maandag 30 maart 2015

Ik ben gevallen

Ik ben gevallen.
De schrik, die eerst. 
De pijn van de zwikkende voet, die haastig 
om mij heen grijpende armen.

Maar er staat niets, niemand.
Evenwicht wordt verplaatst, maar geen 
schijnbeweging lijkt genoeg. 
Geen schijnbeweging is genoeg. 
De blinde paniek, de wanhoop. 
En dan de val.

Het rustig suizen breekt mijn angstgevoelens. 
Even vergeet ik dat ik, ooit, hard en ongenadig 
tegen de grond gesmeten zal worden. 
Maar niet nu. Want nu val ik. 
Ik voel niks. 

Afgelopen dagen ben ik ergens, ik weet niet precies
wanneer, tegen de grond gesmeten. 
Zoals mijn hart al zo bang voorspelde. 
Ik probeer scherven te plakken,
mezelf met plakband en pritstift aan elkaar te lijmen. 
Maar ik ben geen kind meer. Ik ben een 'groot mens'. 
Een groot verliefd mens. 
Onbeantwoord. 
Ik ben gevallen.

26 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven. Wat erg voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief. Hoort erbij.. Maar nee, niet echt heel leuk ):

      Verwijderen
  2. Mweh. Ik wilde zeggen: mooi. Maar eigenlijk ook: ZO STOM. Get well soon en snel weer opstaan, lieverd. Even gillen als ik je kan helpen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel <3 Je bent lieeeef! Ik ga heel hard de sterke vrouw spelen (:

      Verwijderen
    2. (En dan hopelijk ook echt de sterke vrouw ZIJN, moest er eigenlijk nog achter)

      Verwijderen
  3. He getver, die stomme liefde ook :( Ffe lekker brullen en dan weer doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms wel he? Bluh. Dat brullen lukt wel, hihi. Het doorgaan is wat moeilijker, maar ik ga er voor!

      Verwijderen
  4. Zoals bovenstaande reacties inderdaad al zeggen, ik wilde zeggen, wat mooi, wat goed dat je dit geschreven hebt! Maar de reden voor deze inspiratie...
    Het komt wel goed :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel, dat geloof ik ook zeker. Het duurt alleen even, en dat is nou weer zo stom. Dankjewel voor je lieve reactie! X

      Verwijderen
  5. Wat heb je dit allemaal zo mooi verwoord, Stella! Wat stom dat je gevallen bent. Neem rustig je tijd om weer overeind te komen. Nu voelt het stom, maar zonder dat vallen kan je niet terug opstaan om van je ervaringen te leren. Je komt er wel meid! Liefs, Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat ben je toch een lieverd (: Veel liefs terug!

      Verwijderen
  6. Prachtig geschreven Stella! Alles komt goed <3 En heb je ooit een luisterend oor nodig, I will be here

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken je nog niet zo goed, dus twijfelde even of het op jou sloeg, maar uit de reacties blijkt van wel. Kloot'n! Zaggies aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jep.. Ik doe rustig aan, leuke dingen doen en er weer bovenop krabbelen, dat is het plan (: Liefs!

      Verwijderen
  8. Ik moest even nadenken, maar hij is mooi. Eigenlijk ben ik hier wel te nieuwsgierig voor want ik wil dan gelijk weten waar het precies op slaat, maar goed dat zullen mensen ook wel eens hebben bij mijn schrijfsel haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het slaat op de break-up met mijn vriend afgelopen januari. Misschien is het dan wat makkelijker te begrijpen! Liefs (:

      Verwijderen
    2. Ah, dat dacht ik al wel, maar omdat je het er nu opeens weer over hebt had het ook gekund dat je in de tussentijd iemand anders had ontmoet haha. Voor ik het volledig verkeerd interpreteer :P Sterkte meis, I know it's a tough time but it will once get better :)

      Verwijderen
  9. Wat heb je dat prachtig verwoord... Maar aan de andere kant, wat vreselijk naar! :( Ik kan echt nooit de juiste woorden vinden, maar vooruit, de rest van de reacties verwoorden ook mij. Hele dikke knuffel!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emma, dat is heel lief van je! Dikke knuffel terug!

      Verwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.