zaterdag 28 maart 2015

Een blogdate met Lauriëtte

Afgelopen vrijdag stond een date geplanned met Lauriëtte in Rotterdam. The one and only. Ja, echt! We hadden al heel lang zoiets van "Goh, het zou toch wel eens leuk zijn om een keertje af te spreken". En afgelopen vrijdag was het zo ver. Spanning en sensatie. Nou, wel een beetje, want het is toch altijd gek. Als je iemands' blog altijd uitvoerig leest, lijkt het net alsof je diegene al lang kent, terwijl je diegene eigenlijk nog nooit echt hebt gezien en gesproken! Je hebt toch een bepaald beeld van iemand. Gelukkig klopte mijn beeld van Laurie he-le-maal, en was het ontzettend gezellig. Maar zoals altijd beleef ik altijd de meest vreemde dingen op zulke dagen, dus let's get into the story.


We hadden om 14.00 afgesproken, op Rotterdam Centraal. Dat is zo' n twintig minuutjes met de trein. De NS had het alleen extra moeilijk -als in; moeilijker dan normaal- want door die stroomstoring rond Amsterdam was het hele treinverkeer één groot drama. Ik ben gewend dat de trein naar Rotterdam aan de linkerkant van het perron vertrekt, en de trein naar Den Haag aan de rechter kant. Dat is al-tijd zo. Dus, nou ja, toen kwam er een trein aan op het spoor richting Rotterdam, en aan de andere kant stond ook een trein. Dus krullenbol Stella denkt dan; "Duhhhhh deze gaat naar Rotterdam". Ik ging zitten. Gezellig. Leuk. Op een gegeven moment vertrok de trein. Ik zat lekker te chillen en bij te kletsen met één van de vriendinnen van mijn beste vriendin -ingewikkeld?-. Op een gegeven moment vroeg zij zich ook af waarom het zo lang duurde tot we bij Rotterdam Alexander waren. Ze draait zich om naar het schermpje en POEF; Den Haag Centraal?! Om ons heen nog meer mensen; "HUH". Tsja. Stonden we dan, met z'n allen op Den Haag terwijl we daar helemaal niet moesten zijn. Ik in paniek Laurie berichtjes sturen, voelde me echt een ei. Gelukkig vond ze het niet erg. Dus ik ben snel naar de Sprinter gsjeest, ben daarin geploft en drie kwartier later dan geplanned stond ik op Rotterdam.

We hadden allebei nog niks gegeten, dus gingen we -heel blogwaardig- naar de Bagels & Beans. Daar liet ik me adviseren door Laurie, en aten we allebei de "tosti bagel". Eerst is zoiets altijd een beetje gek, want ja, waar praat je dan over? Het begon met het meest logisch onderwerp; Bloggen. En op een gegeven moment kletsten we honderuit. Maar, er moest natuurlijk, naast eten en kletsen, ook nog geshopt worden, dus hup hup; betalen en richting winkels! 


Ik gaf natuurlijk weer veeeeels te veel geld uit. Oeps! Doei stufi. Ondertussen namen we ook nog even een korte shoppauze bij Dille & Kamille. En dit was een hele leuke Dille & Kamille, want we konden gewoon gratis kopjes koffie en kopjes thee drinken aan een prachtige houten tafel. Dus; dat konden we niet afslaan. Even frutselen met die thee -want; kleine ienieminie blaadjes en kruimeltjes en dingen in van die ijzeren bakjes, moeilijk- en nog meer over bloggen kletsen. Daarna besloten we -omdat het echt al iets van half 7 was?!- om langs de Martkhal te gaan om daar eventjes iets te eten. Onderweg nog even langs de Lush, waar ik getuige mocht zijn van Laurie's allereerste Lush aankoop ever


Laurie vertelde dat ze wel al bij de Markthal geweest was, maar er eigenlijk praktisch nooit wat van had gezien omdat het zo vre-se-lijk druk is daar. En hopsakee, deze keer was het onwijs rustig! Wij blij! We konden zowaar de kraampjes zien! En de rij bij alle kraampjes viel echt reuze mee. Dus besloten Jut en Jul om -lekker ongezond- kibbeling te halen. Zaten we daar, gezellig aan de kibbeling -met saus en extra kruiden, ja ja- te kletsen over vanalles. En foto's maken, natuurlijk. Want daar ben je blogger voor. En Laurie doet Project life, en ik heb mijn scrapbook -wat op hetzelfde neer komt-, dus naja, je snapt het; alles moest vastgelegd worden. Dus aanschouw hier; ons super fancy diner.


