zondag 8 maart 2015

Lieve lente

Met jouw eerste zonnestralen, die nog verrassend 
scherp waren, liet je je vandaag even zien. 
Je toverde een brede lach 
op mijn gezicht. 
En ik was niet de enige.

De stad ontwaakt, en langzaam verschijnen 
hier en daar de jonge stellen,
de groepen vrienden, de kleine kinderen, de ouderen. 
En iedereen geniet op zijn eigen manier. 

De bolletjes werden op hun hoorntjes
 gezet, de bloemen op de tafels. 
De koude biertjes, wijntjes 
en frisdrankjes worden genietend opgeslokt, hardop lachend,
schaterend of gewoon stil genietend. 

De zonnebrillen worden opgepoetst 
en het flaneren kan beginnen. 
En lieve lente, iets beters dan jij, 
kan ik op dit moment even niet verzinnen. 

6 opmerkingen:

  1. Ah wat een leuk gedicht! Hier voelt het helaas nog niet echt als lente aan (de zon mag dan misschien schijnen maar schijn bedriegt)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht! Wat was het zonnetje heerlijk vandaag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Het was inderdaad een heerlijke dag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa gedichten! Zou echt tof zijn als die iets meer 'in' kwamen :) (Al waag ik me er zelf vaak ook nog niet aan, ik houd het eerder bij short stories omdat dat nog iets minder zweverig aanvoelt haha. Terwijl er niets mis met zweverigheid.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whieeee leuk! Long time ago dat ik je schrijfsels heb gelezen, maar je reageerde, dus ik klikte weer verder en ik vind het leuk. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.