan ga ik daar geen sorry voor zeggen, want mam wees me erop dat ik me heel vaak verontschuldig op mijn blog. Dus, geen sorry deze keer. Sorry. HA HA.

Ik ben sowieso de weg een beetje kwijt qua bloggen. Dat is echt al een tijdje. Ik geloof sinds het begin van februari, ongeveer. Ik post minder, schrijf minder, 'weet' minder. Betekent niet dat ik het minder leuk vind. Alles behalve zelfs. Ik wil nog steeds het liefst elke dag lekker rammelen op het toetsenbordje van mijn Maccie. Maar ja. Wat niet wil, dat wil niet. En ik heb gemerkt dat het niet werkt als ik het ga pushen. Na die enquête heb ik wel gezien dat jullie het juist leuk vinden als ik over persoonlijke dingetjes klets. Nu is het tegenwoordig lastig, omdat ik de keuze heb gemaakt niet zomaar alles op het internet te 'kwakken', wat ik 'vroeger' wel een beetje deed. Nu moet ik dus beter nadenken of ik het wel wil delen met 'iedereen'. Dat maakt het lastiger om persoonlijk te bloggen. Er lezen gewoon heel veel mensen mee, en daar was ik me eerder niet echt bewust van. Wat bloggen betreft blijf ik denk ik maar gewoon doen wat ik doe. Wat denken jullie? 

Ook mijn levensstijl is een beetje overhoop gehaald. Gezond eten? Sporten? Ik misdraag me echt. Daarnaast ben ik meer alcohol gaan drinken. Dat wil niet zeggen dat ik ineens in de goot lig elke donderdag, vrijdag en zaterdagavond. Maar ik drink tegenwoordig wel eens een wijntje. Of twee. Of drie. Niet meer, dat niet. Ik ben ook nog steeds nooit dronken geweest. Het is gewoon dat ik merk dat ik mijn lichaam iets meer in acht moet nemen. Weer wat meer gaan bewegen, iets meer naar buiten, genoeg water en groene thee drinken en vooral wat meer fruit en groenten eten. Tsja. Het lijkt zo simpel. En eigenlijk is het dat ook. Ook wil ik al een tijdje een hoepel bestellen op Hoop It Yourself. Wie kent het niet inmiddels. Het lijkt me oprecht leuk! En ik denk dat het ook wel moet lukken in mijn kleine hokje. 

Mijn gedachten. Tsja. Die gaan sowieso altijd de kanten op die ze zelf willen. En weer heen, en weer terug, ja, nee, niet, wel, zus of zo, dit of dat, je kent het wel. Normaal kan ik het wel redelijk structureren, maar de laatste tijd weet ik het ECHT niet. Ik kan het soms nieteens benoemen?! Dat is ZO vervelend. Ik ben een echte prater, en dat lucht ook altijd op. Maar, als je iets niet kan benoemen, dan zijn er geen woorden voor. En zonder woorden praten, dat gaat zo lastig hè? Ik doe heel erg mijn best om het soms cryptisch te beschrijven, dat lukt hier en daar wel. Metaforen zijn altijd favoriet bij mij. Ook nummers schrijven helpt heel erg. En naar nummers luisteren waarvan ik het gevoel krijg dat ik 'begrepen word'. Is dat raar? Ja, ik ben raar. Hihi.

Wat mijn studie en de toekomst betreft had ik jullie al verteld dat ik het allemaal niet zo goed weet. Daar schreef ik een paar weken geleden over. En ook dat ik vanalles zou moeten doen, wat ik eigenlijk niet doe. En dan kan ik er nog wel zesduizend keer over gaan schrijven, maar dan gebeurt er natuurlijk nog geen drol. Dus deze week ga ik lijstjes maken. Plannetjes. En dan deel ik die weer hier. Deal? Verder heb ik tentamens komende weken, dus ik zal wel redelijk afwezig zijn. Zucht. Maar goed, we gaan er voor!

Lieve rommelige kusjes -weer eens!-
Stells.  

9 opmerkingen:

  1. Lieverd, je zult zien dat binnen de kortste keren alles weer op z'n plekje valt. Het geeft niks als je het allemaal even niet precies weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die periodes van het even niet weten mogen er ook zijn toch? Niks pushen, gewoon even doen wat goed voelt. En geniet van dat wijntje! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken me hier heel goed in, ik heb zulke momenten ook wel eens! Komt allemaal in orde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neem vooral je tijd en doe waar je zelf zin in hebt :) Komt goed! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar.. ik ben ook een beetje de weg kwijt en bloggen gaat ook niet echt lekker.. Komt wel weer goed, uiteindelijk :) Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Benieuwd naar je nieuwe plannetjes... Doe wat goed voelt. En wat dat spoor betreft... Je kan ook in een trein stappen zonder dat je weet waar die naartoe gaat, da's ook wel eens leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stella toch! Je altijd maar excuseren, nergens voor nodig. Ik vind die foto echt wel wat spiritueels hebben eigenlijk. Ook al is het een spoor ipv een weg. Ik zit trouwens ook voortdurend te twijfelen om een hoepel aan te schaffen, maar na een tijdje te hoepelen krijg ik zo'n naar gevoel in mijn zij. Vraag me niet hoe en waarom. (: En deze praatjes vind ik net ontzettend fijn lezen, altijd een plezier om met zo'n artikels mijn Bloglovin' lijst te openen en mijn dag af te sluiten, dankje. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo fijn, naar een nummer luisteren en dan bijna denken dat het voor jou geschreven is! Zo'n hoepel lijkt me ook wel leuk, alleen kan ik voor geen meter hoepelen weet ik me nog te herinneren van de basisschool. En voor de rest kan ik de reacties hierboven alleen maar herhalen haha - anders zeg ik toch hetzelfde in net iets andere bewoordingen...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat je snel terug op het juiste spoor of op de juiste weg zit. En inderdaad, sorry is helemaal niet nodig! :) knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.