Lekker dat het was. Mjam. En daarna, omdat Laurie mij hierop getrakteerd had, gingen we nog een froyo halen. En ach, dat was heel leuk; al die toppings vielen zowat onder de noemer super foods, en Laurie koos, ja komt 'ie; gepofte rijst -met al die kleurtjes- en mini marshmallows. Hahaha. Is denk ik een gevalletje 'had je bij moeten zijn', het was op dat moment echt heel grappig. Ik koos pure chocola en granola bar pieces, ofzoiets. Ook niet bepaald verantwoord, maar hé daar doen we niet aan. Het was heel lekker, in ieder geval. Mmmmm. 


Jemig, wat een verhaal wordt dit. Naja goed, waar was ik. Na ons ijsje gingen we nog even langs de Monki. Ik merk dat mijn kledingstijl een beetje hipster wordt -ja, echt, hahaha- dus bij de Monki kan ik altijd wel slagen. Niet dat ik nu ineens in de meest vreemde dingen loop hoor -hoop ik-, maar goed, ik gaf WEER veel geld uit. De planning was dat ik 's avonds naar een cafeetje zou gaan, waar heel veel van mijn beste vrienden waren om naar de nieuwe band van Vincent te luisteren. Ik wilde daar niet stinkend naar Markthal etc. aankomen, maar ik wilde wel graag gelijk door vanuit Rotterdam. Dus toen was Laurie zo lief om mij haar hele make up, luchtjes en haarspullen collectie te laten gebruiken. En ik ben dus ook echt bij haar thuis geweest. JA ECHT. Zo leuk om dan dingen te herkennen. Soms verschijnen er natuurlijk wel foto's op haar blog of op Instagram, en ik herkende ineens allerlei dingetjes. En ja, Laurie's huis is net zo leuk als het lijkt. Na een kopje thee en NOG meer kletsen -en het stelen van een paar 'spritsjes' van het unisex Abercrombie & Fitch luchtje, mmm- ging ik de deur uit, opweg terug naar huis. 

En ik kan eigenlijk nog wel 8592348325045 woorden schrijven over hoe leuks ons dagje was, en over hoe leuk Lauriëtte is, maar dat wordt echt heel lang hoor, geloof me. Ik hoop in ieder geval dat we snel weer een keertje kunnen afspreken. Lang leve blogvriendinnetjes! O ja, en natuurlijk gaat Laurie hier ook over schrijven, en het is altijd heel leuk om andere dingen te lezen en andere foto's te zien, dus ga vooooooooooral even een kijkje nemen op TijgertjeRawr. DOEN. 

Lieve rommelige kusjes,
Stells. 

15 opmerkingen:

  1. Ha, ik weet wel zeker dat het supergezellig was. Jullie zijn allebei zo leuk! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig; Dat zeiden wij samen nou ook over jou (:

      Verwijderen
  2. Ahh, wat klinkt dat super gezellig! Ik had jullie zo tegen het lijf kunnen lopen, mijn school zit vlak naast de Markthal hihi. Mooi dat jullie zo'n geslaagd dagje hebben gehad, ondanks de NS. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Ik geloof je direct als je zegt dat het gezellig was samen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jullie hebben gemeet! Lijkt me ook heel raar in het begin, gelukking went het snel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah dat klinkt als een super leuke dag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh dat klinkt echt super gezellig! Jullie hebben ook echt leuke dingen gedaan :) En dat van die hipsterkledingstijl herken ik haha, bij mij uit zich dat vooral in boyfriend jeans en oversized shirtjes waarbij ik denk 'uhm Hester, dit is eigenlijk totaal niet wat er in de standaardwinkels hangt' en daarna 'maar ik vind het wel 10x zo leuk'. En ik word altijd een beetje exited als mensen het over Rotterdam Alexander hebben omdat dat zo dichtbij mij is, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig! En dat eten allemaal, ik krijg er honger van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig verhaal zeg, en dat eten ziet er zo verrukkelijk uit!<3 Leukies allebei!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh wat een gezelligheid! En de Markthal is echt een toffe plek vind ik :). Een tijdje terug sprak ik met Nina van Happy Acorn af dus ik snap wat je bedoeld met "iemand goed kennen maar toch ook weer niet". Mooi dat het zo'n leuke dag was! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt als een super gezellige dag! Internet-vriendjes en vriendinnetjes ontmoeten is inderdaad heel gek de eerste paar minuten, maar daarna is het net alsof je elkaar al jaren kent (wat ook wel vaak is, denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er zo gezellig uit! Het eten ziet er allemaal zo lekker uit! Liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd bijzonder dat als je op basis van woorden een klik voelt, het in real life dan ook blijkt te kloppen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk is dat he! Ik herinner me nog goed dat ik ooit de eerste blogdate had met een stel bloggers. Heel maf, maar toen we eenmaal los waren kletsten we wat af.

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.