zaterdag 14 maart 2015

Spontaan middagje strand met mijn beste vriendinnetje

Ik woon dicht bij het strand. Redelijk dicht dan, half uurtje met de bus. Maar, ik was er dus nog niet eens heen geweest. Tot afgelopen woensdagmiddag. Wat een heerlijke dag was het. En ik had een dagje vrij. Toen mijn beste vriendinnetje -die sinds kort ook in Leiden woont, dreams coming true- mij belde om te vragen of ik even mee 'uit ging waaien', hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Eerst even toestemming vragen aan iemand waaraan ik had beloofd minstens vier uur aan mijn studie te zitten -ik was heel braaf!- en ik MOCHT. Hahaha. Nee, goed, ik ging dus hopsakee met mijn Timberlands aan -zwaar geschut- richting strand. En toen maakte ik wat foto's. En kletsten we over de zin van het leven. Enzo.



We zaten lekker in de bus te chillen, dat ten eerste. Lekker warm, maar wel met een windje want het 'dak raampje' stond open. Genoeg bij te kletsen. Maar sommige dingen bespreek je niet echt met allemaal mensen om je heen, dusseh, we zaten vooral een beetje te chillenbillen. Toen stapten we uit. Eerst reden we nog langs een snackbarretje, waarna we concludeerden dat we trek hadden in patat met mayo. Tsja. Dat heb je soms. Goed. Toen begaven we ons ineens op het strand. O-ver-al zand. Eerst even zeuren -"Ieeee zand in m'n schoen"- en daarna stoer doorbanjeren tot je bij de zee bent. Het was dus echt alles behalve koud, dus het was heerlijk. Echt. 



Zo hobbelden we een tijdje door, totdat Anouk -mijn beste vriendin haar naam, red. Hahaha- dorst kreeg en ze voorstelde om ergens op onze bips te ploffen. We zagen een tentje dat er leuk uitzag, dus banjerden we daar heen. Eenmaal een tafeltje veroverd -want het was druk- bestelden we een kop thee. We kregen er echt een HEEL lekker koekje bij. Mjammie. En zo zaten we dus ongeveer een uurtje aan onze thee te slurpen, naar fijne deuntjes te luisteren en bij te kleppen.


Op de terugweg, rond half zes 's avonds, bleef het patatje in ons hoofd steken. En toen hebben we dus ook gewoon maar een patatje gehaald. Een bakje dikke, Vlaamse friet met mayo. Hatsikidee. Ik maakte me lichtelijk zorgen, want ik sport echt NIET en doe ook nogal ongezond de laatste weken -hallo wijn, hallo chocopasta, hoiiii- dus naja, heel gedoe in mijn hoofd. Maar ik heb genoten hoor, van dat patatje. Mjam. En het was gezellig. De meest viezige, vreemde, half-Turkse -want je kon er ook kapsalon en Turkse pizza enzo krijgen- snackbar ooit, maar het beste wat ons kon overkomen at that moment


Kijk hoe mooooi Anouk is. Ja. Dat vind ik echt. En ik heb geen haar, want dat zat in een knot op mijn hoofd. Struggles. Goed, op de terugweg zaten we een beetje te slapen en in te dutten in de bus. En toen gingen we ieder onze weg. Snik. Vaarwel. 

Knuf, Stells. 

10 opmerkingen:

  1. Ohhh dat klinkt echt als een vurrukkulluk dagje! Als ik dit soort dingen lees neem ik me altijd voor om ook veel vaker een dagje weg te gaan. En een week later sta ik weer de was te doen, de ramen te lappen, boodschappen te doen en koffie te drinken bij mama... Ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie zijn allebei zo mooi<3 Superleuk zo'n dagje, echt genieten bij het strand!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn allebei mooi! Heerlijk dat je zo in de buurt woont van het strand, dat worden vast meer fijne dagen in de zomer, fijn om te zien dat je zo geniet! Fijn weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat een heerlijk idee zeg! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een heerlijk dagje! Fijne foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Lijkt me heerlijk om dicht bij het strand te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een gezellig dagje! Fijn dat jullie zo genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh echt heel fijn! Lekker, zo naar het strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahh zulke spontane dingen zijn altijd het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn dat je zo spontaan naar het strand kon :D

    BeantwoordenVerwijderen

Voor elke reactie krijg je een knuffel en een plak tattoo. En een kusje. En een koekje. Omdat je lief bent. En dan probeer ik zo snel mogelijk te reageren.